flabbyjoe Posted February 24, 2004 Share Posted February 24, 2004 🙂 Är det nån som vet om ADK A51e passar bra till sång och ackegura eller har ni nåt bättre förslag på en stormebrans runt samma pris (995). Undrar även om man kan använda Shure SM57 som andramic på acken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claes Holmerup Posted February 24, 2004 Share Posted February 24, 2004 Om du skulle ha missat det, så rekommenderar jag dig att hämta testinspelningar på min testsite och bedöma själv vilka som låter bra... 😉 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest johanpop Posted February 26, 2004 Share Posted February 26, 2004 Tja! Nu är det här iofs en mycket dyrare mick än du funderar på men om du eller någon annan vill ha tips på en sjukt bra mick så rekomenderar jag Brauner Valvet! Fungerar extremt bra på många sångare/sångerskor, fantastisk att lira in ak gitarr med mm. Tillsammans med en hyfsad mickförstärkare kan du få drömljud på dina inspelningar. Den kostar runt 16000:- tror jag men låter som om den var mycket dyrare! / Johan www.cosmos.se Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mikee Posted February 27, 2004 Share Posted February 27, 2004 tja.. ADK kan vara helt ok, men det beror lite på har jag hört, 51'an är väl uppe i generation 5 nu om jag inte minns fel. Jag har själv ett par generation 2 ADK 51's som jag gillar skarpt(har soundelux, royer, akg mfl att jämföra med), funkar bra till trumöverhäng, sångm, ack gittarr. dom kan vara lite hårda i diskanten ibland. Men mycket bättre än RÖDE mickar iaf. Finns ett modkit som från mojave audio (royer labs)för 2000pix som gör om ADK51 till rörmick. Men iaf, för 1000 spänn går min rekomendation till ADK 51, 😉 /mike Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts