Jump to content
Annons

Gratis: Lägg upp en låt på Spotify


Mats Stålbröst

Recommended Posts

Med min Spinnup händer det ingenting. Får engelsktextade mail från Spinnup suport där skriver att de sett att jag påbörjat en release genom dem, men inte fullföljt den. De tycker jag ska kontakta spinnup support om saken. Frågan är vad jag då skulle skriva. Spinnup support har jag kontaktat många ggr redan.

Det här funkar ju bara inte.

Pressar man cd hos MediaPlant ingår det gratis att få albumet utlagt kostnadsfritt på Spotify skriver de i reklamen. Nån som testat det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Gött OnSatan! 😄

Med min låt händer inte mycket. Står att den är released 1 januari men finns ingen länk till spotify? Tar några dagar till kanske?

Hej slejnard,

Vi har haft lite teknikstrul men detta är löst nu, och din release kommer att ligga live snart. Vi ber om ursäkt för besväret.

Mvh,

Erik

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste man binda sig med Paypal-konto för att lägga upp låt, även om det nu är gratis?

Hej,

Ja det måste man, eftersom att Spinnup är en prenumerationstjänst och vi sparar betalningsuppgifter till år 2. Men det är fritt fram att säga upp sin prenumeration när man vill.

Mvh,

Erik

Link to comment
Dela på andra sajter

Dock, givetvis var man ju för nyfiken på själva "hur-fungerar-detta-nu-då?" och lyssnade inte så mycket på låtarna jag la upp... Ska du lyssna på någon så rekommenderas "b-sidan"...

Vilken är B-sidan? Fuck you eller snowden effect?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken är B-sidan? Fuck you eller snowden effect?

Jag menar Snowden...

Dock, nästa singel jag håller på med nu, den kommer f-n i mig bli episk!

(och jag skojar inte ens 🙂 )

Cheers

Link to comment
Dela på andra sajter

La du bara upp en låt? Singelsläpp är ju två låtar om man vill…

Jo väntar lite med en andra för att se hur det funkar.

Håller med, riktigt justa Thin Lizzy-vibbar!

Edit: Alltså, det är mina referensram..

Tackar så mycket!

Det är nåt speciellt med Slejnard.

The One and only 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Med min Spinnup händer det ingenting. Får engelsktextade mail från Spinnup suport där skriver att de sett att jag påbörjat en release genom dem, men inte fullföljt den. De tycker jag ska kontakta spinnup support om saken. Frågan är vad jag då skulle skriva. Spinnup support har jag kontaktat många ggr redan.

Det här funkar ju bara inte.

Pressar man cd hos MediaPlant ingår det gratis att få albumet utlagt kostnadsfritt på Spotify skriver de i reklamen. Nån som testat det?

Herr Nilsson,

Du har satt releasedatum till 1/2, därför händer det ingenting 🙂 Någon annan som har någon fråga eller fundering?

Mvh,

Erik

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Nilsson,

Du har satt releasedatum till 1/2, därför händer det ingenting 🙂 Någon annan som har någon fråga eller fundering?

Mvh,

Erik

Varje gång jag har kollat där o försökt uppdatera har jag varit tvungen att flytta fram datumet, det har inte gått att klicka i nåt tidigare.

Men kommer det igång första feb är det ju kanon ändå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaakko (oregistrerad)

Trevligt!

Vilka av dina låtar valde du?

Jag valde bara en. Kampen heter den. Ny mixad och mastrad version. Har dessvärre tagit bort den från SC och forumet. Men den kommer som sagt ut den 16/2 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

God afton.

Första posten här efter att ha lurkat runt här några år och försökt insupa all er visdom. Phew, lätt är det inte iaf.

Men men, lyckades knåpa ihop nåt låt-aktigt som den amatör jag är 🙂

https://embed.spotif...U3bMunOdzaBMEx

Skaplig låt! Lite annorlunda harmonier o riff liksom… Lite slirig sång ibland, men spela roll! Kul med musik man inte hör i radio rix.

