Jump to content
Annons
  • 0

Var kan jag marknadsföra min låt bäst?


Songbird

Fråga

Hejsan på er! Jag släppte en låt på Spotify i fredags. Har delat den på mina sociala medier men det verkar som att min familj och mina vänner är för avundsjuka för att dela vidare så låten får tyvärr ingen chans till att nå ut till fler folk. Någon som har tips på var man kan marknadsföra låten bäst? Det enda jag vet är att det går att marknadsföra till Instagram och då kan man välja story eller inlägg, till Facebook och då är det inlägg, även till TikTok också. Men frågan är vart det är bäst?

Jag sitter här med noll kunskap om marknadsföring för låtar. Snälla hjälp mig!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 svar på denna fråga

Recommended Posts

  • 0

Har inga bra svar, mer än att det finns mer saker än avundsjuka som gör att jag inte delar allt som mina vänner publicerar. Gå inte runt och var bitter över att folk inte marknadsför dina låtar åt dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 0
On 2023-06-19 at 12:28 sa Fidden:

Har inga bra svar, mer än att det finns mer saker än avundsjuka som gör att jag inte delar allt som mina vänner publicerar. Gå inte runt och var bitter över att folk inte marknadsför dina låtar åt dig.

De delar andra grejer varje dag på sociala medier som egentligen inte spelar någon roll så då bör de ju kunna klara av att dela min låt som de vet hur mycket jag har kämpat med och hållit på med väldigt länge! Det är ju såklart man blir besviken och ledsen på dem när de beter sig så!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...