Jump to content
Annons

Gratis: Lägg upp en låt på Spotify


Mats Stålbröst

Recommended Posts

Annons

Nu har jag kommit så långt att jag är på en betalsida. Måste man fylla i kontonummer o paypal skit? Det skulle ju vara gratis? För mig funkar inget sånt där, oavsett hur mycket pengar jag ev har…

Är inte paypalkontot för utbetalning till dig?

Sedan kan det vara en årsavgift för att musiken ska vara kvar på spotify efter ett år också. Det stod väl något om detta i början på den här tråden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Koden ger endast första året gratis vid en singelrelease (Spinnup är en prenumerationstjänst där man betalar årsvis), därav måste man koppla sitt Paypal-konto för att vi ska kunna dra pengar år 2.

Mvh,

Erik

Hej,

Ja precis. Du betalar ingenting för år 1 men sedan kostar det. Koden ger första året gratis.

Mvh,

Erik

Betyder det här att jag måste fixa ett paypalkonto redan nu där det här bolaget kan komma åt att dra pengar från mitt konto? Även om det inte kostar nåt första året?

Att någon har möjligheten att dra pengar från mitt konto känns inte alls bra.

Redigerat av Guitar Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Betyder det här att jag måste fixa ett paypalkonto redan nu där det här bolaget kan komma åt att dra pengar från mitt konto? Även om det inte kostar nåt första året?

Att någon har möjligheten att dra pengar från mitt konto känns inte alls bra.

Paypal är en, om en uttrycker sig försiktigt, "hyfsat" etablerad tjänst. Så du kan nog vara lugn 🙂

Redigerat av JJRockford
Link to comment
Dela på andra sajter

Betyder det här att jag måste fixa ett paypalkonto redan nu där det här bolaget kan komma åt att dra pengar från mitt konto? Även om det inte kostar nåt första året?

Att någon har möjligheten att dra pengar från mitt konto känns inte alls bra.

Fast är inte paypal kontot för att de ska kunna betala ut pengar till dig när folk spelar din musik? Så var det för mig iallafall men jag använde recordunion.. Osäker på hur det funkar på spinnup, men jag har oerhört svårt att tänka med att de kan dra pengar från ditt konto utan att du godkänner först, eller att du aktivt får se till att pengarna för förlängning kommer in till dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast är inte paypal kontot för att de ska kunna betala ut pengar till dig när folk spelar din musik? Så var det för mig iallafall men jag använde recordunion.. Osäker på hur det funkar på spinnup, men jag har oerhört svårt att tänka med att de kan dra pengar från ditt konto utan att du godkänner först, eller att du aktivt får se till att pengarna för förlängning kommer in till dem.

Det står "Betala så här" osv, inget om att de ska föra över royalties till mig… Sen ska kontonummer o säkerhetskod fyllas i. Det känns ju helt åt h-e om dörren in till mitt konto sen står öppen. Annars om jag köper nåt från Thomann så gör jag ju betalningen själv och vid varje tillfälle, inne på min egen Swedbanksida.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det står "Betala så här" osv, inget om att de ska föra över royalties till mig… Sen ska kontonummer o säkerhetskod fyllas i. Det känns ju helt åt h-e om dörren in till mitt konto sen står öppen. Annars om jag köper nåt från Thomann så gör jag ju betalningen själv och vid varje tillfälle, inne på min egen Swedbanksida.

Jag fick nog både fylla i visakortnummer (för betalning) och paypalkonto för utbetalning till mig på recordunion. Tyvärr vet jag inte hur det funkar på spinnup. Kanske någon annan vet..

Redigerat av stol
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fyllde i alltihop… Mitt Paypalkonto står på noll kronor, så de kan ju inte dra nåt därifrån. Om ett år kommer det väl först nån avisering om att de vill ha betalt för nästa år, så då får jag fylla på i Paypalkontot då först.

Releasen ska bli 24 januari, det var det tidigaste möjliga datumet. Återstår att se om det händer nåt. Är det inga fler här som utnyttjat detta gentila erbjudande? Det var inte allt för svårt, inte ens för mig som får fnatt av datorer. Hoppas jag gjort rätt bara.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fyllde i alltihop… Mitt Paypalkonto står på noll kronor, så de kan ju inte dra nåt därifrån. Om ett år kommer det väl först nån avisering om att de vill ha betalt för nästa år, så då får jag fylla på i Paypalkontot då först.

