Jump to content
Annons

Michael Jackson är död.


Tophe

Recommended Posts

Annons
  • Svar 114
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

DieHard (oregistrerad)
Vi kan ju hoppas att ingen gör det, och att det istället blir fler mindre kända artister eller band. Inget ont om Michael Jacksons musik, men jag tycker att det är bättre att många kan leva på det dom gillar än att några få kan tjäna grova pengar på det dom gillar.

Sedan är det ju trevligare med ett större urval av både artister och musikstilar också...

Ingen fan heller av MJ men håller nog inte riktigt med dig. Fler band och artister innebär inte att det blir bättre. Tvärtom, idag finns det än mer någonsin och mer än någonsin av mediokra artister och band. Hur det än blir finns det alltid de som blir störst. Att några är störst innebär inte att det skulle vara någon problem eller hindra andra från att lyckas leva på sin dröm. Finns ingen motsättning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi kan ju hoppas att ingen gör det, och att det istället blir fler mindre kända artister eller band. Inget ont om Michael Jacksons musik, men jag tycker att det är bättre att många kan leva på det dom gillar än att några få kan tjäna grova pengar på det dom gillar.

Sedan är det ju trevligare med ett större urval av både artister och musikstilar också...

Det finns ingen som kan axla Michael Jackons mantel och jag tror ärligt talat inte att någon kommer att kunna göra det i framtiden heller, eftersom tiderna förändras och musikens värde urholkas, så att folk inte värdesätter den på samma sätt som tidigare.

Visst är det trevligt med större urval - men bara för att giganterna försvinner, så innebär det inte att det automatiskt blir nämnvärt mer pengar till de okända musikmakarna. Om han tjänade 100000000 USD på ett år, så sprid ut det på alla de musiker som försöker komma någonstans, så blir det förmodligen bara några cent över till var och en - men samtidigt försvinner en stor ledstjärna som inspirerar så otroligt många till att göra bra musik. Det är sådana stjärnor som gör att vi får ett stort utbud (och samtidigt tyvärr en massa wannabe-kopior, men det får man leva med som en lite trist bieffekt).

Det där med fördelning är inte alltid så enkelt som man kanske vill tro...

En av hans verkligt riktigt stora bedrifter, var ju också att han suddade ut den kraftiga skiljelinjen mellan svart och vit musik - och därmed banade vägen för andra svarta artister att bli uppskattade av en bred, blandad publik, när det blev allmänt acceptabelt bland folk att lyssna på svart musik också, efter att den svarta musiken länge hade setts som underlägsen, på grund av klassiska fördomar mot folk med annan hudfärg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillade hans musik när jag var runt 8 år gammal. Det är tråkigt att han är död men rent musikaliskt tror jag inte att det är någon större förlust, då han, enligt mig, inte producerat något hörvärt sen 80-talet.

Men som sagt, tråkigt att han har dött. Han kanske hade ytterligare en Thriller kvar i sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

En av hans verkligt riktigt stora bedrifter, var ju också att han suddade ut den kraftiga skiljelinjen mellan svart och vit musik - och därmed banade vägen för andra svarta artister att bli uppskattade av en bred, blandad publik, när det blev allmänt acceptabelt bland folk att lyssna på svart musik också, efter att den svarta musiken länge hade setts som underlägsen, på grund av klassiska fördomar mot folk med annan hudfärg.

Håller med, det var en av hans största bedrifter.

Tidigare hade vita musiker tagit den svarta musiken, gjort den till sin och tjänat pengar på den.

MJ tog den vita hårdrocken och införlivade den i sin musik och tjänade pengar på det. Han var den första som tog för sig "åt fel håll".

/ Assar

Redigerat av Assar
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det är tragiskt att han mött sin skapare i förtid men han har aldrig någonsin betytt något för mig personligen. Däremot har jag känt en viss sorg inför det faktum att han mer eller mindre tvingats in i en roll som kanske inte var vad han ville själv, om man säger så. Ytterligare tragik. Man kan ju bara hoppas att han får frid nu även om det inte är ett koncept som ingår i min tankevärld.

Link to comment
Dela på andra sajter

En av hans verkligt riktigt stora bedrifter, var ju också att han suddade ut den kraftiga skiljelinjen mellan svart och vit musik - och därmed banade vägen för andra svarta artister att bli uppskattade av en bred, blandad publik, när det blev allmänt acceptabelt bland folk att lyssna på svart musik också, efter att den svarta musiken länge hade setts som underlägsen, på grund av klassiska fördomar mot folk med annan hudfärg.

Claes, du har missuppfattat nyheterna, Berry Gordy lever - det är Michael Jackson som är död!

