Jump to content
Annons

Gratis: Lägg upp en låt på Spotify


Mats Stålbröst

Recommended Posts

Hej,

De har blivit spelade kan jag se, dock är de inte uppe i Avicii-siffror men det kanske du inte väntade dig heller 🙂

Hälsningar,

Erik

Om man ber riktigt snällt, kan någon förklara var man någon gång i framtiden kan se detta?

Är det någon ruta eller kolumn eller liknade på Spinnupsidan? Var i så fall?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 3 veckor senare...

Detta kanske är en dum fråga... Men visst skall det fungera att göra ett till singelsläpp så att även min nya låt hamnar under samma artist som förra gången på t.ex. Spotify?

Det jag mer exakt undrar över är hur det fungerar att ladda upp en ny låt nu när det redan finns en artist på Spotify som heter mitt namn (till följd av mitt förra singelsläpp via Spinnup). Det är alltså jag som är artisten, men håller Spinnup-tjänsten koll på detta? Vill bara försäkra mig om att det inte strular då jag inom kort måste få ut en ny låt snabbt... 🙂

Redigerat av ajkaramba
Link to comment
Dela på andra sajter

Detta kanske är en dum fråga... Men visst skall det fungera att göra ett till singelsläpp så att även min nya låt hamnar under samma artist som förra gången på t.ex. Spotify?

Det jag mer exakt undrar över är hur det fungerar att ladda upp en ny låt nu när det redan finns en artist på Spotify som heter mitt namn (till följd av mitt förra singelsläpp via Spinnup). Det är alltså jag som är artisten, men håller Spinnup-tjänsten koll på detta? Vill bara försäkra mig om att det inte strular då jag inom kort måste få ut en ny låt snabbt... 🙂

Tjena!

Ledsen för sent svar på detta. Just Spotify gör lite som de vill när det kommer till artistnamn. Om det finns en artist med samma namn som dig och som redan har en sida på Spotify så kommer de lägga din release under den (förutsatt att det inte är Rihanna eller någon annan stor artist som de kontrollerar lite mer noggrant). Om du har ett artistnamn som är likt någon annans så kan de ta sig friheten att ändra ditt namn och lägga dig under den existerande. Detta har ställt till det lite för oss på Spinnup.

Men om du redan har releaser på Spotify så kommer det inte vara något problem. Lägg dem bara under exakt samma artistnamn så fixar vi resten!

Hälsningar,

Erik

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Har försökt ett tag nu låten "Kick me" måste ändras till "Kick Me". Fixar det och får veta att artistnamn saknas. Fixar det, "The Damps Project", så börjar det om från början! @#$$#@ Anser mig fixa det mesta på en dator men det här är ju inte användarvänligt för fem öre!

Försökte med att radera releasen och lägga upp en ny, gissa vad som händer. .. same old...

Börjar bli lite desperat och behövde gnälla av mig, ledsen för det, hjälp!

Redigerat av berch
Link to comment
Dela på andra sajter

Har försökt ett tag nu låten "Kick me" måste ändras till "Kick Me". Fixar det och får veta att artistnamn saknas. Fixar det, "The Damps Project", så börjar det om från början! @#$$#@ Anser mig fixa det mesta på en dator men det här är ju inte användarvänligt för fem öre!

Försökte med att radera releasen och lägga upp en ny, gissa vad som händer. .. same old...

Börjar bli lite desperat och behövde gnälla av mig, ledsen för det, hjälp!

Hej!

Ibland behöver man gnälla av sig 🙂

Skriv gärna till vår support om problemen kvarstår. Trevlig helg!

/Erik

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Erik. Försöker hitta var artist missing hör hemma någonstans. Var lika svårt förra gången.

Jag förväntar ju mig att om allt jag kan fylla i är ifyllt och det är grönt överallt där jag kan se gröna bockar så borde detta vara klart, men icke???

Link to comment
Dela på andra sajter

Behöver man ha 9 euro på bankkontot/PayPal-kontot för att det ska gå igenom? Får bara errormeddelande hela tiden:

Banken som utfärdat ditt kort godkände inte den här transaktionen. Kontakta kortutfärdarens kundtjänst om du har några frågor. Du kan även lägga till ett annat kort för att fortsätta.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Efter lite strul har även jag en singel uppe. Har även fått respons av en scout vilket var trevligt!