Link to comment
Dela på andra sajter

FreddanLP (oregistrerad)

Tack Nilsson. Jag var beredd på en sågning i nivå med skosulorna, kul att det inte lät helt åt fanders iaf 🙂

Absolut att jag vobblar på sången, har köpt en bok i sångteknik och väntar på att få börja hos en sångcoach. Hoppas jag kan förbättra den delen.

//Freddan

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Min låt kom upp på Spotify via Spinnup för någon dag sedan och jag vet att den minst har 100 "streams". Det skall ju gå att spåra downloads och streams på Spinnups webbplats, men det står fortfarande att antalet streams är noll. Det går dessutom endast att visa statistik från december 2013 - december 2013 (hmm? 😲). Tar det några dagar innan statistiken fungerar eller har jag stött på någon form av bugg?

Sedan undrar jag om någon vet om man betalar en viss summa per år för att släppa hur många låtar som helst eller om man betalar en summa per låt.

Redigerat av ajkaramba
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Nilsson. Jag var beredd på en sågning i nivå med skosulorna, kul att det inte lät helt åt fanders iaf 🙂

Absolut att jag vobblar på sången, har köpt en bok i sångteknik och väntar på att få börja hos en sångcoach. Hoppas jag kan förbättra den delen.

//Freddan

Vissa fraser var väl riktigt bra, andra sämre. Men det tyder ju på att det finns hopp med övning. När jag sjunger så funkar det helt enkelt inte att få rösten att sjunga som jag vill i vissa fraser, då får jag försöka hitta på o sjunga på nåt helt annat vis bara. När det blir skapligt bra då har jag ofta sjungit låten enormt många ggr. Och tycker jag att det låter hyfsat o är nöjd, men lyssnar efter några dar då kan jag ofta höra sura partier. Då tar jag om hela skiten. Man ska ha tid o hålla på i det oändliga oxå. Men helt klart går det att träna sig att inte sjunga surt, jag var grinfärdig för några år sen att jag inte kunde använda Meloodyn o liknande i min porta. Jag blev tvungen att försöka sjunga renare, o att hitta låtar o tonarter som passar. De flesta vanliga låtar som kanske folk frågar efter kan jag omöjligt sjunga, det är nåt de flesta inte fattar.

Redigerat av Guitar Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Min låt kom upp på Spotify via Spinnup för någon dag sedan och jag vet att den minst har 100 "streams". Det skall ju gå att spåra downloads och streams på Spinnups webbplats, men det står fortfarande att antalet streams är noll. Det går dessutom endast att visa statistik från december 2013 - december 2013 (hmm? 😲). Tar det några dagar innan statistiken fungerar eller har jag stött på någon form av bugg?

Sedan undrar jag om någon vet om man betalar en viss summa per år för att släppa hur många låtar som helst eller om man betalar en summa per låt.

Det här undrar jag också över. Tror att statistiken kommer månadsvis så det borde synas när det blir februari. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Min låt kom upp på Spotify via Spinnup för någon dag sedan och jag vet att den minst har 100 "streams". Det skall ju gå att spåra downloads och streams på Spinnups webbplats, men det står fortfarande att antalet streams är noll. Det går dessutom endast att visa statistik från december 2013 - december 2013 (hmm? 😲). Tar det några dagar innan statistiken fungerar eller har jag stött på någon form av bugg?

Sedan undrar jag om någon vet om man betalar en viss summa per år för att släppa hur många låtar som helst eller om man betalar en summa per låt.

Det här undrar jag också över. Tror att statistiken kommer månadsvis så det borde synas när det blir februari. 🙂

Hej!

Bra och relevant fråga. Precis som slejnard säger så är statistiken inte live utan uppdateras månadsvis. Förutom första rapporten som kommer efter två månader. Så ni som precis fått upp era låtar får tyvärr vänta lite med statistik/intäkter. Detta är tyvärr inget vi kan påverka utan butikerna jobbar så här. Dock så kommer vi strax implementera trenddata på era profiler, dvs att ni kan se i realtid hur er musik presterar i de olika affärerna.

Har ni några fler frågor så hojta!

Mvh,

Erik

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...