Link to comment
Dela på andra sajter

Uppfattar att den här tråden startades för att uttrycka sorgen över att en stor artist

gått bort. Även om han inte var någon av mina största favoriter ville jag gärna delta

och peka på att han gjorde en stor insats i det att han fick människor från hela världen

att uppskatta hans musik, och på så sätt förde människor närmre varandra.

Naturligtvis måste ett antal slasktrattar ändå komma dragande med samma

gamla hintar och anklagelser. Naturligtvis har de rätt att göra det, de har också

möjligheten att låta bli. Ingenting har någonsin bevisats i landet där alla stämmer

alla.

Kan bara beklaga dessa snaskiga varelsers intellektuella, och själsliga

tillkortakommanden. MJ försökte i hela sitt liv, trots en barndom som skadade honom,

göra något positivt av sitt liv, och bringa andra glädje genom sin musik.

En svensk som har känt MJ är Anton Glanzelius. Läs hans kommentar här:

Visit My Website

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)

Det är amerikansk jävla Showbiz...are som har ihjäl artisterna, vem fan behöver en lya som kostar 800 000 dollar i månaden bara att hyra. Kan det vara så att denna utomjordiskt idiotiska idoldyrkan i själva verket kanske inte är så nyttig?

Jackson gjorde ok musik som många andra oxå gör/gjorde och jag gillart. Frågan är väl bara om försäljningssiffror anger storhet hos upphovsmannen eller mera påvisar ett orealistiskt idiotiskt nirvana/drömscenario för jag kan jag vill folket och andra drömmare.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

+1111111111 på Anarkisten. Någon mer som har en lite nyktrare syn på det hela. Okej att gilla någons musik men idoldyrkan får det att krypa i mig. Alltid haft svårt med det och aldrig haft idoler.

Redigerat av DieHard
Link to comment
Dela på andra sajter

+1111111111 på Anarkisten. Någon mer som har en lite nyktrare syn på det hela. Okej att gilla någons musik men idoldyrkan får det att krypa i mig. Alltid haft svårt med det och aldrig haft idoler.

Så du har aldrig haft några idoler. De flesta av dina inlägg får dig väl närmast att framstå som

självgodhetens främste apostel. Hur som haver med detta, måste du verkligen när flera människor

beklagar en persons död ta tillfället att spotta på vederbörande?

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)
Så du har aldrig haft några idoler. De flesta av dina inlägg får dig väl närmast att framstå som

självgodhetens främste apostel. Hur som haver med detta, måste du verkligen när flera människor

beklagar en persons död ta tillfället att spotta på vederbörande?

Du får nog läsa lite mer noga vad jag skriver men kortfattat för att förtydliga så går det ut på att det är vi dvs du och jag och alla andra som har ihjäl dom. Historiskt sett så har vi "älskat" ihjäl en jäkla massa begåvade människor. Vi har kastat ved på brasan i deras på samma gång absurda och nästan alltid destruktiva jakt på att förverkliga myten om sig själv.

Sen har jag nog mina sidor som alla andra och jag kan vara en riktig jävla idiot och du får uppfatta mig precis som du vill, det enda jag kan säga det är att jag publicerar i alla fall inte recept på tillagade katter inte ens en länk till ett.

Jackson var jävligt bra men det borde för hans egen skull ha stannat i en mer realistisk verklighet och som sagt det tragiska i alla dom här historierna det är att det vi som har ihjäl dom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du får nog läsa lite mer noga vad jag skriver men kortfattat för att förtydliga så går det ut på att det är vi dvs du och jag och alla andra som har ihjäl dom. Historiskt sett så har vi "älskat" ihjäl en jäkla massa begåvade människor. Vi har kastat ved på brasan i deras på samma gång absurda och nästan alltid destruktiva jakt på att förverkliga myten om sig själv.

Sen har jag nog mina sidor som alla andra och jag kan vara en riktig jävla idiot och du får uppfatta mig precis som du vill, det enda jag kan säga det är att jag publicerar i alla fall inte recept på tillagade katter inte ens en länk till ett.

Jackson var jävligt bra men det borde för hans egen skull ha stannat i en mer realistisk verklighet och som sagt det tragiska i alla dom här historierna det är att det vi som har ihjäl dom.

ORD

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Så du har aldrig haft några idoler. De flesta av dina inlägg får dig väl närmast att framstå som

självgodhetens främste apostel. Hur som haver med detta, måste du verkligen när flera människor

beklagar en persons död ta tillfället att spotta på vederbörande?

