Jump to content
Annons

Senaste prylen/prylarna till studion


Memphis

Recommended Posts

Det var längesedan jag själv postade i tråden. 😛 Ett styck Woodo B5 Poplar Birds Eye! Är fantastiskt nöjd!

Woodo%20B5%20Poplar%20Birds%20Eye%202%20OLD.jpg

Woodo%20B5%20Poplar%20Birds%20Eye%203.jpg

Bra där, menphyman 🙂

Btw, kul när TS går in och skriver i sin egen tråd. Du är nog en liten prülnörd innerst inne du också ☺️😉

Vänligen,

CHAE

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vad beställde du dessa ifrån? Har du läst några bra trådar om dessa eller sett några tester?

De är beställda direkt från tillverkaren som jag länkade till ovan. Läste lite recensioner på hemsidan, samt kollade en del trådar på diverse forum innan jag bestämde mig. Man kan aldrig ha för många basfällor 🙂

/Jon

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

Yes box och bra ska de tydligen också vara efter vad jag läst. Tog en chansning helt enkelt 🙂

/Jon

Dom är bra som fän! Jag har typ 15st 242'or, 12 244'or, 2 monstertraps och 8 versifusors

Redigerat av evilrocker
Link to comment
Dela på andra sajter

1097178_460987053997494_995704874_o.jpg

Blev ett par nya Genelec 8030's från 4sound. ENORMT stor skillnad från mina billiga Cakewalk 15-D som jag stått ut med i 4 år. Även om jag inte akustikbehandlat i mitt rum (håller på att leta lägenhet/flytta så känns onödigt), så låter det skitbra! Helt plötsligt blev det SÅ mkt roligare att sitta och spela med Kempern. Nu hör man ju verkligen ljudet ordentligt, som en stärkare 😄 som en 2x5 😉

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Pris? Vad tyckte du? Hur är den att jobba med?

149 USD

Gillar den som fan, lyfter fram utan att det blir så där boostigt. Man blir lätt fartblind av den. Man får vara försiktig. Men den är kanon på sång. Jag brukar bussa all sång till en buss där jag gör en del finlir, lyxdiskant, utterligare basavskärning, svagt ställd limiter osv.

Och där tror jag den här är ypperligt bra på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, den är ball! Men den finns väl bara i hårdvaruform? Kanske kommer senare i pluggform 🙂

aaa..dax att kolla om det kommet några ljudklipp på youtube ännu..det hade hörde på namm mässan var mest olika trumljud..osv..för mig är det oeintrssant..vill mer använda det på mixar eller alla ljud generellt..precis som med FG-X transient desigern

Link to comment
Dela på andra sajter

149 USD

Gillar den som fan, lyfter fram utan att det blir så där boostigt. Man blir lätt fartblind av den. Man får vara försiktig. Men den är kanon på sång. Jag brukar bussa all sång till en buss där jag gör en del finlir, lyxdiskant, utterligare basavskärning, svagt ställd limiter osv.

Och där tror jag den här är ypperligt bra på.

Brukar jag också faktiskt. Fast jag kör en CLA Vocals på bussen. Men den där va föga intressant!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe fränt!

Nu fick du en sjujävla massa brus på köpet oxå 😉

Det är väl det som får det att låta analogt? 😉

Nä men ska bli skoj att prova på virveln och pukorna, Barresi använder ju fortfarande den så vart tvungen att testa... 1000 spänn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl det som får det att låta analogt? 😉

Nä men ska bli skoj att prova på virveln och pukorna, Barresi använder ju fortfarande den så vart tvungen att testa... 1000 spänn.

Ja, ta program nummer 3 tror jag, Vocal Rev. Ställ reverbet på 1.2 sek. Stäng av alla high/low-pass. Och kör den på virveln.

Då får du en folkparkslarmig virvel 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Senaste köpet var en TK Audio BC-1, min andra 🥰 Kör en relativt hårt på trumpaketet och sedan en som sitter och fjuttar på på stereobussen.

Nästa köp blir en patchbay och 30 slangar. Jag bävar redan nu 🤪

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

SPX90.jpg

Jag gjorde några presets på 80 talet till SPX90. Har hittat mina presets i flera SPX90. Som redan är sagt, brus får du på köpet. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...