Jump to content
Annons

Gratis: Lägg upp en låt på Spotify


Mats Stålbröst

Recommended Posts

Vad accepterande för ljudfilsformat då? Kanske där något felar. Å andra sidan borde det stå så då.

  • Supported audio formats: Wav or Flac.
  • Your track must fit these requirements:
    • 2 Channels (Stereo)
    • Sample Rate 44,1 Khz
    • Sample Size 16 bit
    • Bit Rate 1411 kbps

    • Det är väl det jag har… Första svängen gick det bra, fick även ett "grattismail" igår, att allt gått bra. Men idag hade det gått sämre…. Mailade deras support som skulle återkomma inom 48 timmmar.
    • Pust

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det tickar på en stund med uppladdningen, sen kommer det ett felmeddelande

Unable to access functioning Riak node

Vad kan det betyda?

Sen funderar jag lite på WIFI.Klickar jag på Macens WIFI symbol står det ofta "letar efter nätverk". Routern står på övervåningen i kåken, kanske signalen är för svag? Men samtidigt så funkar det alltid bra att ladda iväg låtar till Soundcloud…

Redigerat av Guitar Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske långsökt, men ändå något värt att prova. En vet ju inte vad Spinnups uppladdningsserver har för hantering av timeout:er eller tillfälligt avbrutna sändningar.

Soundcloud kanske har mycket bättre hantering för det. Eller så är deras servrar inte lika hårt belastade.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det tickar på en stund med uppladdningen, sen kommer det ett felmeddelande

Unable to access functioning Riak node

Vad kan det betyda?

Sen funderar jag lite på WIFI.Klickar jag på Macens WIFI symbol står det ofta "letar efter nätverk". Routern står på övervåningen i kåken, kanske signalen är för svag? Men samtidigt så funkar det alltid bra att ladda iväg låtar till Soundcloud…

Tjena Herr Nilsson!

Har tagit mig en titt på din release. Titeln på den nu är: Håkan Nilsson. “Johnny Steam”, “Segla Bort”.

Ser alltså lite konstig ut, mitt förslag är att du döper den till antingen Johnny Steam eller Segla Bort.

Dina låtar är uppladdade. Men du har inte lagt in någon artist på "albumnivå". På låtarna är det "Håkan Nilsson & The Flying Saucers", gå in under "Album info" och lägg till denna artist även där, sen tryck på re-import release.

Att man måste lägga till Paypal-konto är för, precis som jag skrev tidigare i tråden, för att vi ska kunna dra pengar för år 2 (Spinnup är en prenumerationstjänst). Det har inget med utbetalningar att göra, då fyller man i sin Paypal-adress manuellt. Dock så måste man uppnått €10 i intäkter innan man kan ta ut några pengar. Information om intäkter uppdateras månadsvis.

Har ni andra frågor så hojta!

Hälsningar,

Erik

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Herr Nilsson!Har tagit mig en titt på din release. Titeln på den nu är: Håkan Nilsson. “Johnny Steam”, “Segla Bort”.Ser alltså lite konstig ut, mitt förslag är att du döper den till antingen Johnny Steam eller Segla Bort.Dina låtar är uppladdade. Men du har inte lagt in någon artist på "albumnivå". På låtarna är det "Håkan Nilsson & The Flying Saucers", gå in under "Album info" och lägg till denna artist även där, sen tryck på re-import release.Att man måste lägga till Paypal-konto är för, precis som jag skrev tidigare i tråden, för att vi ska kunna dra pengar för år 2 (Spinnup är en prenumerationstjänst). Det har inget med utbetalningar att göra, då fyller man i sin Paypal-adress manuellt. Dock så måste man uppnått €10 i intäkter innan man kan ta ut några pengar. Information om intäkter uppdateras månadsvis.Har ni andra frågor så hojta!Hälsningar,Erik
Har lagt många timmar på att hitta detta album info, assisterad av frun. Är det dolt på nåt sätt så att man inte ska kunna se det?Ska det finnas under "My releases"? Det existerar inte på min skärm.

Mailar jag supporten kommer detta skämtsamma standard icke svar oavsett hur man formulerar frågan.

Uh oh!

