Jump to content
Annons

Senaste prylen/prylarna till studion


Memphis

Recommended Posts

Annons

Aha, där ser man. Inte visste jag att du byggt ihop en egen gitarr :-)

MVH

Anders

Det började 1999 när jag plötsligt testade en american Standard Telecaster jag föll helt för, hade testat många innan, hatade allihop, stallmicken var alltid så skrikig att man dog, o halsmicken så dov att man kräktes. Men inte på den här, helt underbara sound. Köpte den o har nästan bara spelat på den sen dess. Samtidigt testade jag American Standard stratorna o de lät lika grymt de. Men hade bara råd med telen... Långt senare ville jag ändå skaffa en sån strata o testade på affärn, men usch, nu hade de slutatt linda mickarna lika som 1999, nu var det tunt fult skitljud i dem. Dessutom var stallets strängbredd smalare, fy fan!

Efter några år hittade jag på E-Bay i USA en ask Fender Delta Tone mickar av rätt årgång, köpte dem för 450 kr, sen skaffade jag beg kropp plus ny telecasterhals gjord att passa stratakropp genom Facebook 400 kr styck. All hardware köpte jag från Guitar Fetish i USA. Fick kroppen lackad Ferarriröd. Satte ihop allt, men blev lite besviken både på ljudet o de låga vintagebanden på halsen. Så jag skickade efter en EMG SA David Gilmour pleka, plus att jag själv scalloperade halsen, nu är den helt kanon!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det började 1999 när jag plötsligt testade en american Standard Telecaster jag föll helt för, hade testat många innan, hatade allihop, stallmicken var alltid så skrikig att man dog, o halsmicken så dov att man kräktes. Men inte på den här, helt underbara sound. Köpte den o har nästan bara spelat på den sen dess. Samtidigt testade jag American Standard stratorna o de lät lika grymt de. Men hade bara råd med telen... Långt senare ville jag ändå skaffa en sån strata o testade på affärn, men usch, nu hade de slutatt linda mickarna lika som 1999, nu var det tunt fult skitljud i dem. Dessutom var stallets strängbredd smalare, fy fan!

Efter några år hittade jag på E-Bay i USA en ask Fender Delta Tone mickar av rätt årgång, köpte dem för 450 kr, sen skaffade jag beg kropp plus ny telecasterhals gjord att passa stratakropp genom Facebook 400 kr styck. All hardware köpte jag från Guitar Fetish i USA. Fick kroppen lackad Ferarriröd. Satte ihop allt, men blev lite besviken både på ljudet o de låga vintagebanden på halsen. Så jag skickade efter en EMG SA David Gilmour pleka, plus att jag själv scalloperade halsen, nu är den helt kanon!

Härligt att skapa det man vet man vill ha och hitta soundet man så länge velat ha! Grattis får man säga nu då ju :-)

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Åh. tack! Har bara lekt med trummor lite på jobbet innan, så det ska bli kul att verkligen kunna öva trummor. Upptäckte att jag flammade med kicken ibland, så prio 1 är nu att få till en korrekt och så bra kickpedalsteknik som möjligt :-)

MVH

Anders

Du kan ju köra en maskin kagge och virvel som klick, sen kör du kompen till det. Mal på en stund med varje komp, sen kan du hitta typ en halv minut där du spelar både tajt o levande, sen loopar du det 0 vråltajt låten igenom... Fillen lägger du på efteråt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du någon bild?

Gitarr eller Oktava mickar?

Tror jag går bet på att lägga in bilder här. Har bytt till Samsung telefon o nu klarar jag inte av att flytta bilderna till Mac-datorn utan att det tar en hel dag.

Bli hemskt gärna vän med mig på FB, där kan jag lättare lägga ut. Hemskt nöjd med gitarren. Mickarna jag trodde skulle bli så bra blev det inte på den här kroppen, som jag bara tror är en Squire, säljaren visste inte vad varken den eller halsen säkert var, han bygger oi säljer gitarrer hela tiden, jag har aldrig gjort det förr, sånt fanns inte när jag var ung, nu är jag 60. Det räknas bara som ung om man är rockbluesare som jag.

Bli min vän här!

https://www.facebook.com/hakan.nilsson.731

Link to comment
Dela på andra sajter

Smakar jättegott till födelsedagskaffet och tårtan va? 😉

Absolut! Fast dom grejerna skaffade jag långt innan dagen idag men orkade inte skriva då utan skrev idag att jag har skaffat grejerna då... idag... fast förr.

Men det smakar gott ändå. M´kay? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Har handlat brutalt mycket 500-prylar

Två IGS Panzer

2 x FCS Pico 502 kompressorer med cinemag trafos.

2 x Chandler Little Devil Preamps

2 x Great River Harrison 32 eq's

1 x IGS Type-S kompressor

1 x IGS Rubber Bands ME

Sedan har jag köpt ett litet Calrecbord samt en miljard dsub-kablar (varav en är ett custombygge = D50 till två D25). Och så köpte jag ett SSL SX 24/24 och MX-4 madikort.

Väntar fortfarande på patchbays, så, ingenting är inkopplat 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Burnin Sven (oregistrerad)

32 gb 1600 minne och ett nytt asus gtx 960 4 gb grafikkort till datorn blev det. I och för sig till video datorn men va fan studio som studio 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 1 månad senare...

Köpte mig en Electro Voice ZLX 12P för att köra tillsammans med Kempern vid rep och eventuella gig. Låter högt, låter bra och kostar inte skjortan. Inte helt omöjligt att jag köper en till, så blire stereo 🙂

ZLX_front_back.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...