Jump to content
Annons

Felrapporter för Studio forum


Recommended Posts

Om jag går in på meddelanden och kollar, så har jag läst alla - men vid pilen till höger om pilen vid mitt namn uppe till höger, står det att det finns ett gäng olästa meddelanden, så den uppdateras inte som den ska, förrän man klickar där också...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Om jag går in på meddelanden och kollar, så har jag läst alla - men vid pilen till höger om pilen vid mitt namn uppe till höger, står det att det finns ett gäng olästa meddelanden, så den uppdateras inte som den ska, förrän man klickar där också...

Samma här, verkar vara två olika system. Man får meddelanden i det ena om att man fått meddelanden i det andra.

EDIT: Herregud Claes, du har snart gjort sjuttontusen inlägg! Sjutton tusen..

Redigerat av laxlaxlax
Link to comment
Dela på andra sajter

EDIT: Herregud Claes, du har snart gjort sjuttontusen inlägg! Sjutton tusen..

Det var som 17... 😳

Hur har det gått till? Får väl skaffa en hobby eller något... :rolleyes:😛

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Bugg: "Visa användares innehåll --> inlägg"

Använder ofta "Visa inlägg" för att bara läsa inlägg av vissa användare. Sättet jag gör på är då att klicka på den lilla ikonen till höger om namnet och välja "hitta mitt innehåll" och därefter klicka på visa inlägg. I Claes fall ser det då ut såhär:

https://www.studio.se/index.php?app=core&module=search&do=user_activity&mid=393&search_app=forums&userMode=content&sid=79e39adf2cbd0258fd7cd8607a4b6c5d&st=25

Hos mig kommer visningen av inläggen inte i kronologisk följd. Vissa inlägg återkommer också flera gånger. Samma med flera användare - t.ex Nattvaktaren och Joachime. Det har stört mig länge men inte orkat skriva inlägg förrän nu. Tror det skedde i övergången till nyaste systemet med blogg & Facebook-funktionerna.

Tilägg: Kör Mozarella Firefox v. 3.0.19

Fortfarande samma problem! Provat i många olika browsers & många olika datorer. Min slutsats är att det är kontorelaterat. Går det att fixa? Det är lite tråkigt.

Lite förtydligande - klickar jag "Visa inlägg" på en medlem så är kronologin väldigt konstig. Efter tio visade inlägg kan t.ex i Valle's fall inlägg från 2009 börja visas. I Drloop's fall visas bara inlägg han gjort i off-topic i längsta tråden..

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 9 månader senare...

Fel å fel, men blir det inte lite kaka på kaka med titteltaggen samma som länken på förstasidan? Mer användbart kanske hade varit att se en bit av första inlägget eller nåt sånt? 😛

Slänger med en bild.

post-20822-0-24594600-1320263476.jpg

Nu har jag ju inte lusläst tycka-till-delen, så jag ber om ursäkt utifall jag gnäller på något som redan påpekats tidigare.

Sen vet jag inte om det kanske bara är jag 🤪 som missat någon bläddringsfunktion på sidorna i ett ämne, för som det är nu blir det lite tråkigt att nöta på knappen 'nästa' innan man kommer till tex sidan 10 av kanske 20... Fanns det inte en 'gå till sida' förr, eller skulle det funka med lite fler sidor listade i navigeringen?

Annars tycker jag nog att den senaste uppdateringen har gjort forumet rätt så trevligt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Länken för knappen "Visa nytt innehåll" är fel. Den visar som default nya poster under Sidor istället för nya forumsinlägg (dvs. poster i Avdelningar). Känns ganska allvarligt med tanke på hur central denna funktion är.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Die Hard (oregistrerad)

Säkert gömd bakom bannern...

jäpp och den får man bara tillgång till om man köper en strata och då slipper reklamen. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det liknar mer & mer den sk communityn som Olsberg och hans team försökte i mars 2007 då när alla försvann hysteriskt till trollrummet. Vill minnas att det såg ut då ungefär som det gör idag... Och forumet (som vi alla ville att det skulle vara och inget annat) har nu smugit tillbaka till vad studioforums tanke var för 5 år sen.

Det är tyvärr inte längre ett forum. Undermåligt utan vettiga funktioner. Bara en massa plojfjanteri, ingen fungerande sökfunktion, ingen mediaspelare, ingen smidighet att hitta "dagens inlägg" osv... listan kan göras lång...

Så här ska ett FORUM se ut: http://www.gearslutz.com/board/

EN banner uppe till höger... Det svarar direkt utan en massa hackande och laddande och heller inget popuppande flash som lägger sig framför det viktigaste i ett forum.

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det liknar mer & mer den sk communityn som Olsberg och hans team försökte i mars 2007 då när alla försvann hysteriskt till trollrummet. Vill minnas att det såg ut då ungefär som det gör idag... Och forumet (som vi alla ville att det skulle vara och inget annat) har nu smugit tillbaka till vad studioforums tanke var för 5 år sen.

Det är tyvärr inte längre ett forum. Undermåligt utan vettiga funktioner. Bara en massa plojfjanteri, ingen fungerande sökfunktion, ingen mediaspelare, ingen smidighet att hitta "dagens inlägg" osv... listan kan göras lång...

