Jump to content
Annons

Gratis: Lägg upp en låt på Spotify


Mats Stålbröst

Recommended Posts

Annons

Det ser ju ut att stämma? Namnet är väl som du ville med?

Ja. Jag får inga vettiga svar på vad som är fel heller. Att namnge bandet plus två låtar, hur svårt kan det vara?

Det värsta är att jag känner det som att jag gör mig själv till åtlöje," dumskallen som inte kan nånting". Avskyr sånt.

Rätta till dina fel så blir det bra.

Redigerat av Guitar Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att höra hur tjänsten funkar. Själv provade jag recordunion och tyckte den funkade helt ok. De har en tjänst där de går att få statistik på spelningar också (men det kanske alla liknande tjänster har). Prövad dittomusik men den var så krånglig att jag gav upp. Heter du ONsatan på spotify? Prövade att söka men hittade inget, kanske inte är ute än.

Jepp, ONSatan även där. Ej uppe ännu (blev "Released" för ett par dagar sedan så det borde vara uppe imorgon). Kommer inte ihåg vad jag fick för datum vid registreringen.

Dock, givetvis var man ju för nyfiken på själva "hur-fungerar-detta-nu-då?" och lyssnade inte så mycket på låtarna jag la upp... Ska du lyssna på någon så rekommenderas "b-sidan"...

EDIT: Ögnade igenom Recordunions sida och det verkar vara väldigt mycket samma sak (lite annan mer flexibel prisstruktur men ungefär samma slutpris). RU har ej heller "scouter" utan något de kallar "discovery tool". Vad som är bäst för vem har jag ingen aning om.

I vilket fall. Jag gillar verkligen konceptet (billig, snabb väg till tex Spotify)!

Redigerat av ONSatan
Link to comment
Dela på andra sajter

Jepp, ONSatan även där. Ej uppe ännu (blev "Released" för ett par dagar sedan så det borde vara uppe imorgon). Kommer inte ihåg vad jag fick för datum vid registreringen.

Dock, givetvis var man ju för nyfiken på själva "hur-fungerar-detta-nu-då?" och lyssnade inte så mycket på låtarna jag la upp... Ska du lyssna på någon så rekommenderas "b-sidan"...

Ok, b-sidan då🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

om vi ska ställa om frågan - vad är det som inte är som du vill ha det?

det ser ju helt rätt ut enl vad det verkar att du vill ha

Vad som är fel har jag knappt fått nåt svar alls på. Svaren från supporten låter så här, soch enbart så här oavsett vad man försöker fråga om:

Uh oh!

We are very sorry to say that your release Johnny Steam didn’t quite work.

The great news is it’s easily fixed! Here’s what happened and what you do next ...

Your Album Failed Import due to a unkown error, Please try again

Enter your release on your Spinnup profile, and correct the errors stated in the message, then hit re-import.

Your release will then be on its way to the stores!

Best

SpinnupHQ

Det jag satt kursiv stil på är ju ganska suveränt. Jag har fått samma meddelande bra många ggr både inne på sajten och via Hotmail. The great news is it´s easily fixed!

Det är väl jag som är korkad och får skylla mig själv.

Redigerat av Guitar Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu ger jag upp det här, det verkar knappast vara seriöst. Ska det vara så jävla omöljligt att få veta vad som är fel?

 

Önskar tips på liknande tjänst av er andra.

 

Fast det ser ju inte ut som du har något fel.

Det ser ut som (enligt din postade skärmdump) att allt fungerar.

Det felmeddelande du fått via din hotmail kanske gäller något du själv redan fixat?

 

Liknande tjänst är tex Recordunion som det står om i tråden.

 

 

Btw:

Mina två låtar blev "approved" den 30/12 men finns fortfarande inte på Spotify.

Misstänker att de angivna "1-3 business days" för Spotify inte är helt överensstämmande med verkligheten.

Det har gått klart mer än 3 arbetsdagar sen den 30/12...