We are very sorry to say that your release Håkan Nilsson. “Johnny Steam”, “Segla Bort”. didn’t quite work.

The great news is it’s easily fixed! Here’s what happened and what you do next ...

Your Album Failed Import due to a unkown error, Please try again

Enter your release on your Spinnup profile, and correct the errors stated in the message, then hit re-import.

Your release will then be on its way to the stores!

Best

SpinnupHQ

Redigerat av Guitar Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Har lagt många timmar på att hitta detta album info, assisterad av frun. Är det dolt på nåt sätt så att man inte ska kunna se det?Ska det finnas under "My releases"? Det existerar inte på min skärm.

Mailar jag supporten kommer detta skämtsamma standard icke svar oavsett hur man formulerar frågan.

Uh oh!

We are very sorry to say that your release Håkan Nilsson. “Johnny Steam”, “Segla Bort”. didn’t quite work.

The great news is it’s easily fixed! Here’s what happened and what you do next ...

Your Album Failed Import due to a unkown error, Please try again

Enter your release on your Spinnup profile, and correct the errors stated in the message, then hit re-import.

Your release will then be on its way to the stores!

Best

SpinnupHQ

Hej,

Du loggar alltså in på ditt konto och går in på releasen igen under fliken "My releases". Överst där finner du Album info där du kan redigera titel etc.

Mvh,

Erik

Link to comment
Dela på andra sajter

Btw, här är en kort review på Spinnup-tjänsten utifrån hur "en gammal punkare utan stjärndrömmar men som ändå vill få upp låtar _enkelt_ på Spotify till rimlig kostnad"

(för att slippa bränna skivor etc till "de närmast sörjande") ser på tjänsten.

Pris

10€ (typ en bättre öl ute) måste anses väldigt prisvärt för en singel (två låtar gratis första gången för forummedlemmar)!

Kostnaden för album är dock högre.

Registrering

Enkelt! Notera dock att ni måste ange ett paypal-konto för "nästa års" betalning. Misstänker att många kommer glömma bort att stoppa denna överföring. ÄR inte detta en del av affärsplanen (vilket det inte borde vara) så tycker i alla fall jag att detta borde kunnat lösas annorlunda (fast det skulle ju å andra sidan kunna skapa problem där låtar tas bort pga att folk glömmer att godkänna överföringar etc etc). Tycker "autoförlängningen" borde vara valbar.

Uppladdning av låtar

Smidigt. DOCK, notera kraven på filformat (och bithastighet)!

(Jag hade först mina WAV i 24 bitar och då ballade uppladdningen ur utan vettigt felmeddelande). Är det här det strular för dig Nilsson?

Tid för Spotify

Det tar rätt många dagar innan låtarna är uppe på Spotify (mina är inte ens uppe ännu) men om man bara är beredd på detta så tror jag inte man behöver bry sig så mycket om detta (tråkigt bara att man givetvis kräkskäms över mixen redan innan låten finns uppe…).

Övrigt

Misstänker att Spinnup mer riktar sig till unga musiker som drömmer om att bli "upptäckta", som verkligen vill jobba med musik och som är beredda att satsa. MEN, tjänsten fungerar ju trots detta lika bra för alla som vill ha upp låtar på Spotify utan massa konstiga/krångliga mellansteg. Minst en av deras "Scouter" är dessutom schysst och kan ge feedback på mix, spel och sådant (I.e. "Spelar ni inte bättre är det onödigt att lägga pengar på mastring", "för mjukare sång kan ni sänka EQ mellan 2,5-4kHz", ”ha inte så mycket ljudeffekter, låter barnsligt” etc etc (för att avlasta tex Demonen från sådana PM...).

Att tänka på:

Uppladdad låt gäller... Det går inte att ändra något i efterhand (mix, låtnamn etc etc).

Sammantaget: 9/10 döskallar! 😉

Redigerat av ONSatan
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror mitt gått igenom nu. Får inga felmeddelande via Hotmail längre. Vet inte om länken funkar, men så här ser det, "VAlidated" betyder kanske att det går grejt.

https://spinnup.com/releases/

Nä mina låtar är från cd, 16-bitar. I min hemliga inspelningsmaskin är de 24 bitar, men inte när jag bränt dem till cd.

