Jump to content
Annons

Senaste prylen/prylarna till studion


Memphis

Recommended Posts

Annons

Köpte mig en 14" widescreen-skärm som får både data och ström via en usb-kabel. Datorn står i ett kylt maskinskåp en bit bort, men jag har dragit kabel till en strömförsörjd usb-hub under bordet och sladden går genom bordet och göms ganska enkelt (som synes).

Min vanliga skärm hamnar lätt lite i vägen när man spelar in trummisar som sitter lågt. Den skärmen sitter på en skena bakom mixerbordet och är lätt att skjuta åt sidan. Jag tittar inte överdrivet mycket på skärmen när jag spelar in, men behöver ändå kunna titta på den när jag behöver. Då är det perfekt läge att ställa en 14" widescreen lite där man vill. Här på bilden har jag ställt den framför mig, men på sidan går lika bra.

lenovo.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

xotic-bb-comp.jpg

Xotic BB Preamp Comp. Som en vanlig BB Preamp, men med tre lägen på kompressionen; Vanlig (standard BB), ingen kompression eller samma kraftiga kompression som på Andy Timmons signaturvariant av BB-pedalen. Ger rysligt fint dist-skimmer på rena inställningar och knuffar distade ljud över kanten (med marginal, om man vill), men med 100% sammanhållen ton och fullständig kontroll. Helt sjukt bra. Som att ha radioaktiva strängar under fingrarna 🙂

Perfekt när man vill uppnå det där riktigt feta, slingriga, "drypande" sololjudet med övertoner staplade på varandra till bristningsgränsen...

Link to comment
Dela på andra sajter

- Ettan portion x 24

- Kaffe (kommer ej ihåg märket)

- Corona x 24

Har mitt allra första betalda trackingjobb idag, som jag sedan ska mixa.. got to be prepared!

Blir det bättre med Corona i ådrorna?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Rosetta200-xlarge.jpg

Jag har kastat såååå långa ögon efter ett Rosetta. Du bara måste berätta vad du tycker om det! Så lovar jag att i detalj beskriva min Soldano, den dagen det dyker upp en 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...