Jump to content
Annons

Ekstasis

Medlem
  • Antal inlägg

    2 370
  • Gick med

  • Senast inloggad

  • Dagar jag vunnit

    5

Dagen då Ekstasis senast vann var 24 oktober 2014

Ekstasis hade det mest gillade innehållet!

Rykte i communityn

58 Utmärkt

Om mig

  • Kön
    Man

Min musik online

Socialt

  • Skype
    fråga

Senaste profilbesökare

12 174 profilvisningar
  1. När det kommer till effekter tycker jag h8000 är överlägsen alla andra effekter, så ja..hoppas verkligen h9000 toppar denna.. När det kommer till reverb är den kanske inte bäst men det är deras reverb i kombination med deras delay och pitchshifting som gör det unikt, alltså hela paketet. Det är inget du får man en annan box.
  2. Lexicon satsar mest på reverb, Eventide har alla effekter. Sedan har Eventide ett speciellt sound. Precis som Leixcon har det, båda passar olika bra i olika sammanhang. Lexicon har släppt alla sina algoritmer i plugin format, efter det har dom haft svårt att sälja boxar. Men boxar som pcm 91 är fortfarande prisvärda saker second hand.
  3. Jag köpte min från Golden age music för 42 år 2012. Sålde min igår för 35. Den är bra mkt billigare i usa, men det finns inte många ex här i EU inte ens second hand. Eventide gör ett mkt dåligt jobb att distrubera enheten, och importskatten blir väldigt påtaglig då den redan är dyr så blir 25% extra väldigt mkt.
  4. Ekstasis

