Jump to content
Annons

Senaste prylen/prylarna till studion


Memphis

Recommended Posts

Den ser inte alls dum ut. Men vill man verkligen ha något i öron höjd bakom ryggen?

Det borde rimligen ge liknande effekter som tidiga reflektioner nära monitorerna.

Du menar att sätet är högre än dig själv? inget stör mig jo lite men alla fall inte ljudmässigt.

Sen följer det med nackkudde och för lägre rygg.

6cb69e33-cbd0-47be-badb-0c0ced8eb18a.jpg

Redigerat av hellfog
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Efter ett par veckors kommunikation med supporten och skaparen av denna softsynth (via specialvariant) lyckades jag aktivera den. Aktiveringskeyen fixade tydligen inte att jag har ö i mitt namn. Mysko!

Carbonelectra från PluginBoutique

Redigerat av Algotezza
Link to comment
Dela på andra sajter

Efter ett par veckors kommunikation med supporten och skaparen av denna softsynth (via specialvariant) lyckades jag aktivera den. Aktiveringskeyen fixade tydligen inte att jag har ö i mitt namn. Mysko!

Carbonelectra från PluginBoutique

Är det något speciellt med den jämfört med andra mjukvarusyntar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte ringar av Sorbothane att sätta under högtalare och studiomonitorer. Bromsar upp vibrationer fint.

Min huvudklaviatur i hemstudion står på bordskivan mellan tangentbord och bildskärm, och gummifötterna undertill är ganska hårda, så jag köpte några Sorbothane-ringar till den också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad har jag mer köpt sedan sist? Hmm, jag har skaffat uppgradering till Cubase 8, Omnisphere 2, 29 TB hårddiskar (backup är viktigt), en drös av McDSP-pluggar, hörlursställ i valnötsträ, en prenumeration på ADX Trax, en L2A reamp-box, ett gäng gitarrpedaler och ett nätaggregat med tio utgångar till pedalerna, en trä-tamburin...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

KPA Pension? 😳😛😄

Du vet nog fan vad jag menar! 😄

...

Och på tur står Cubase, Addictive Drums +Metal Pack, en gitarr med EMG 81/60, en EHX Magnum 44 och... all in good time. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Nöjd med trummorna?

Jag har inte hunnit göra så mycket med dem än bara lite tester, men ja jag är galet nöjd. Helt klart det bästa AD2-kitet för min smak. Skulle jag tvingas leva med bara ett samplat kit skulle det nog vara det.

Snyggt inspelat med bra grundljud och rumsljud. De kan låta båda anonymt och sticka ut, kan låta stora och små. Mer mångsidigt än vad namnet vill påskina tycker jag.

Det där med trumljud är ju så individuellt. Men det kitet har ett sound som jag personligen eftersökt länge.

Sen är det lite roligt att det är inspelat i samma rum som UAD Ocean Way Studios simulerar. Så jag kan lätt placera andra instrument i samma rum. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte hunnit göra så mycket med dem än bara lite tester, men ja jag är galet nöjd. Helt klart det bästa AD2-kitet för min smak. Skulle jag tvingas leva med bara ett samplat kit skulle det nog vara det.

Snyggt inspelat med bra grundljud och rumsljud. De kan låta båda anonymt och sticka ut, kan låta stora och små. Mer mångsidigt än vad namnet vill påskina tycker jag.

Det där med trumljud är ju så individuellt. Men det kitet har ett sound som jag personligen eftersökt länge.

Sen är det lite roligt att det är inspelat i samma rum som UAD Ocean Way Studios simulerar. Så jag kan lätt placera andra instrument i samma rum. 🙂

Kul! Ljudexemplen på XLN:s sida låter ju riktigt bra!

Jag äger Studio Drummer, frågan är om man borde köpa sig AD2 med lite sköna expansioner också... 😉

Jag inväntar nog Black Friday, hehe.

Redigerat av Måsart
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...