Releasen ska bli 24 januari, det var det tidigaste möjliga datumet. Återstår att se om det händer nåt. Är det inga fler här som utnyttjat detta gentila erbjudande? Det var inte allt för svårt, inte ens för mig som får fnatt av datorer. Hoppas jag gjort rätt bara.

Varför går du inte någon datorkurs istället för att skriva i typ vartenda inlägg hur svårt du tycker det är med datorer?

När du började spela gitarr en gång i (forn)tiden, kunde du allt direkt? Eller blev du bättre ju mer du spelade och utmanade dig själv?

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Varför går du inte någon datorkurs istället för att skriva i typ vartenda inlägg hur svårt du tycker det är med datorer?

När du började spela gitarr en gång i (forn)tiden, kunde du allt direkt? Eller blev du bättre ju mer du spelade och utmanade dig själv?

Jag skriver vad fan jag vill. Det är fler än jag som har svårt med datorer o läser de det här kan de kanske bli peppade att oxå försöka.

Varför går inte du en kurs i att spela gitarr? Jag retar mig inte på att du är kass på gitarr. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror jag redan har en sida som blev så här. Även om man inte kan höra nåt oväsen där.

https://spinnup.com/hakan-nilsson/

Man kan länka till Soundcloud mm där. Fast det är väl aldrig nån som ser den där sidan förståss.

Håkan Datorhatare now and forever - 55

Redigerat av Guitar Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror jag redan har en sida som blev så här. Även om man inte kan höra nåt oväsen där.

https://spinnup.com/hakan-nilsson/

Man kan länka till Soundcloud mm där. Fast det är väl aldrig nån som ser den där sidan förståss.

Håkan Datorhatare now and forever - 55

Coolt! Så här ser min sida ut just nu. 😎

http:///spinnup.com/jan-martinsson/

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skriver vad fan jag vill.

Coolt 🙂

Det är fler än jag som har svårt med datorer o läser de det här kan de kanske bli peppade att oxå försöka.

Det hade räckt som svar.

Varför går inte du en kurs i att spela gitarr? Jag retar mig inte på att du är kass på gitarr. 😎

Nu lägger du orden i mun på mig. Jag försökte bara ge dig lite tips och få dig att relatera till någonting som du kände till. Men du har tydligen taggarna utåt såhär strax efter nyår.

Men visst, nu skulle jag behöva öva en hel del mer på gitarren, det har du helt rätt 🙂

Edit: Blev visst fel på ett ord...

Redigerat av JJRockford
Link to comment
Dela på andra sajter

Coolt 🙂

Det hade räckt som svar.

Nu lägger du orden i mun på mig. Jag försökte bara ge dig lite tips och få dig att relatera till någonting som du kände till. Men du har tydligen dagarna utåt såhär strax efter nyår.

Men visst, nu skulle jag behöva öva en hel del mer på gitarren, det har du helt rätt 🙂

Dagarna utåt? Menar du taggarna? 🙂

Inte tycker jag du spelar gitarr dåligt, det var bara lite lagom elakt att skriva som svar på dina bezzerwizzergrejer, hehe.

Går jag en kurs i datorer denna månad, och kommer in på nån ny sajt om tre månader så är ändå allt annorlunda där än det vi höll på med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dagarna utåt? Menar du taggarna? 🙂

Det har du helt rätt i 🙂 Har ändrat nu.

Inte tycker jag du spelar gitarr dåligt,

Tack!! 🙂

det var bara lite lagom elakt att skriva som svar på dina bezzerwizzergrejer, hehe.

Jag tycker inte att det var speciellt elakt, snarare befogat. Men det är tråkigt om du tar det jag skriver som besserwisser-grejor. Jag tror helt ärligt att det hade varit bra för dig.

Går jag en kurs i datorer denna månad, och kommer in på nån ny sajt om tre månader så är ändå allt annorlunda där än det vi höll på med.

Grejen är ju att försök förstå grunderna, hur saker och ting hänger ihop. Då behöver en inte lära sig allt utantill. Det är ju lite samma som med att spela ett instrument. Du behöver ju (förmodligen) inte lära om ett nytt sätt att ta ett G-ackord i varje ny låt du lär dig, även om ackordet dyker upp på andra ställen i låten än i andra låtar du lärt dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag lärde mig grunderna i att hantera datorer för mkt länge sen, du var nog inte stor då… När kom pc för vanligt folk? Håller på varje dag med dem. Skulle jag gå en kurs skulle det inte bli annorlunda eftersom allt ändras en gång i veckan typ. Det är okej som det är, jag kan nog lite mer än de flesta ändå.

