Jump to content
Annons

Senaste prylen/prylarna till studion


Memphis

Recommended Posts

Annons

Det blev visst en Orange Micro terror häromdagen. Kan erkänna att det har förgyllt min helg. Koppla in den lilla stärkarn i min 412 och det var verkligen en riktigt skön upplevelse. Intressant med att man kan koppla in Ipad i aux ingången och sedan köra på ett midi keybord och leka vidare med lite syntar och annat roligt. Det blir ett bra ljud. Kanske inte mina grannar är så glada just nu. Men det var värt den investeringen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill inte visa mina vräkiga prylar igentligen men detta är mer en fråga än skryt.

CASIO SA-10

(Fullt fungerande i nyskick - 20 kr på loppis)

IMG_20140129_172502.jpg

Till frågan.

Det finns en utgång på baksidan, men har sett andra med äldre keyboards som kopplar ut med högtalarkablarna ist trots utgång, vad vinner man på detta?

Redigerat av rundgång
Link to comment
Dela på andra sajter

Vill inte visa mina vräkiga prylar igentligen men detta är mer en fråga än skryt.

CASIO SA-10

(Fullt fungerande i nyskick - 20 kr på loppis)

IMG_20140129_172502.jpg

Till frågan.

Det finns en utgång på baksidan, men har sett andra med äldre keyboards som kopplar ut med högtalarkablarna ist trots utgång, vad vinner man på detta?

Mins att hörde ett radio program där där nån snubbe hade köpt en casio synth på ebay som var eftertraktad inom ragea kretsar, auto kompet hade tydligen använst till många Ragea(stvas?) låtar...Om du har tur(om det är rätt modell) kanske du kan sälja den där dyrt till nån rasta gubbe...

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis..

Lyssnade på ett klipp från NAMM igår när de körde en bas genom (nya?) pitchshiftern i den.. jag almost dödde.. hoppas kunna inhandla en innan sommarn

Tack tack.

Då får du boka en nu. Jag fick vänta i nästan 3 månader. Mailade till Kemper eftersom jag blev trött på att vänta. Fick följande mail som svar.

"thank you very much for your email and interest in our products.

The lead time for the Kemper Profiler is 12 weeks from the order date."

Så mitt tips är att du bokar nu o sparar som fan! :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Länka gärna!

Off cårs ..

Älskade den där dödsdykar pitch effekten som fanns i Kempern också..dödde lite för den med.. lär komma maaaasor med låtar 2014 där det där överanvänds

Edit: Octaver på bas/ Pitchshifter på gura om man ska vara lite petnoga..

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis! 🙂 Har du börjat plöja igenom profiler ännu?

Yes, 99% lät ju ganska röv. 😛

Men profilerna som lät bra slår allt jag har hört i simulerings-jungeln. Är AAAAAAASSSSS nöjd! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Yes, 99% lät ju ganska röv. 😛

Men profilerna som lät bra slår allt jag har hört i simulerings-jungeln. Är AAAAAAASSSSS nöjd! 🙂

Tog bort i stort sett alla fabriksprofiler. Finns grymma profiler på hemsidan. Ett tips, de som har fått minst 3 stycken fulla betyg brukar vara riktigt bra. Glöm inte att ladda ned Lasse Lammerts rigpack. Grymt bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...