Jump to content
Annons

YAMAHA CS1x


Sordid

Recommended Posts

Annons

Det är en helt ok synth som fungerar i de flesta sammanhang.

Den låter rätt kul, men ska inte betraktas som multitimbral. Ett ljud i taget, med andra ord.

Som controller är den också trevlig. Tangenterna känns bra och den har ett par rattar som skickar midi-data också, vilket dock är något som den inbyggda arpeggiatorn inte gör...

Jag sålde nyss min för 2000 kr, vilket kändes som ett rimligt pris om den är välvårdad. Själv så ska jag koncentrera mig på mjukvarusynthar och compact living = två-oktavers usb-klaviatur.

Link to comment
Dela på andra sajter

😉 Jag tycker att klaviaturen är ganska plastig och vek.. men det är ändå mycket synth för pengarna! bra controler synth som sagt. 🙂

betala någonstans mellan 2000:- - 2500:-

Mvh / Starion

Redigerat av Starion
Link to comment
Dela på andra sajter

CS-1x är helt ok - men visst är den multitimbral...

Nackdelen är att man bara får en midikanal med riktigt bra sound - och denna kanal snor åt sig 4 midikanaler. Kanal 5-16 fungerar sedan som en högst ordinär GM-synt - inget upphetsande alltså, men den första kanalen kan man få att låta riktigt bra. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

CS-1x är helt ok - men visst är den multitimbral...

Nackdelen är att man bara får en midikanal med riktigt bra sound - och denna kanal snor åt sig 4 midikanaler. Kanal 5-16 fungerar sedan som en högst ordinär GM-synt - inget upphetsande alltså, men den första kanalen kan man få att låta riktigt bra. 🙂

...vilket är vad jag menar med att den inte ska "betraktas" som multitimbral.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men är den grym att göra basljud på? 😉

Alltså, basgångar och inte baskaggar 🙂

Jag skulle nog inte köpa den för dess grymma basljud precis. Det finns nog en hel del annat som är grymmare på den fronten. Å andra sidan så består livet av mer än bas...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...