Nån som fått upp sitt?

 

Edit:

Under "News" på Spinnup står det att de skulle ha stängt under julen och först öppna igen den 7/1. Misstänker därför att mailet från Spinnup med informationen; "We are happy to tell you that your music is now available to the Spinnup Scouts and is on its way through the internets tubes to our digital music partners: Spotify, iTunes, Google Play, Amazon, Rhapsody and WiMP!".

Var datorgenererat och att det kanske krävdes någon form av "manuell påläggning" som inte "hände" när folk var på julledighet (spekulation från min sida).

(Autosvar är "farliga" för företag som inte har koll på sina rutiner…)

Redigerat av ONSatan
Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Herr Nilsson!

Har tagit mig en titt på din release. Titeln på den nu är: Håkan Nilsson. “Johnny Steam”, “Segla Bort”.

Ser alltså lite konstig ut, mitt förslag är att du döper den till antingen Johnny Steam eller Segla Bort.

Dina låtar är uppladdade. Men du har inte lagt in någon artist på "albumnivå". På låtarna är det "Håkan Nilsson & The Flying Saucers", gå in under "Album info" och lägg till denna artist även där, sen tryck på re-import release.

Att man måste lägga till Paypal-konto är för, precis som jag skrev tidigare i tråden, för att vi ska kunna dra pengar för år 2 (Spinnup är en prenumerationstjänst). Det har inget med utbetalningar att göra, då fyller man i sin Paypal-adress manuellt. Dock så måste man uppnått €10 i intäkter innan man kan ta ut några pengar. Information om intäkter uppdateras månadsvis.

Har ni andra frågor så hojta!

Hälsningar,

Erik

post-8284-0-52774800-1389342001_thumb.png

Så här ser det ut vid album info. Ändå är det enda svar jag fått från er är att det inte står nån artist angiven på albumnivå? Spinnup verkar inte seriöst alls.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu ger jag upp det här, det verkar knappast vara seriöst. Ska det vara så jävla omöljligt att få veta vad som är fel?

Önskar tips på liknande tjänst av er andra.

Hej igen,

Din release ser korrekt ut nu och importerar, så snart det är klart så kan vi skicka den vidare till affärerna och den är live inom några dagar.

Så säg till hur du vill göra, vill du ta bort den helt så gör vi det.

Mvh,

Erik

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej igen,

Din release ser korrekt ut nu och importerar, så snart det är klart så kan vi skicka den vidare till affärerna och den är live inom några dagar.

Så säg till hur du vill göra, vill du ta bort den helt så gör vi det.

Mvh,

Erik

Är det fortfarande möjligt att få det att fungera så är väl det bäst. Men man blir ju less när inget händer.

Ge det gärna ett försök till.

Link to comment
Dela på andra sajter

har du tryckt på RE-IMPORT?

Flera mänga massa ggr…. Men nu har jag varit i kontakt med Beng4 o han säger att allt ser rätt, ut så jag ger det ett försök till. De har väl haft det snärjigt. Funkar det nu har jag inte en aning om vad som var fel innan. Skit samma bara det funkar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det fungerar inte nu heller…

VAD är det som inte fungerar och varför tror du att det inte fungerar?

(Btw: vill du så kan du via PM ge mig din inoggning på Spinnup så kan jag kolla. Efteråt kan du byta lösen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, b-sidan då 🙂

Kommer på måndag!

Ser den ännu bara hos Amazon som "preview" och tillgängligt datum 13/1.

Förväntar mig att hela forumet kommer göra till ny lunchrutin att:

Dra NER ljudet och sen starta låtarna på Spotify i loopläge...

Får man 4 öre per spelning så borde jag kunna köpa ett sett strängar mot hösten 2017 nån gång (men då krävs full uppslutning) 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer på måndag!

Ser den ännu bara hos Amazon som "preview" och tillgängligt datum 13/1.