Jag vet flera stycken som spelat trummor i typ 30, 40 år, men inte kan spela trummor nästan alls. Om de går en treveckorskurs hos hos värsta trumgurun så kan de ju inte hålla takten i alla fall efteråt. De märker ju inte ens att de inte håller takten. Jag märker i alla fall direkt när det jävlas med datamaskinerna. Det är mer hatkärlek jag känner än hat. 🥰 Och ju mer jag svär ju bättre går det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag lärde mig grunderna i att hantera datorer för mkt länge sen, du var nog inte stor då… När kom pc för vanligt folk?

Det beror sig lite på vad du menar med PC. Det kom ju ganska snabbt att bli synonymt med "IBM-kompatibel", idag innebär det väl i princip vilken dator som helst som kör någon Windows-version. Själv fick jag min första dator 1990, en Amiga 500.

Håller på varje dag med dem. Skulle jag gå en kurs skulle det inte bli annorlunda eftersom allt ändras en gång i veckan typ.

Nej, det gör det sannerligen inte. En dator idag och en för 30 år sen fungerar i grunden likadant. Få saker ändras, förutom att prestandan ökar och fler saker görs automatiskt.

Jag vet flera stycken som spelat trummor i typ 30, 40 år, men inte kan spela trummor nästan alls. Om de går en treveckorskurs hos hos värsta trumgurun så kan de ju inte hålla takten i alla fall efteråt. De märker ju inte ens att de inte håller takten. Jag märker i alla fall direkt när det jävlas med datamaskinerna. Det är mer hatkärlek jag känner än hat. 🥰 Och ju mer jag svär ju bättre går det.

Om dina trumpolare inte fortsätter öva och tänja sina gränser efter den där 3-veckorskursen så hjälper det så klart inte så mycket. Konstant övning samt att hela tiden försöka utmana sig själv är det som gäller om en vill lära sig något. Gäller såväl datorer som instrument 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det beror sig lite på vad du menar med PC. Det kom ju ganska snabbt att bli synonymt med "IBM-kompatibel", idag innebär det väl i princip vilken dator som helst som kör någon Windows-version. Själv fick jag min första dator 1990, en Amiga 500.

Nej, det gör det sannerligen inte. En dator idag och en för 30 år sen fungerar i grunden likadant. Få saker ändras, förutom att prestandan ökar och fler saker görs automatiskt.

Om dina trumpolare inte fortsätter öva och tänja sina gränser efter den där 3-veckorskursen så hjälper det så klart inte så mycket. Konstant övning samt att hela tiden försöka utmana sig själv är det som gäller om en vill lära sig något. Gäller såväl datorer som instrument 🙂

Har man inte ett riktigt tajt taktsinne kan man aldrig bli en bra trummis även om man övar tio timmar varje dag. Det är förvånansvärt hur många som spelar trummor ett helt liv och ändå inte hör att de sackar tempot med flera bpm på varje låt. Men de gillar ju förstås att spela fast de inte är världsbäst, särskilt de som inte ens fattar hur mycket de sackar o hur ettan hamnar helt fel efter en rundpall.

Samma med mig, jag kommer aldrig att bli skitbra på dataprogram, det har jag tillräcklig självkännedom för att förstå. Jag tycker fakyiskt att jag kan tillräckligt mycket om datorer när det gäller musik för att kunna göra precis allt jag vill. Det är ju också så med livet att de flesta av oss prioriterar vad vi vill göra med den korta tid vi har innan det är dags för nedgrävningen. För mig skulle det inte vara värt att offra en massa tid på att lära mig att sköta dataprogram, det är för mig helt själslöst skit bara. Dra ur kontakten så slocknar skärmen, det är som en fotbollsmatch, när slutsignalen gått finns inget av allt spring och sparkande kvar. Att få ett dataprogram att spela trummor är lika själslöst det med, hur bra det än låter. Då är det ju enklare att lyssna på en färdig cd och inbilla att det är man själv som spelat in den, ungefär som rappare som snackar skit till gamla hits.

