Jump to content
Annons

Metallica- ny skiva i vår


slejnard

Recommended Posts

Annons

Jag har låga förväntningar James har ingen bra röst längre och lars han sakkar efter på trummorna hela tiden..men vi får se... jag kanske blir överraskad... Men Lars är den svagaste länken i bandet.. Gillar inte Robert på bas heller...

Redigerat av Ekstasis
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Jag hoppas på en skiva likt load or reload, för det skulle dem klara bra.

Tror knappast att de vill göra något som de redan har gjort.

Mixarna också? 😉

Det var många år sen de hade någon vettig mix.

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt otroligt att ett sånt överjävligt stort band inte ens kan släppa en vettig mix på deras låtar?! Försöker lixom gå mot strömmen och hitta på nåt "eget" och där lyckas dom rejält, det låter eget... och förjävligt! Största skitstöveln är smörrebrödidioten Lars som är nog rockvärldens största f*tta och styr med en järnhand i det där klapp & klangbandet! Hetfield borde dra sen länge och slå ihop sig med bra folk. Tallica är nog det enda bandet i världen som går baklänges i deras musikaliska skills.

Synd att det inte var Lars som flög ur bussen när det hände. Sorry, men så tycker jag!

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det något ställe som man kan slå vad om hur många "yeah" och "tsaa" som James kommer klämma ur sig? 😉

jag sätter en femma på att det är alldeles för många

jag har väl respekt för vilken roll metallica spelat i metall-musikens utveckling, men nu retroaktivt så är de ju lite one-hit-wonder; inte i dess tekniska bemärkelse, utan i den mån att ett fåtal låtar (enter sandman, master of puppets..) skuggar över deras andra låtar (de har väl upp mot 100 st ?). jag är därav skeptisk till att det här albumet är intressant för någon annan än "diehard-fans"

Link to comment
Dela på andra sajter

jag sätter en femma på att det är alldeles för många

jag har väl respekt för vilken roll metallica spelat i metall-musikens utveckling, men nu retroaktivt så är de ju lite one-hit-wonder; inte i dess tekniska bemärkelse, utan i den mån att ett fåtal låtar (enter sandman, master of puppets..) skuggar över deras andra låtar (de har väl upp mot 100 st ?). jag är därav skeptisk till att det här albumet är intressant för någon annan än "diehard-fans"

nja, själv tycker jag inte dom släppte en endaste dålig låt fram till load. Det var f.ö den sista plattan jag köpte. Det var 19 år sedan, herregud. Med det sagt, så finns det material som håller hög klass på alla släpp efter black album, men det är glest måste jag säga. Hursom, hoppas dom gör nåt riktigt fett den här gången. killarna är ändå värda all respekt för musiken dom gett oss.
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Ja, för den typen av musik så tycker jag inte att mixen är fel, förstår inte allt hat.

Dags att gå och kolla din hörsel.

Link to comment
Dela på andra sajter

är långt ifrån ett die-hard fan, har inte köpt en platta sedan 96, och sist jag såg dom var på stockholms stadion sommaren 93, die-hard? nja. musiken talar för sig själv, klart det finns dippar, fryed eye... , firend of misery, god that failed ploppar upp rent spontant.. men det är nog de enda som jag har svårare för.

Redigerat av FreudianSlip
Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas på att gamla favoriter ska göra något nytt som jag som gillar brukar aldrig funka för mig. Så jag har inga förväntningar på metallicas nya. Detsamma gällar depeche mode, Bowie m fl. Tror man kan bli mätt på en artist och vill höra något nytt helt enkelt. Om jag prövar att lyssna på någon av metallicas nya skivor zonar jag ut omedelbart. Men de kanske chockar med en skiva som jag blir tokig i, men chansen är väldigt liten. Hetfield kommer vråla, Lars kommer banka, och Kirk kommer att woava på gitarren på ett alldeles för bekant sätt. Tror jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja vi får se och lär höra hur det kommer låta. De skulle i mitt tycke låta bättre om Ulrich hittar tillbaka till sin roll som trummis ( inte lalla runt med annat ) och hammet spelar på topp av sin förmåga. En bra producent som ser till helheten, inte låter bandet styra och ställa. Hetfield ska vara taggad och het!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Ponera att James får nog Lasses halvdana trumspel, kan han då kicka Lasse ur bandet? Vem har störst makt?

Tror faktiskt att Lasse blir siste man kvar i Metallica.

Han kommer att åka på arenaturneér helt ensam med sin Tama starclassic och trollbinda folk med sitt spel. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...