Så här ska ett FORUM se ut: http://www.gearslutz.com/board/

EN banner uppe till höger... Det svarar direkt utan en massa hackande och laddande och heller inget popuppande flash som lägger sig framför det viktigaste i ett forum.

Bra talat KwS! Håller med som fan.

Det jag stör mig mest på i dagsläget är att responsen uteblir. Som i din flashspelar-tråd. Sign. Blues Boy sa det bra i den;

[...]Jo, det kunde ju i alla fall vara kul att få någon typ av svar, istället för bara tystnad.

Ingenting. Zip. Nada. Inte någon respons någonstans. Det är förbanne mig riktigt, riktigt dåligt av ansvariga att inte ens gå in och åtminstone svara.

Det finns ju till och med dem som har sagt att personligen ta på sig och skapa en tockendäringa spelare här på sajten men inte ens det har det feedbackats på från ansvarigt håll.

Usch, fü och bleh! 😏

/CHAE

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Håller med, det här forumet förfaller lika mycket som det uppdateras. Prio ligger helt fel och ingen verkar ge någon som helst respons.

Ingen som uppenbarligen bryr sig heller. Annars skulle allt ha ordnats för länge sen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi borde kanske gå ihop och fixa ett nytt kontrollrummet.. 😱

Jag skojjade lite bara!

Förlåt!

😄

Nu har Grahn rymt från längsta. Igen.

😛

* * *

OnT: jag (och många med mig) väntar fortfarande på någon sorts respons från herr Olsberg och c:o...

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med, det här forumet förfaller lika mycket som det uppdateras. Prio ligger helt fel och ingen verkar ge någon som helst respons.

Ja verkligen! Istället att fixa dom enkla funktioner som vi verkligen VILL ha så dyker det upp andra funktioner som ingen jävel bryr sig om!

Lyhördheten är lika med noll. Skamligt på ett musikforum där just lyhördhet är A&O. FAIL

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Ja, det liknar mer & mer den sk communityn som Olsberg och hans team försökte i mars 2007 då när alla försvann hysteriskt till trollrummet. Vill minnas att det såg ut då ungefär som det gör idag... Och forumet (som vi alla ville att det skulle vara och inget annat) har nu smugit tillbaka till vad studioforums tanke var för 5 år sen.

Det är tyvärr inte längre ett forum. Undermåligt utan vettiga funktioner. Bara en massa plojfjanteri, ingen fungerande sökfunktion, ingen mediaspelare, ingen smidighet att hitta "dagens inlägg" osv... listan kan göras lång...

Så här ska ett FORUM se ut: http://www.gearslutz.com/board/

EN banner uppe till höger... Det svarar direkt utan en massa hackande och laddande och heller inget popuppande flash som lägger sig framför det viktigaste i ett forum.

Ja verkligen! Istället att fixa dom enkla funktioner som vi verkligen VILL ha så dyker det upp andra funktioner som ingen jävel bryr sig om!

Lyhördheten är lika med noll. Skamligt på ett musikforum där just lyhördhet är A&O. FAIL

Hörru Olsberg, din förbannade soffpotatis! 😏

"Lyssnar" du överhuvudtaget??? Mer banner här än på en porrsite! Du och ditt förbannade lama team har varit helt åt helvete! Helt lomhörda! Kommunalanställda???

Nu har jag iaf kommit till insikten att jag, får inget, eller tillför absolut ingenting till det introverta, egenkära, interna, skitklubb som finns här.

Jag tänkte, femtusen inlägg vore ju kul! Men sen inser jag folk som är mer lobotomerade än jag.

Olsberg hatar mitt rabiata, fjantiga beteende så kanske det vore en befrielse för honom på det här haket? Du får kicka mig... så hårt du bara kan!

Jag skiter i vilket! Jag kan alltid ventilera mitt skit på andra hak...

Ni andra... vakuum...

Adjö........With a big.... icon_fuckoff.gif

Redigerat av KillwithSkill
  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Hörru Olsberg, din förbannade soffpotatis! 😏

"Lyssnar" du överhuvudtaget??? Mer banner här än på en porrsite! Du och ditt förbannade lama team har varit helt åt helvete! Helt lomhörda! Kommunalanställda???

Nu har jag iaf kommit till insikten att jag, får inget, eller tillför absolut ingenting till det introverta, egenkära, interna, skitklubb som finns här.

Jag tänkte, femtusen inlägg vore ju kul! Men sen inser jag folk som är mer lobotomerade än jag.

Olsberg hatar mitt rabiata, fjantiga beteende så kanske det vore en befrielse för honom på det här haket? Du får kicka mig... så hårt du bara kan!

Jag skiter i vilket! Jag kan alltid ventilera mitt skit på andra hak...

Ni andra... vakuum...

Adjö........With a big.... icon_fuckoff.gif

Jaha. Hej då. Och tack för den här tiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Man måste ta bort all webbinformation (cookies, sparade sökvägar etc) för att kunna få fram en ny avatarbild efter att ha ersatt den gamla. :S Dåligt!

Det har nog snarare med din webbläsare att göra än med forumapplikationen.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...