Jump to content
Annons

Michael Jackson är död.


Tophe

Recommended Posts

Annons
  • Svar 114
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Ja, det blev en mindre chock när jag läste det nyss på Aftonbladet.

En av våra största popstjärnor är borta, R.I.P MJ!

Frågan är om det kommer någon mer som når upp till hans storlek, alla jag kan komma på är i samma ålder och blev kända under 70- eller 80-talet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Usch ja - verkligen tragiskt.

Världen har förlorat en av de allra största. 😛

Jag är i alla fall glad att jag tog chansen att se honom live för många år sedan, när han var som bäst - en oförglömlig upplevelse och fortfarande ett starkt och levande minne av popkungen. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Otippat på sätt och vis, ändå inte.

Stämmer det som står på en site om att han led av en sjukdom som ger brist på ett protein som ska skydda kungorna mot nedbrytning, var i ett akut behov av lungtransplantation, men att han inte kunde genomgå den pga andra sjukdomar såsom kroniska magblödningar och emfysem, så var det tyvärr inte oväntat.

I så fall fick man en förklaring till varför han bar munskydd.

Siten blev blockad nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Stämmer det som står på en site om att han led av en sjukdom som ger brist på ett protein som ska skydda kungorna mot nedbrytning, var i ett akut behov av lungtransplantation, men att han inte kunde genomgå den pga andra sjukdomar såsom kroniska magblödningar och emfysem, så var det tyvärr inte oväntat.

I så fall fick man en förklaring till varför han bar munskydd.

Siten blev blockad nu.

Alfa-1 Antitrypsinbrist hade min pappa (som dock inte dog av det, utan av cancer i fjol, 82 år gammal). Antitrypsinbristen är i princip ofarlig om man inte blir utsatt för rökiga miljöer, men eftersom Michael Jackson började uppträda i väldigt unga år och under en tid när ingen fattade hur farligt det är med passiv rökning, så är det inte osannolikt att hans lungor var i väldigt dåligt skick.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...