    Eventide H9000

    Ja det verkar som att Eventide H9000 blir verklighet. Det började med att för ca 2 veckor sedan så la en fransk sida upp av misstag en pre order av H9000. Den tog snabbt bort, och bild var även med på sidan. Igår i en teaser videobekräftade eventide dock h9000 officielt: Den kommmer släppas till sommaren eller slutet på 2017 (jag hoppas på det förstnämda) Jag var snabb att sälja min H8000fw, då jag tror den skulle bli svår att sälja efter h9000 släppts. Väldigt många på Gearslutz har också börjat sälja sin h8000 så fort ryktet kom om h9000. Så här ser den ut. Utilizing a quartet of high-power ARM processors mounted on plug-in boards that allow subsequent updates when next-generation and/or faster DSP chips became available, the new system feature 32 inputs and 32 discrete outputs per DSP module, enabling up to four multichannel effects paths to be run simultaneously. A custom graphical user interface will allow full integration with Avid Pro Tools and other current DAWs, or use from a stand-alone application. Eventide will also offer a version of the GUI that runs on an Apple iPad or PCs/Macintosh PCs via a Wi-Fi or USB connection, as well as fully-compatible AU, AAX and VST plug-ins. “Initially, frequency- and time-domain effects will be draw from our existing H8000 and H9 processors—with other EQ, dynamics plus reverb effects in development—and can be run in parallel or series, to effectively create a fully-programmable, four-element channel strip per processing engine,” said software engineer Joe Bamberg. While initial application for the processing system will be towards developing multi-element channel strips for music production—possibly one path dedicated to vocals, another to a piano track plus others for drum and guitar—the unit’s multi-channel I/O and multiple processing options are expected to enable object-based EQ, dynamic and ambience processing needed for immersive-sound production projects being undertaken within the motion-picture and TV-post community, in addition to multichannel sound playback for live performance, including acoustic enhancement systems. End-user cost for the codenamed product, which will also feature Audinate Dante, Thunderbolt, Ravenna/AES67 and AVB networking, has yet to be determined.
  5. Ser kanske inte lika snyggt ut med alla sladdar 🙂 Hoppas de släpper en mindre mer nedbandat version som typ avid duett eller liknande
  6. och man får bara ett exemplar av sin avgjutning ? Det bästa vore ju om man kunde få den digital så man skriva ut med 3D skrivare osv i framtiden. Ska kontakta sjukhuset om det...
  7. Var du nöjd med grejjorna ? Antelope har ett unikt sound pga av deras klockor, därför är det för mig bara antelope som gäller framöver när det gäller converters... Det kan tyckas absurd att en klocka kan ha ett sound, faktum är att det bara är Antelope audio som använder klockan för att för att förvränga ljudet för att få det att låta mer analogt, men samtidigt få det bästa av den digital världen dvs rent ljud. Antelope audio lyckas med detta konststycke med bravur. dom kallar det Acoustically Focused Clocking, och går ut på att dom använder jitter i kontrollerad form för att göra ljudet mer analogt och levande och dynamiskt, samtidigt som man får det bästa av den digitala världen. Och när det gäller antelope tror jag faktiskt man hör skillnad mellan A/B ganska lätt.
  8. ingen som vet ? Detta forumet har ju blivit tragiskt dött sedan jag var här sist...
  9. Hur kan du kalla tex orion studio dyrt det det undrar jag verkligen om du kollar allt den kan göra och ljudkvaliten man får för pengarna, jag tycker den saknar motstycke. runt 20 000 är ungefär vad en bra omvandlare kostar finns givetvis billigare guldkorn. Men det fina med att köpa i den prisklassen är att andrahandsvärdet behålls köper man massa billigt skräp går deti nte sälja sedan när man vill uppgradera.
  10. Antelope Audio ligger inte på latsidan och har nu släppt fyra nya produkter Golitiah http://antelopeaudio.com/products/goliath/ Orion Studio http://antelopeaudio.com/products/orion-studio/ Zen Tour http://antelopeaudio.com/products/zen-tour/ Orion 32+ http://antelopeaudio.com/products/orion-32-plus/ De har också släppt 3 nya klockor... Orion verkar som intressant helthets lösning som verkar mkt prisvärd och praktiskt. Jag sålde nyligen min Antelope Eclipse så det står mellan Antelope Orion studio och Antelope pure2 (http://antelopeaudio.com/products/pure-2/) Har inte riktigt gjort tillräckligt mkt efterforskningar vad som skiljer pure2 ännu, jag vet att pure2 har ett linjegärt nätaggregat som ska ge ett lite biffigare ljud (taget från zodiac plus) serien, förutom det vet jag inte hur den skiljer som monitor kontroller om den är reläbasserad men jag förmodar det utan att vara säker.
  11. Nu är det så att jag har ovanligt små öro, vilket gör det omöjligt att hitta IEMs som passar, och jag vågra framförallt inte lägag mer än 200 kr på ett par IEMs som inte passar, så jag har funderat på att gjuta mina öron så jag kan få specialanpassade IEMs. Jag bor i Karlstad, vart kan man göra detta någon som vet ? Och vad kostar det ? Och hur funkar det när man har gjutet det får man någon sorts recept på papper med alla dimensioner ? eller får man den gjutna biten bara rent fysiskt ? Jag tänkte rent praktiskt hur det funkar om jag tex vill beställa ett på gjutna in ear lurar från usa tex... och man har bara har ett orginal av den gjutna delen...
  12. Jag hör det barai hörlurar lyssnar jag i högtalare hör jag inte... Antar att det är någon specifk frekvens i diskanten kanske ?
  13. ja blir fan som en wavwav pedal, är precis som något ligger i kläm eller något är som sagt lite osäker på örats anatomi men jag vet att tinitnus kan vara kopplat till om käken någon som är mer insatt får gärna beskriva
  14. jag hade tinitus förut som läkaren sa kunde bero på käkarna han gav mig en övning man kunnde göra innan man gick och la sig för att mjuka upp är inte riktigt säker på hur det hela hänger ihop med örat och hörseln dock men var flera år sedan jag gjorde något sådant. Men har i flera år alltid tyckt jag hör mer diskant om jag har käken öppen
×
×
  • Skapa ny...