Jag tror Spinnup hade nåt tillfälligt knas i sina grejer, samtidigt som de hade semester några dar. Jag hade fyllt i album information, men nåt var det, jag sparade samma info ännu en gång till, sen tror jag allt funkade.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Du loggar alltså in på ditt konto och går in på releasen igen under fliken "My releases". Överst där finner du Album info där du kan redigera titel etc.

Mvh,

Erik

Nej. Så här är det: DET FINNS INGET SOM HETER ALBUM INFO att klicka på. Det fanns det från början, men inte nu längre. Det går inte att ändra nånting.

Vad betyder VALIDATED?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej. Så här är det: DET FINNS INGET SOM HETER ALBUM INFO att klicka på. Det fanns det från början, men inte nu längre. Det går inte att ändra nånting.

Vad betyder VALIDATED?

  1. Logga in på din Spinnup
  2. Klicka på My releases
  3. Klicka på Edit (till höger om din ”skivbild och titel”
  4. Klicka på texten ”ALBUM INFORMATION”. Därunder finns ”DESCRIPTION”.

OBS! Du kan (då låtarna är uppladdade, processen igång etc) endast ändra mumbojumbo OM själva skivan, inte låtnamn eller info per låt…

Validated = validerad. Jag tolkar detta som att, den release är godkänd för publicering (förmodligen filformat, bildformat etc etc)

Link to comment
Dela på andra sajter

  1. Logga in på din Spinnup
     
  2. Klicka på My releases
     
  3. Klicka på Edit (till höger om din ”skivbild och titel”
     
  4. Klicka på texten ”ALBUM INFORMATION”. Därunder finns ”DESCRIPTION”.

OBS! Du kan (då låtarna är uppladdade, processen igång etc) endast ändra mumbojumbo OM själva skivan, inte låtnamn eller info per låt…

Validated = validerad. Jag tolkar detta som att, den release är godkänd för publicering (förmodligen filformat, bildformat etc etc)

Det finns inget EDIT heller. Om så hundra personer glor på allt som finns under My releases kommer inte någon att se nåt som ens påminner om EDIT eller ALBUM INFO.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns inget EDIT heller. Om så hundra personer glor på allt som finns under My releases kommer inte någon att se nåt som ens påminner om EDIT eller ALBUM INFO.

Ah, DÅ har jag ingen aning! 🤪

Skrev bara steg för steg vad jag gjorde och vad jag "såg".

Btw, har du någon annan webläsare installerad på din MAC? Det kanske är nåt med Safari och Spinnup?

Annars, testa att logga in via din (eller någon annans) smart phone...

EDIT: Väl under "My releases" "Ska du ska INTE trycka på "View release" utan endast "Edit" (den du inte hittar...).

Redigerat av ONSatan
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu klickade jag på FINNISH IMPORT, under de fyra gröna bockarna som var ifyllda. DÅ dyker album info upp…

Jag kan ändra i album release, men att använda & i artistnamnet godkänns inte alls. Så vad göra. Byta namn bar för att inte Spinnup godkänner vissa ord i vårt artistnamn?

Link to comment
Dela på andra sajter

Skriv and istället för &.

Nu heter vi plötsligt Håkan Nilsson The Flying Saucers. Låter lite lagom idiotiskt. Att skriva &, eller and, är det tvärstopp på tyvärr.

Nu står det processing på bilden. Och releasen är framflyttad några dar till. Jag hinner nog dö.

ok. Men du hinner inte dö.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu heter vi plötsligt Håkan Nilsson The Flying Saucers. Låter lite lagom idiotiskt. Att skriva &, eller and, är det tvärstopp på tyvärr.

Nu står det processing på bilden. Och releasen är framflyttad några dar till. Jag hinner nog dö.

Bättre än Håkan Nilsson "With the flying sausage" I alla fall... 😄

Misstänker att sökmotorer inte gillar “&”… Varför inte bara byta ”&” till ”and”?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bättre än Håkan Nilsson "With the flying sausage" I alla fall... 😄

Misstänker att sökmotorer inte gillar “&”… Varför inte bara byta ”&” till ”and”?

Samma där, det säger ifrån omedelbart även på and. Testade för skojs skull med with, det var samma med det!

