Jump to content
Annons

Senaste prylen/prylarna till studion


Memphis

Recommended Posts

Annons

Sjukt bra virvel! Grattis!

wow, jag har alltid undrat, eftersom sonor kört med superfeta stommar.låter dessa bra eller är det en gimmick?

jag gillar ju spröda stommar som sjunger direkt av en liten touch, sådana där stommar måsta man ju smalla på ordenligt. One trick pony kanske? snygga iaf.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sjukt bra virvel! Grattis!

Har du testat den? Ett exemplar i världen, så vitt jag vet 🙂 Precis som med mina andra BHD-virvlar.

wow, jag har alltid undrat, eftersom sonor kört med superfeta stommar.låter dessa bra eller är det en gimmick?

Det är inte stommarna som är tjocka, det är stödsargarna/bearing edge-partiet. Däremot i de andra BHD-virvlar jag testat (mina egna 2 i studion samt förra sommarens turnévirvel, 14x6,5 mörkbetsad mahognystomme för den som är trumnördig) är stommen byggd enligt tegelväggsprincip och är därför tjockare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var inne på att köpa en Alhambra Crossover själv, men köpte en 8P Spruce iställe, som jag älskar. Hur är CS2?

Det jag imponeras av är kvaliteten och finishen på alla detaljer, vilket ju säkert är minst lika bra på din 8P.Det lilla jag har hunnit testa den så är den otroligt lättspelad och mickarna verkar helt OK, varför jag köpte just den är för att den är "crossover" med en lite smalare hals (48 mm).

Link to comment
Dela på andra sajter

Det va ju själva f-n. Apple har tagit bort stödet för osx 10.8 på min mac pro. Så eftersom jag beställt ett HDX som kräver det med PT11 så blev det en beg mac pro 4.1 som jag lyckades hitta.

Nu har jag iaf en mac pro 1.1 med 8gb RAM till salu om någon är intresserad 🙂

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte så konstigt att en dator från tidigt 2007 inte längre har stöd för senaste OSX. dock så är det fortfarande en skitbra maskin och har servat mig väl, hade inte bytt om det inte va för HDX och PT11

Redigerat av Gizmozis
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Inte så konstigt att en dator från tidigt 2007 inte längre har stöd för senaste OSX. dock så är det fortfarande en skitbra maskin och har servat mig väl, hade inte bytt om det inte va för HDX och PT11

Appropå nåt helt annat är du fortfarande nöjd med din plekade gura? 😲 Länge sen du syntes här på forumet för övrigt. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

O ja! Den är helt underbar. Har aldrig behövt anstränga mig så lite för att instrumentet ska prestera så mycket. :-)

Ja, det har varit lite mycket nu en period, men hoppas jag kan bli mer aktiv här nu igen.

Mvh

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Därför man ska köra pc

Windows har ju också stöd för all gammal hårdvara 😎

För att hålla mig på topic så fick jag ärva en Fiol som tillhört en lite mer avlägsen släkting till mig.

Kan dock inte spela fiol för fem öre 😆

Redigerat av Naymari
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

O ja! Den är helt underbar. Har aldrig behövt anstränga mig så lite för att instrumentet ska prestera så mycket. :-)

Ja, det har varit lite mycket nu en period, men hoppas jag kan bli mer aktiv här nu igen.

Mvh

Anders

Det är så skönt att kunna ha lite lägre stränghöjd så kan inte klaga på min plekade heller. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Det där bordet ser ut att vara från Månbas Alfa. 😛

Edit: gammal 70-tals sci-fi serie för de som var för unga för att varit med på den gamla goden tiden.

Redigerat av Die Hard
Link to comment
Dela på andra sajter

Det där bordet ser ut att vara från Månbas Alfa. 😛

Edit: gammal 70-tals sci-fi serie för de som var för unga för att varit med på den gamla goden tiden.

Gillar rymdskepp/cockpit känslan 🙂

EDIT: och tack för tipset laddar hem månbas alpha as we speak 🙂

Såg bra ut på youtube. Lite Space Odyssey stuk.

Redigerat av Ekstasis
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Gillar rymdskepp/cockpit känslan 🙂

EDIT: och tack för tipset laddar hem månbas alpha as we speak 🙂

Såg bra ut på youtube. Lite Space Odyssey stuk.

En kultserie. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...