Jump to content
Annons

Senaste prylen/prylarna till studion


Memphis

Recommended Posts

Annons

Tog bort i stort sett alla fabriksprofiler. Finns grymma profiler på hemsidan. Ett tips, de som har fått minst 3 stycken fulla betyg brukar vara riktigt bra. Glöm inte att ladda ned Lasse Lammerts rigpack. Grymt bra.

Tack för tipsen!

Dom jag tyckte va bra direkt var Ola Englund och Keith Merrows profiler.

Sen är det väl klart att de fanns andra som lät bra också men eftersom jag enbart lirar Metal så är det ju givetvis dom sounden som tilltalar mig mest.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Men är kempern bra för dem som inte vill spela rock eller metal? Om man mest kör rent a la Jazz Chorus och ibland vill ha lite overdrive, är kemper fortfarande att föredra framför allt annat (utom den äkta varan då)?

Jäpp

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar du den? Jag hade den hemma ett tag och tyckte den va jäävligt känslig asså.

Äsch, jag använder kompressorer som ren effekt. Den kommer stå parkerad på 20:1. Vill jag finlira så har jag annat i racken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen pryl men ett program jag laddat ner, Photosounder, som kan översätta bildfiler till ljud och ljudfiler till bilder. Sen kan man lägga till effekter grafiskt. Plus göra lite annat. Låta tid och amplitud byta plats.

För er som liksom jag gillar konstiga ljud. Kostar runt tusingen.

http://photosounder.com/buy.php

Redigerat av Algotezza
Link to comment
Dela på andra sajter

Kul grej! Måste man köpa den här också då.. 🥰

Synestesi på den digitala teknikens grund... Nån fiffig algoritm ligger väl bakom...

Redigerat av Algotezza
Link to comment
Dela på andra sajter

Synestesi på den digitala teknikens grund... Nån fiffig algoritm ligger väl bakom...

Jag gissar att det är en "spektrum-plotter" som bl a finns i en del av Izotopes produkter.

Och så är det någon på en firmafest som sagt:

- Hey,.. let's do this backwards!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gissar att det är en "spektrum-plotter" som bl a finns i en del av Izotopes produkter.

Och så är det någon på en firmafest som sagt:

- Hey,.. let's do this backwards!

Är det kanske t.ex.Iris du tänker på? Den kostar en aning mer... 🙂

Redigerat av Algotezza
Link to comment
Dela på andra sajter

Fick idag hem denna trevliga mick från telefunken som jag vann i mixtävling :-) Jäklar vad snygg den va i verkligheten :-)

Riktigt fancy! 🙂

Själv lyckades jag för några veckor sedan beställa hem Melodyne med manual på orginalspråk. Inte fy skam....

Link to comment
Dela på andra sajter

Välkommen till Antelope Klubben!

Äger själv Eclipsen.

Ja då är det bara att tacka för att man får vara med 😉 Vore intressant att jämföra lyssningen via Eclipsen mot Orion.

Recension, meine Herren, recen-fuckin-sion 🙂 ^^

Om det är mitt inköp du syftar på så ska det nog kunna ordnas så fort jag haft tid att testa kortet. Ska hårdtestas och köras nästa vecka på en livesession i studion. Återkommer efter det med en tråd om intresse finns.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...