Jump to content
Annons

Gratis: Lägg upp en låt på Spotify


Mats Stålbröst

Recommended Posts

Studio kan tack vare ett samarbete med distributionstjänsten Spinnup (som ägs av Universal Music) erbjuda alla forummedlemmar ett gratis singelsläpp på Spotify.

Så här gör du:

* Logga in på Studio forum.

* Klicka på ditt användarnamn längst upp till höger och välj "Min profil".

* I den röda rutan som visas till höger på din profilsida ser du den kod och den länk som du ska använda för att registrera dig i Spinnup-tjänsten.

Prova 3 nr av Studio för bara 99 kr!

Klicka här för att visa nyhetsartikel

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Grymt! Jag som inte är med på Spotify alls. Sanningens minut då nu, har jag nån låt/mix jag inte behöver skämmas ihjäl över?

Tänker likadant:) Jag spelar in och mixar för mitt eget nöjes skull och har aldrig brytt mig om kommersiella mål

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänker likadant:) Jag spelar in och mixar för mitt eget nöjes skull och har aldrig brytt mig om kommersiella mål

...Precis min inställning oxå. Men det kan ju vara lärorikt att lägga upp nånting på Spottan på detta sätt. Att de stora bolagen sedan vill ösa miljoner över en får man ta som en jobbig konsekvens.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Mitt namn är Erik och jobbar som projektledare för Spinnup. Ställ era frågor så ser jag till att besvara dem!

Hälsningar,

Erik

jag ger koden men det står endå att jag ska trycka på payment.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag ger koden men det står endå att jag ska trycka på payment.

Tjena!

Koden ger endast första året gratis vid en singelrelease (Spinnup är en prenumerationstjänst där man betalar årsvis), därav måste man koppla sitt Paypal-konto för att vi ska kunna dra pengar år 2.

Mvh,

Erik

Link to comment
Dela på andra sajter

Mats,

Jag undrar alltså om Spinnups vanliga årsabonnemangskostnad kvarstår. Måste man alltså betala varje år om man vill ha sin release kvar?

Hej,

Ja precis. Du betalar ingenting för år 1 men sedan kostar det. Koden ger första året gratis.

Mvh,

Erik

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan man utnyttja erbjudandet nu utan att lägga upp låten på en gång? Hur långt innan måste man säga upp tjänsten innan den dras för år två?

Tack för svar!

Tja!

Nej, du utnyttjar erbjudandet när du väl skapar din release. Du kan ta ta ner din release när du vill innan år 2 påbörjas.

God fortsättning! /Erik

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu försöker jag ladda upp två låtar (singel). Men det verkar skita sig på att jag varken har tillräckligt stora kort att bifoga, eller fyrkantiga kort. Har man inte det så går det alltså inte? Fy fan vad jag hatar allt man ska göra med datorer eftersom det inte går att göra det. Att jag ska få fram en fyrkantig bild det finns inte. Med Iphonen kan jag ta fyrkantiga kort, men de gillas inte heller, de är för små?

Finns det nåt man kan göra eller är det bara att skita i det hela?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det borde finnas något till operativsystemet medföljande program för fotoredigering. Om inte annat så funkar väl paint att croppa bilder?

Fick tag på dottern som har kvar orginalbilden jag försökte med. Hon kan göra den kvadratisk o skicka den till mig som tur.

Med iMac som vi har går det inte att göra nånting alls utom att fejsbooka o liknande surf.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick tag på dottern som har kvar orginalbilden jag försökte med. Hon kan göra den kvadratisk o skicka den till mig som tur.

Med iMac som vi har går det inte att göra nånting alls utom att fejsbooka o liknande surf.

Nä, jag känner mig också handikappad vid min iMac, van vid pc från jobbet. Hade tänkt tipsa om det finns webbsidor där man kan resiza bilder men då hjälper dottern till. Annars kan du söka på resize image online. Dock passa sig om sidan förslår att program ska laddas ned till datorn.. Online säkrast. Men få hjälp av dotter allra enklast då 🙂 För söka och kolla vilka låtar du la upp sen. Du kan lägga till dem på studio forums spotify lista om du har lust också.

Lycka till 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...