Jump to content
Annons

flabbyjoe

Recommended Posts

Annons

Om du skulle ha missat det, sĂ„ rekommenderar jag dig att hĂ€mta testinspelningar pĂ„ min testsite och bedöma sjĂ€lv vilka som lĂ„ter bra... 😉

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

johanpop (oregistrerad)

Tja!

Nu Àr det hÀr iofs en mycket dyrare mick Àn du funderar pÄ men om du eller nÄgon annan vill ha tips pÄ en sjukt bra mick sÄ rekomenderar jag

Brauner Valvet!

Fungerar extremt bra pÄ mÄnga sÄngare/sÄngerskor, fantastisk att lira in ak gitarr med mm.

Tillsammans med en hyfsad mickförstÀrkare kan du fÄ drömljud pÄ dina inspelningar.

Den kostar runt 16000:- tror jag men lÄter som om den var mycket dyrare!

/ Johan

www.cosmos.se

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

mikee (oregistrerad)

tja..

ADK kan vara helt ok, men det beror lite pÄ har jag hört, 51'an Àr vÀl uppe i generation 5 nu om jag inte minns fel.

Jag har sjĂ€lv ett par generation 2 ADK 51's som jag gillar skarpt(har soundelux, royer, akg mfl att jĂ€mföra med), funkar bra till trumöverhĂ€ng, sĂ„ngm, ack gittarr. dom kan vara lite hĂ„rda i diskanten ibland. Men mycket bĂ€ttre Ă€n RÖDE mickar iaf.

Finns ett modkit som frÄn mojave audio (royer labs)för 2000pix som gör om ADK51 till rörmick.

Men iaf, för 1000 spĂ€nn gĂ„r min rekomendation till ADK 51, 😉

/mike

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...