Jump to content
Annons

Sveriges första Ai-Skiva (Tunnan och Moroten)


Recommended Posts

Annons

Hur har du gjort denna? Är allt AI? Har du skapat rösten med AI och sedan använt Melodyne? Är musiken AI-skapad? Eller hur har det gjorts? Vissa är ju sjukt roliga, för övrigt. Älskar omogna texter. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan sa ostfisk:

Hur har du gjort denna? Är allt AI? Har du skapat rösten med AI och sedan använt Melodyne? Är musiken AI-skapad? Eller hur har det gjorts? Vissa är ju sjukt roliga, för övrigt. Älskar omogna texter. 🙂

Allt är gjort i Suno, matat in lite gamla texter och sen är det färdigt, har dock mastrat låtarna efter också.

Dock låter de färdiga låtarna som låg-bitrate mp3or men hörs inte så mycket på Spotify 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2024-04-01 at 11:35 sa C64:

Allt är gjort i Suno, matat in lite gamla texter och sen är det färdigt, har dock mastrat låtarna efter också.

Dock låter de färdiga låtarna som låg-bitrate mp3or men hörs inte så mycket på Spotify 🙂

Ok. Sjukt att det bara är texter och prompter som skapat musiken. Låter ju som riktiga låtar. Ibland blir det lite udda men det skänker en viss charm också. Vissa av låtarna har gått på repeat hos mig. Älskar kiss och bajs humor. Trots att jag är 40 år fyllda. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
On 2024-04-02 at 19:41 sa ostfisk:

Ok. Sjukt att det bara är texter och prompter som skapat musiken. Låter ju som riktiga låtar. Ibland blir det lite udda men det skänker en viss charm också. Vissa av låtarna har gått på repeat hos mig. Älskar kiss och bajs humor. Trots att jag är 40 år fyllda. 🙂

Najs ja man blir aldrig för gammal för sånt, själv är jag 46 😄

Ja det är rätt skoj att göra låtarna också för man vet inte innan hur det kommer låta, blir lite lotteri.

Här är skiva nr 2 🙂

OMSLAG FAKE MUSIK.jpg

Redigerat av C64
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...