Jump to content
Annons

Vilken färg på kompressor?


stratsvante

Recommended Posts

Hej allihoppa, jag har ett pressande problem, jag ska snart börja bygga min egna 1176:a och jag vet inte vilken färg jag vill ha, svart eller blue-stripe? jag har beställt alla komponenter förutom panelen och tillhörande rattar och switchar och kan verkligen inte bestämma mig...

blue-stripen är ju mer retro och vintage men svart är alltid klassiskt snyggt liksom...

Va tycker ni då?

post-23089-0-57811200-1291755084_thumb.jpg

post-23089-0-60949500-1291755091_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

svart leder klart sagt... Nja inte riktigt men jag gör det ganska lätt för mig, ska beställa ett chassikit från hairball samt använder mnats kretskort som man kan beställa från samma hemsida. Finns en lista och länk på hemsidan med övriga komponenter man ska beställa också. Sen är det bara sätta ihop skiten vilket blir intressant. Jag ändrade om lite komponentmässigt men det var bara så jag skulle få komponenterna snabbare.

Det här är mitt första bygge men jag har jobbat som elektronikmontör i nåt år nu så jag borde klara av det!

Link to comment
Dela på andra sajter

Blått som blues håller jag på.

Fast grön krympfärg modell militären vore också coolt, då skulle du försöka hitta några riktigt ålderdomliga pilrattar till den med. Kanske från en skitgammal radio på en loppis?

Berätta gärna lite om kompressorn, stor burk för att vara en monokompressor. Är det rör och stora nätdelar eller? Vad har du tänkt ha den till? Mastring?

Redigerat av Guitar Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Finns inget snyggare än blue stripe! Bygg en till mej är du snäll

Ja visst, ge mig 6000 och någon månad sen kan du få din alldeles egna 1176:a;)

Bluestripen får mer och mer fans... Problemet med detta är att jag kommer göra en revision d, alltså den som egentligen har det svarta utseendet, så det skulle kännas lite fel att göra en som ser vintage ut men ska låta som den "nya"...

Link to comment
Dela på andra sajter

Blått som blues håller jag på.

Fast grön krympfärg modell militären vore också coolt, då skulle du försöka hitta några riktigt ålderdomliga pilrattar till den med. Kanske från en skitgammal radio på en loppis?

Berätta gärna lite om kompressorn, stor burk för att vara en monokompressor. Är det rör och stora nätdelar eller? Vad har du tänkt ha den till? Mastring?

Ja som sagt de är en monokompressor, tyvärr inga rör eller gigantiska nätdelar eller nåt sånt, egentligen skulle den kunna få plats i en rackenhet men jag vill att den ska se ut som orginalet. Jag har mest tänkt att ha den till inspelning och mix, som man brukar använda kompressorer. Om den här lyckas ska jag troligtvis bygga en till så att jag åtminståne kan använda de i stereo...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja visst, ge mig 6000 och någon månad sen kan du få din alldeles egna 1176:a;)

Bluestripen får mer och mer fans... Problemet med detta är att jag kommer göra en revision d, alltså den som egentligen har det svarta utseendet, så det skulle kännas lite fel att göra en som ser vintage ut men ska låta som den "nya"...

6 laxar you say. Inte farligt!

Och det är svart du ska ha. Svart som dödsnatten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja visst, ge mig 6000 och någon månad sen kan du få din alldeles egna 1176:a;)

Bluestripen får mer och mer fans... Problemet med detta är att jag kommer göra en revision d, alltså den som egentligen har det svarta utseendet, så det skulle kännas lite fel att göra en som ser vintage ut men ska låta som den "nya"...

Absolut överkomligt!

Ska bli skoj att följa att höra hur det blir

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet med detta är att jag kommer göra en revision d, alltså den som egentligen har det svarta utseendet, så det skulle kännas lite fel att göra en som ser vintage ut men ska låta som den "nya"...

Ah..! Tänkte fråga vilken modell du skulle bygga. Men då får du nog köra på svart, så du inte känner dig som en lurare.

Blir sjukt sugen på att göra en jag med. Ett roligt jag-kan-inte-sova-projekt, som man får nytta av! Dock kan jag inte ens löda ihop två lyktstolpar. Blir så darrig när det gäller!

Redigerat av Kokanin
Link to comment
Dela på andra sajter

Grejen är att jag har en hel del silver, blått och svart i racket... Men jag har nog bestämt mig nu, jag gör en svart och om jag gör en rev a senare så blir den blå för den ska vara det.. Men som sagt svart är alltid klassiskt snyggt, kommer nog inte ångra mig alldeles för mkt!

För alla som undrar tror jag komponent kostnaderna kommer kosta ungefär 4000 kr för första och sen när man har lite delar och testkablar och så borde nästa kosta ungefär 3000kr så det är ett ganska värt projekt.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...