Förväntar mig att hela forumet kommer göra till ny lunchrutin att:

Dra NER ljudet och sen starta låtarna på Spotify i loopläge...

Får man 4 öre per spelning så borde jag kunna köpa ett sett strängar mot hösten 2017 nån gång (men då krävs full uppslutning) 😉

"Det går bra, pengar rullar in som de ska". Vi har dragit ihop 50 öre/person hittills. Men det är kul att kolla statistiken på spotify. Igår har det en kvinna i intervallet 49-59 som spelade vår låt. Vem var det? Sökte hon efter något annat? 4 öre närmare ett par schysta strängar hursom 🙂

Då vet jag, måndag B-sidan..

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej det är inte så heller. Håkan Nilsson & är mkt kortare än Håkan Nilsson The Flying Saucers. Det första går inte, det andra godkännas.

Guns N' Roses

Håkan Nilsson N' The Flying Saucers

Edit: Ser nu att jag citerat fel inlägg. Det var svårigheten med "&" och "and" jag adresserade. "'N" kanske funkar:

Nu heter vi plötsligt Håkan Nilsson The Flying Saucers. Låter lite lagom idiotiskt. Att skriva &, eller and, är det tvärstopp på tyvärr.

Nu står det processing på bilden. Och releasen är framflyttad några dar till. Jag hinner nog dö.

Redigerat av Erik dP
Link to comment
Dela på andra sajter

Bra idé Erik dp!

Kanske även testa byta ut å i Håkan, Hr Nilsson.

Mr Nilsson n the flying saucers 😎

Tackar för alla funderingar och ideer om vad som kan vara. Men jag skickade screenshootar till dem och visade hur det såg ut, och då var det helt klar att jag gjort allt rätt, det är nåt fel med deras grejer, de ska fixa det manuellt nu på nåt vis. Detta är vad jag hörde sist.

Hej,

Ja precis, tack för screen shot! Då har du redan åtgärdat felet, toppen. Det problem som återstår nu beror inte på dig utan på ett mindre fel i systemet och är något vi håller på att lösa. Det behöver inte du tänka på, det löser vi manuellt härifrån och ber självklart om ursäkt för strulet!

Vänligast,

Team Spinnup

Känns bra att det inte jag som är totalidiot. Så nu har hoppet tänts ånyo.

Va va de jag sa? - 55 😎

Det märkliga är att sånt här alltid händer mig, aldrig andra

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar för alla funderingar och ideer om vad som kan vara. Men jag skickade screenshootar till dem och visade hur det såg ut, och då var det helt klar att jag gjort allt rätt, det är nåt fel med deras grejer, de ska fixa det manuellt nu på nåt vis. Detta är vad jag hörde sist.

Hej,

Ja precis, tack för screen shot! Då har du redan åtgärdat felet, toppen. Det problem som återstår nu beror inte på dig utan på ett mindre fel i systemet och är något vi håller på att lösa. Det behöver inte du tänka på, det löser vi manuellt härifrån och ber självklart om ursäkt för strulet!

Vänligast,

Team Spinnup

Känns bra att det inte jag som är totalidiot. Så nu har hoppet tänts ånyo.

Va va de jag sa? - 55 😎

Schyst 🙂

Det märkliga är att sånt här alltid händer mig, aldrig andra

Det ordnar sig till slut 🙂

Redigerat av stol
Link to comment
Dela på andra sajter

NU är mina två låtar uppe...

Har själv lyssnat igenom båda (skämskudde is da shit) och bör därmed vara uppe i ca 8 öre...

Nu behövs DIN hjälp för den goda saken (nya strängar 2017)!!!

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

NU är mina två låtar uppe...

Har själv lyssnat igenom båda (skämskudde is da shit) och bör därmed vara uppe i ca 8 öre...

Nu behövs DIN hjälp för den goda saken (nya strängar 2017)!!!

😄

Drar mitt strå till stacken, diggar snowden effect just nu, svänger riktigt bra!! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...