Det är din tolkning av mig och det och hur jag skriver. Den är din och ingen annans. Eftersom du inte känner mig kan du inte veta något alls om mig. Att gilla någons musik och ha idoler är inte samma sak. Det är skillnad. Trodde på ett sånt här forum att folk visste det. Spottar på vem?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är din tolkning av mig och det och hur jag skriver. Den är din och ingen annans. Eftersom du inte känner mig kan du inte veta något alls om mig. Att gilla någons musik och ha idoler är inte samma sak. Det är skillnad. Trodde på ett sånt här forum att folk visste det. Spottar på vem?

Spottar på vem? Du spottat på MJ och på de människor som är ledsna över att han avlidit

och försöker uttrycka detta, eftersom du i din visdom minsann tror att han var pedofil och

bara måste ta det här tillfället yttrycka detta. Snaskigt är bara förnamnet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyckte han var poänglös. Klart det är mer än Jackson själv som person man säger hejdå till, alla minnen av låtarna och så dras man ju såklart med av det allmäna känslosvallet. Inget fel i det, tycker jag.

Att ha idoler behöver inte betyda att man inte har ett eget ego. Låt dem som är ledsna vara det utan att göra dem sämre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tragiskt är ett väl starkt ord. Alla ska ju dö.

Naturligtvis tråkigt för hans familj, men för fansen spelar det nog mindre roll.

Hand gjorde ju i princip bara två riktigt bra album och har hållit sej undan fans och media senaste 10 åren typ.

Jag kan nog säga att jag respekterar mer hårt arbetande artister som fortsätter att producera och utvecklas som t ex U2 och Madonna.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Spottar på vem? Du spottat på MJ och på de människor som är ledsna över att han avlidit

och försöker uttrycka detta, eftersom du i din visdom minsann tror att han var pedofil och

bara måste ta det här tillfället yttrycka detta. Snaskigt är bara förnamnet.

Jaha och bara för att han är död ska jag inte säga vad jag tycker eller? Ska han helgonförklaras nu också? 😄 Bara för att någon är död så ska man inte säga vad tycker och tänker? Det där har jag hört förut. Så man spottar på andra bara för att man har en annan åsikt? Vilket jävla skitsnack! Se skillnad på saker och ting innan du yttrar dig. Vill man tycka MJ var toppen som artist får man väl tycka det och tycka det var tråkigt att han dog. Det är ingen som har sagt något annat. Allra minst jag. Men det är inget som hindrar dig från att skita i och ignorera att läsa vad jag skriver. Det här är ett forum. Där får man tåla att andra tycker något annat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och nu ska vi vara

nu ska vi vara

snällaaa....

Personlig erfarenhet av Michael Jacksons musik:

Inte så mycket alls faktiskt.

Jag vet nu i efterhand att han gjorde 5 soloalbum under 21 år, 1971-1991.

Nån sen remix-pryl räknar jag inte in.

Men den enda skiva jag har med honom var då han var med i Jackson 5 -

och det var singeln "Goin' back to Indiana". Men nu kan jag inte spela den

för min Dual skivspelare har gått sönder. Den snurrar inte. Trodde remmen

lossnat, men icke...

Brorsan hade dock Off the wall och Thriller också tror jag. För jag vet att

jag spelade in valda låtar från Thriller till en skolresa en gång. Eller kan det

vara jag själv som i min skivsamling ändå har Thriller på LP? Nu blev jag

konfunderad. För tidsrymden stämmer inte riktigt annars.

Hursomhelst, jag har bestämt mig för att köpa de 5 soloskivor han gjort,

fast på cd. Hur svårt kan det va? Läste om att de var slut i affärerna, men

då särskilt Thriller. I got to be there hette väl den från 1971? Den siktar

jag på allra först.

Däremot har jag samlat på Jermaine Jacksons LP.

Någon från Janet Jacksons officiella MySpace-sida hörde av sig med en

Friend Request förra året. Det var kul.

//:debatt

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha och bara för att han är död ska jag inte säga vad jag tycker eller? Ska han helgonförklaras nu också? 😄 Bara för att någon är död så ska man inte säga vad tycker och tänker? Det där har jag hört förut. Så man spottar på andra bara för att man har en annan åsikt? Vilket jävla skitsnack! Se skillnad på saker och ting innan du yttrar dig. Vill man tycka MJ var toppen som artist får man väl tycka det och tycka det var tråkigt att han dog. Det är ingen som har sagt något annat. Allra minst jag. Men det är inget som hindrar dig från att skita i och ignorera att läsa vad jag skriver. Det här är ett forum. Där får man tåla att andra tycker något annat.

Du förstår verkligen inte skillnaden. Det var inte frågan om att helgonförklara någon, bara att beklaga

en stor artists död i förtid. Sedan kommer du och andra slasktrattar in och anklagar vederbörande för

pedofili därför att ni bara måste säga vad ni tycker och tänker i alla sammanhang. Lär dig visa lite

respekt nån gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...