Tack!

//Andreas

Låter gött i min lilla mobilhögtalare. Ska lyssna sen i hörlurar 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 veckor senare...
kiismusic (oregistrerad)

Gå in på http://www.kiismusic.com

Där kan du ladda upp dina låtar till världens största butiker inom 2 veckor. Butiker som Spotify, iTunes, Deezer, Amazon MP3, Rdio, Googleplay, YouTube mm.

Helt gratis och tar endast 1 min att ladda upp.

Gratis digital musik distribution.

KIIS MUSIC LTD

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Behöver man ha 9 euro på bankkontot/PayPal-kontot för att det ska gå igenom? Får bara errormeddelande hela tiden:

Banken som utfärdat ditt kort godkände inte den här transaktionen. Kontakta kortutfärdarens kundtjänst om du har några frågor. Du kan även lägga till ett annat kort för att fortsätta.

Tjena baugarn!

Vi har nu bytt betalningslösning så att man kan betala med kort istället för Paypal. Ja, en singel kostar 9.99 EUR att distribuera och detta måste man ha på sitt konto när man ska betala.

Hälsningar,

Erik

Efter lite strul har även jag en singel uppe. Har även fått respons av en scout vilket var trevligt!

http://open.spotify....VlY0pCrW5FSPZ3s

Tack!

//Andreas

Kul! Välkommen till Spinnup!

/Erik

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej alla!

Bumpar denna tråd lite och passar på att tipsa om julkampanjen vi just nu kör på Spinnup. Ja du läste rätt, julen kommer tidigt i år!

Ladda upp din julhit innan 9:e november och ha chansen att vinna priser från 4Sound till ett värde av 20 000 respektive 10 000 kronor. Dessutom har man chansen att få sin låt utgiven av Universal Music, då finalisterna som utses av scouterna spelas upp på ett event där våra A&R's utser vinnarna.

Läs mer om tävlingen och priserna HÄR, och använd koden SpinnXmas14 för att delta!

Alla bidrag kommer även läggas i denna spellista på Spotify: Spinnup Xmas Hits ' 14

Lägg gärna era bidrag här i tråden när de är uppe!

GOD JUL OCH LYCKA TILL! 🙂

/Erik

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej alla!

Bumpar denna tråd lite och passar på att tipsa om julkampanjen vi just nu kör på Spinnup. Ja du läste rätt, julen kommer tidigt i år!

Ladda upp din julhit innan 9:e november och ha chansen att vinna priser från 4Sound till ett värde av 20 000 respektive 10 000 kronor. Dessutom har man chansen att få sin låt utgiven av Universal Music, då finalisterna som utses av scouterna spelas upp på ett event där våra A&R's utser vinnarna.

Läs mer om tävlingen och priserna HÄR, och använd koden SpinnXmas14 för att delta!

Alla bidrag kommer även läggas i denna spellista på Spotify: Spinnup Xmas Hits ' 14

Lägg gärna era bidrag här i tråden när de är uppe!

GOD JUL OCH LYCKA TILL! 🙂

/Erik

Perfekt!

Sitter precis med två sjukt jävla bra låtar som bara ska "avslutas" 😉

(btw, det "Måste" inte vara jullåtar va?)

Link to comment
Dela på andra sajter

Perfekt!

Sitter precis med två sjukt jävla bra låtar som bara ska "avslutas" 😉

(btw, det "Måste" inte vara jullåtar va?)

Tjena!

Endast låtar med jultema kommer att tas i beaktning i tävlingen. Visst kan du använda koden för att lägga upp en singel, men då har du förbrukat din chans att delta i tävlingen eftersom man bara kan använda koden en gång.

/Erik

Link to comment
Dela på andra sajter

MARY ELLE (oregistrerad)

Tjena!

Endast låtar med jultema kommer att tas i beaktning i tävlingen. Visst kan du använda koden för att lägga upp en singel, men då har du förbrukat din chans att delta i tävlingen eftersom man bara kan använda koden en gång.

/Erik

Är det en internationell tävling eller bara för Sverige? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...
  • 2 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...