Det finns det som är mkt trevligare än dataprogram tycker jag. För andra existerar nästan inget annat än datorer, dataprogram och dataspel. Ev Cola o Chips…

Att spela gitarr o sjunga, att spela in låtar med levande medmusiker, och att vara ute i naturen känns bra för mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har man inte ett riktigt tajt taktsinne kan man aldrig bli en bra trummis även om man övar tio timmar varje dag. Det är förvånansvärt hur många som spelar trummor ett helt liv och ändå inte hör att de sackar tempot med flera bpm på varje låt. Men de gillar ju förstås att spela fast de inte är världsbäst, särskilt de som inte ens fattar hur mycket de sackar o hur ettan hamnar helt fel efter en rundpall.

Hur många av de där trummisarna du nämnar har verkligen övat tio timmar om dagen med att förbättra sin exakthet?

Samma med mig, jag kommer aldrig att bli skitbra på dataprogram, det har jag tillräcklig självkännedom för att förstå. Jag tycker fakyiskt att jag kan tillräckligt mycket om datorer när det gäller musik för att kunna göra precis allt jag vill. Det är ju också så med livet att de flesta av oss prioriterar vad vi vill göra med den korta tid vi har innan det är dags för nedgrävningen. För mig skulle det inte vara värt att offra en massa tid på att lära mig att sköta dataprogram, det är för mig helt själslöst skit bara. Dra ur kontakten så slocknar skärmen, det är som en fotbollsmatch, när slutsignalen gått finns inget av allt spring och sparkande kvar. Att få ett dataprogram att spela trummor är lika själslöst det med, hur bra det än låter. Då är det ju enklare att lyssna på en färdig cd och inbilla att det är man själv som spelat in den, ungefär som rappare som snackar skit till gamla hits.

Det finns det som är mkt trevligare än dataprogram tycker jag. För andra existerar nästan inget annat än datorer, dataprogram och dataspel. Ev Cola o Chips…

Att spela gitarr o sjunga, att spela in låtar med levande medmusiker, och att vara ute i naturen känns bra för mig.

Whatever floats your boat... 🙂 Men ett tips att frigöra ytterligare lite tid för det du trivs med är väl då att inte lägga tid på att ondgöra dig över sånt du inte tänker lära dig?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur många av de där trummisarna du nämnar har verkligen övat tio timmar om dagen med att förbättra sin exakthet?

Whatever floats your boat... 🙂 Men ett tips att frigöra ytterligare lite tid för det du trivs med är väl då att inte lägga tid på att ondgöra dig över sånt du inte tänker lära dig?

Jag säger inte att jag inte tänker lära mig nåt. Rätt vad det är kanske jag är värre på Cubase än tom Claes. Att lufta sin frustartion över saker o ting är dessutom bra. Många låssas ju som att allt är bra o tycker det är pinsamt att det är grejer de har svårt för, håller färgen bara. Det är sämre. Skriker man ut sin ångest minskar den, annars växer den.

Om inte du irriterade dig på att jag inte är så bra på datorer o tycker de är själlösa så skulle det ge dig mer tid till gitarrspel.

Fast det är ju lite kul att tjafsa så här också.

Link to comment
Dela på andra sajter

I dag fick jag det här på Hotmail:

Uh oh!

 

We are very sorry to say that your release Håkan Nilsson. “Johnny Steam”, “Segla Bort”. didn’t quite work.

 

The great news is it’s easily fixed! Here’s what happened and what you do next ...

Your Album Failed Import due to a unkown error, Please try again

 

Enter your release on your Spinnup profile, and correct the errors stated in the message, then hit re-import.

 

Your release will then be on its way to the stores!

 

Best

 

SpinnupHQ

Fan vad värdelöst. Vilket piss-skit. Precis som vanligt.

Hur fan börjar man om med allt det där?

Link to comment
Dela på andra sajter

I dag fick jag det här på Hotmail:

Uh oh!

 

We are very sorry to say that your release Håkan Nilsson. “Johnny Steam”, “Segla Bort”. didn’t quite work.

 

The great news is it’s easily fixed! Here’s what happened and what you do next ...

Your Album Failed Import due to a unkown error, Please try again

 

Enter your release on your Spinnup profile, and correct the errors stated in the message, then hit re-import.

 

Your release will then be on its way to the stores!

 

Best

 

SpinnupHQ

Fan vad värdelöst. Vilket piss-skit. Precis som vanligt.

Hur fan börjar man om med allt det där?

Jag tycker fakyiskt att jag kan tillräckligt mycket om datorer när det gäller musik för att kunna göra precis allt jag vill.

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...