Flygande korvar är väl bra det med? Det står fortfarande "processing" spänningen är olidlig. Kanske måst jag lägga mig i badet med en visky för att lungna ner mig? Fast jag är redan lugn kom jag på. I går skrek jag en hel del här, men nu jobbar frun då är det ingen ide att åbäka sig. Underlaten bryr sig inte, han sjunge Hey Baberiba oavsett.

Link to comment
Dela på andra sajter

Samma där, det säger ifrån omedelbart även på and. Testade för skojs skull med with, det var samma med det!

Då är min sista gissning att du nått maxtalet tecken... Testa att plocka bort "Saucers" och skriv and (bara för att testa var begränsningen ligger).

EDIT: Det KAN fortfarande (teoretiskt) vara problem med "&" så testa "and" (och kortare text)..

Redigerat av ONSatan
Link to comment
Dela på andra sajter

Då är min sista gissning att du nått maxtalet tecken... Testa att plocka bort "Saucers" och skriv and (bara för att testa var begränsningen ligger).

Nej det är inte så heller. Håkan Nilsson & är mkt kortare än Håkan Nilsson The Flying Saucers. Det första går inte, det andra godkännas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Btw, här är en kort review på Spinnup-tjänsten utifrån hur "en gammal punkare utan stjärndrömmar men som ändå vill få upp låtar _enkelt_ på Spotify till rimlig kostnad"

(för att slippa bränna skivor etc till "de närmast sörjande") ser på tjänsten.

Pris

10€ (typ en bättre öl ute) måste anses väldigt prisvärt för en singel (två låtar gratis första gången för forummedlemmar)!

Kostnaden för album är dock högre.

Registrering

Enkelt! Notera dock att ni måste ange ett paypal-konto för "nästa års" betalning. Misstänker att många kommer glömma bort att stoppa denna överföring. ÄR inte detta en del av affärsplanen (vilket det inte borde vara) så tycker i alla fall jag att detta borde kunnat lösas annorlunda (fast det skulle ju å andra sidan kunna skapa problem där låtar tas bort pga att folk glömmer att godkänna överföringar etc etc). Tycker "autoförlängningen" borde vara valbar.

Uppladdning av låtar

Smidigt. DOCK, notera kraven på filformat (och bithastighet)!

(Jag hade först mina WAV i 24 bitar och då ballade uppladdningen ur utan vettigt felmeddelande). Är det här det strular för dig Nilsson?

Tid för Spotify

Det tar rätt många dagar innan låtarna är uppe på Spotify (mina är inte ens uppe ännu) men om man bara är beredd på detta så tror jag inte man behöver bry sig så mycket om detta (tråkigt bara att man givetvis kräkskäms över mixen redan innan låten finns uppe…).

Övrigt

Misstänker att Spinnup mer riktar sig till unga musiker som drömmer om att bli "upptäckta", som verkligen vill jobba med musik och som är beredda att satsa. MEN, tjänsten fungerar ju trots detta lika bra för alla som vill ha upp låtar på Spotify utan massa konstiga/krångliga mellansteg. Minst en av deras "Scouter" är dessutom schysst och kan ge feedback på mix, spel och sådant (I.e. "Spelar ni inte bättre är det onödigt att lägga pengar på mastring", "för mjukare sång kan ni sänka EQ mellan 2,5-4kHz", ”ha inte så mycket ljudeffekter, låter barnsligt” etc etc (för att avlasta tex Demonen från sådana PM...).

Att tänka på:

Uppladdad låt gäller... Det går inte att ändra något i efterhand (mix, låtnamn etc etc).

Sammantaget: 9/10 döskallar! 😉

Tack för detta ONSatan! Blir riktigt glad av att läsa sånt här 🙂

Mvh,

Erik

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej det är inte så heller. Håkan Nilsson & är mkt kortare än Håkan Nilsson The Flying Saucers. Det första går inte, det andra godkännas.

Hej,

Har sett att du har lite problem med din release. Att systemet varnar för "&", "And" och "with" är för att affärerna ofta inte tillåter compound artists, utan vill att man ska skilja på dem så de får egna profiler. Det är dock endast en varning, så det går att slutföra releasen med namnet Håkan & The Flying Saucers. Se bara till ändra de andra problemen du hade med din release innan du importerar den igen.

