Jump to content
Annons

Senaste prylen/prylarna till studion


Memphis

Recommended Posts

Die Hard (oregistrerad)

espviper.jpg

Blev en beggad sådan idag. 🥰 Däremot inte förtjust i emg så de kommer att bytas ut till passiva så småningom.

Redigerat av Die Hard
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Die Hard (oregistrerad)

Nja det blir nog troligen vanliga SD Distortion-set för min del. Billigare dessutom. Men men får funta på det ett tag. Har inte allt för bråttom att bestämma mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Black outs låter visserligen bättre än EMG men nä föredrar passiva micar. Låter så mycket bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har den vita Vipern, med Duncans. (Rättare sagt ESP LTD Viper 1000 Deluxe Olympic White).

Är mycket nöjd med den. (Förutom lite taskiga balansen. Den är framåttung, så den drar i axelbandet.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Skillnaden mellan deluxe versionerna och ESP är väldigt liten och har man mindre budget så kan deluxe modellerna rekommenderas. Ja det där med balansen har Viper fått en hel del befogad kritik för.

Link to comment
Dela på andra sajter

Aja kunde inte ha en ledig slot i lunchboxen...

.ma5FrontFW.jpg

Och behövde nya oh-mickar

9999-05505-6.jpg

Varför går det inte trycka enter och göra radbrytningar?? cp-forum

Redigerat av Lundin
Moderator på cp-forum har fixat åt farbror Evil
Link to comment
Dela på andra sajter

Skillnaden mellan deluxe versionerna och ESP är väldigt liten och har man mindre budget så kan deluxe modellerna rekommenderas. Ja det där med balansen har Viper fått en hel del befogad kritik för.

Fixade det genom att flytta axelbandsskruven från baksidan till övre "hornet". Om jag håller armarna i luften så hänger den helt vågrätt nu 🙂

Redigerat av hwasser
Link to comment
Dela på andra sajter

Precis en sånhär fick jag för en vecka sen av en jobbarkompis.

Rörförstärkare, byggd -91 i ukraina på nån flygplansfabrik eller liknande. Låter fruktansvärt bra.

Ska nog använda den och köra igenom lite ljud för att få lite rörvärme när jag mixar och sånt 🙂

image003.jpg

Fick även ett par lurar;

Sonabh20.jpg

Är väl ingenting jag rekomenderar att gå och köpa.. Obekväma och klumpiga. Men dom är rätt fräna ändå. Vem vet om man får användning av nåt liknande nångång 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Fixade det genom att flytta axelbandsskruven från baksidan till övre "hornet". Om jag håller armarna i luften så hänger den helt vågrätt nu 🙂

Går det att få foto på hur den sitter? (Mejla om du inte vill lägga ut här.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...