Jump to content
Annons

Senaste prylen/prylarna till studion


Memphis

Recommended Posts

Lyckades inte få bort mogamiloggan i citatet, men en sån där wavedrum skulle vara kul att ha. Finns den bara att beställa från Japan alltså?

Ja den Globala versionen ska innehålla allt från vanliga wavedrum samt oriental versionen.

Är bara sådan katastrof att den inte har midi, då hade den varit perfekt... måste köpa 2 st Mandala trummor seperat pga av att jag vill ha midi.

single_mandala.jpg

VB-Screenshot-Main_site.jpg

Nej den finns på Thoman, bara det att det blev typ 2000 kr billigare från Japan Inklusive frakt.

Återstår att se om man får betala tull, men tror sannolikheten är lägre än när man beställer från USA.

Allt jag har beställt från amazon och usa har jag fått betala tull på hittils...

Redigerat av Ekstasis
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

haha vadåå? 😄 säljer å köper tills jag hittar det jag vill ha. har nog bytt ut allt förutom min api 5500... och ser till att göra bra affärer nu för tiden. och 512an var beg. likaså rosettan jag köpte.

512'an skulle vara jättekul att få höra lite samples från. Är sugen på den där ihop med en Shure SM7B, alternativt en Focusrite Isa One istället för 512'an.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skaffade en 27" Multi-touch monitor idag som komplement.. grymt skönt att slippa använda muspekaren i 180..

T232HL-product-sku-main.png

Intressant! Men hur funkar ergonomin med en sån? Du har den väl inte i knät eller liggande på bordet? Nyfiken på riktigt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja ergonomin är väl precis så värdelös som det kan bli om man låter den stå som tillverkaren tänkt och en annan nackdel med det är att man måste ställa sig upp för att nå längst ut i hörnen av exempelvis Cubase Mixconsole

Jag kommer bygga en vinklings och ställbar specialkonsoll på låsbara "inlines-hjul" som ska stå på golvet i vid sidan om studiobordet. Grymt snabbt verktyg är det iaf när man börjat anpassa saker.. men att använda den här enbart funkar inte i dagsläget, eller jo, till Reason möjligtvis

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick tag på en sån här i veckan, vet inte om jag är den enda i sverige som har ett sådant här ex. Har modellen som användes på mässan pga leverans förseningar. En "Lindell Audio 18xs Mk II" Preamp med Eq ☺️18xs_1.jpg

Redigerat av minikraeftan
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja ergonomin är väl precis så värdelös som det kan bli om man låter den stå som tillverkaren tänkt och en annan nackdel med det är att man måste ställa sig upp för att nå längst ut i hörnen av exempelvis Cubase Mixconsole

Jag kommer bygga en vinklings och ställbar specialkonsoll på låsbara "inlines-hjul" som ska stå på golvet i vid sidan om studiobordet. Grymt snabbt verktyg är det iaf när man börjat anpassa saker.. men att använda den här enbart funkar inte i dagsläget, eller jo, till Reason möjligtvis

Coolt! Ja, det kan nog fungera riktigt fint med en sådan specialkonstruktion!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo thunderbolt har den väl? Där kan man koppla! 🙂

Jo, Thunderbolt finns, men jag hittade inget vettigt från FW400 till Thunderbolt.

Finns säkert någon adapter, men det kan vara kul med lite nytt i alla fall. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, Thunderbolt finns, men jag hittade inget vettigt från FW400 till Thunderbolt.

Finns säkert någon adapter, men det kan vara kul med lite nytt i alla fall. 😉

Jo tusiken! De e kul me nytt! 🙂

Jag funderar själv på något liknande Focusrite USB-kort att hänga på bärbara. Har Pro40 sen tidigare! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Kände att det var dags. 🙂

Fick riktigt schysst pris på både dator och kort.

Kortet köpte jag mest för att den nya iMac:en inte har firewire. 😛

😄 Nice, kanske själv ska gå från macbook pro till imac nästa gång... hmmm

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäller den här tråden även grejor man sålt, gjort sig av med från studion? 😎

Sålt iväg massa grejor sista tiden. Men det är klart, om nån har köpt så lär väl dom fylla i det i tråden istället.

Vore lite patetiskt, en snyft-tråd för alla grejor man gör sig av med 😛

Redigerat av Signia
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäller den här tråden även grejor man sålt, gjort sig av med från studion? 😎

Sålt iväg massa grejor sista tiden. Men det är klart, om nån har köpt så lär väl dom fylla i det i tråden istället.

Vore lite patetiskt, en snyft-tråd för alla grejor man gör sig av med 😛

Jag hade behövt det nu. Ska precis avyttra en kanonfin gura 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Gäller den här tråden även grejor man sålt, gjort sig av med från studion? 😎

Sålt iväg massa grejor sista tiden. Men det är klart, om nån har köpt så lär väl dom fylla i det i tråden istället.

Vore lite patetiskt, en snyft-tråd för alla grejor man gör sig av med 😛

Du får väl starta en ny tråd som typ heter senaste prylen/prylarna från studion. 😉

Jag hade behövt det nu. Ska precis avyttra en kanonfin gura 🙁

Varför?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...