Mvh,

Erik

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Har sett att du har lite problem med din release. Att systemet varnar för "&", "And" och "with" är för att affärerna ofta inte tillåter compound artists, utan vill att man ska skilja på dem så de får egna profiler. Det är dock endast en varning, så det går att slutföra releasen med namnet Håkan & The Flying Saucers. Se bara till ändra de andra problemen du hade med din release innan du importerar den igen.

Mvh,

Erik

Lite problem? Det går ju inte alls. Att tex försöka komma åt att ändra låttitlarna går inte. Jag har skrivit låttitlar, bandnamn o alltihop flera ggr om, började för flera dar sen, nu är det omöjligt att ändra nåt. Kan man avsluta det här helt så det inte blir nån skit att jag har ett avtal med er och därmed inte får lägga ut låtarna nån annanstans? De svar jag får ang vad jag gjort för fel går det ju inte att fatta nånting av.

"Se bara till ändra de andra problemen du hade med din release innan du importerar den igen", det går ju inte när man inte vet vilka problem det skulle vara, och det går inte heller att komma in i tex låttitlarna för att försöka ändra på måfå där, fast jag redan skrivit in låttitlarna.

Kan man betala någon för att skriva låttitlarna och artistnamnet rätt fast jag redan gjort det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Btw, här är en kort review på Spinnup-tjänsten utifrån hur "en gammal punkare utan stjärndrömmar men som ändå vill få upp låtar _enkelt_ på Spotify till rimlig kostnad"

(för att slippa bränna skivor etc till "de närmast sörjande") ser på tjänsten.

Pris

10€ (typ en bättre öl ute) måste anses väldigt prisvärt för en singel (två låtar gratis första gången för forummedlemmar)!

Kostnaden för album är dock högre.

Registrering

Enkelt! Notera dock att ni måste ange ett paypal-konto för "nästa års" betalning. Misstänker att många kommer glömma bort att stoppa denna överföring. ÄR inte detta en del av affärsplanen (vilket det inte borde vara) så tycker i alla fall jag att detta borde kunnat lösas annorlunda (fast det skulle ju å andra sidan kunna skapa problem där låtar tas bort pga att folk glömmer att godkänna överföringar etc etc). Tycker "autoförlängningen" borde vara valbar.

Uppladdning av låtar

Smidigt. DOCK, notera kraven på filformat (och bithastighet)!

(Jag hade först mina WAV i 24 bitar och då ballade uppladdningen ur utan vettigt felmeddelande). Är det här det strular för dig Nilsson?

Tid för Spotify

Det tar rätt många dagar innan låtarna är uppe på Spotify (mina är inte ens uppe ännu) men om man bara är beredd på detta så tror jag inte man behöver bry sig så mycket om detta (tråkigt bara att man givetvis kräkskäms över mixen redan innan låten finns uppe…).

Övrigt

Misstänker att Spinnup mer riktar sig till unga musiker som drömmer om att bli "upptäckta", som verkligen vill jobba med musik och som är beredda att satsa. MEN, tjänsten fungerar ju trots detta lika bra för alla som vill ha upp låtar på Spotify utan massa konstiga/krångliga mellansteg. Minst en av deras "Scouter" är dessutom schysst och kan ge feedback på mix, spel och sådant (I.e. "Spelar ni inte bättre är det onödigt att lägga pengar på mastring", "för mjukare sång kan ni sänka EQ mellan 2,5-4kHz", ”ha inte så mycket ljudeffekter, låter barnsligt” etc etc (för att avlasta tex Demonen från sådana PM...).

Att tänka på:

Uppladdad låt gäller... Det går inte att ändra något i efterhand (mix, låtnamn etc etc).

Sammantaget: 9/10 döskallar! 😉

Kul att höra hur tjänsten funkar. Själv provade jag recordunion och tyckte den funkade helt ok. De har en tjänst där de går att få statistik på spelningar också (men det kanske alla liknande tjänster har). Prövad dittomusik men den var så krånglig att jag gav upp. Heter du ONsatan på spotify? Prövade att söka men hittade inget, kanske inte är ute än.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...