Jump to content
Annons

Senaste prylen/prylarna till studion


Memphis

Recommended Posts

Die Hard (oregistrerad)

fullpack2.1.png

Flux:: Full Pack 2.1. Jättemånga rattar att leka med.

Själv nöjer jag mig med två stora rattar att leka med. 😛😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Die Hard (oregistrerad)

Dumsnål är man bara om det gäller hushållsmaskiner eller dammsugare.. Musikprylar o pluggar är för f@n viktiga grejer så där kallas det planerad ekonomi 😄

😆 Ja man kan snåla för några hundringar t om och sen man kan köpa en gura för 10 000:- utan att blinka. ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

😆 Ja man kan snåla för några hundringar t om och sen man kan köpa en gura för 10 000:- utan att blinka. ☺️

Exakt.. det är skillnad på grejer o grejer. Försök att vara kreativ med en Dammsugare o se hur lätt det är 😉

Btw så hade jag flax o få en voucher på $499 + $50 för jag köpte en Apollo Quad straxt före jul med ett Thunderbolt-kort - som nu såklart bundlas med varje Apollo.. Tänkte först att vaff@n vilket flyt man har o köpa grejer i rätt tid.. Lite tur i oturen m.a.o..

Men det känns bra som f@n att bara behövt betala 318:- för dessa 3:

api_gui_hq.jpg

pultec-collection-hq.jpg

fairchild_collection_hq.jpg

Köpte även på mig lite grejer när de hade Julrea.. Lite nytt o lite komplettering..

engl-hero-hq.jpg

st_arb_sq.jpg

la_2a_collection_hq.jpg

1176_stacked_hq.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Klart hunden ska ha en gura oxå.. skit i dammsugaren

Ja det finns soppborstar fortfarande och människan har använt dem i tusentals år. Fungerar fortfarande bra och är underskattade. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Exakt.. det är skillnad på grejer o grejer. Försök att vara kreativ med en Dammsugare o se hur lätt det är 😉

Btw så hade jag flax o få en voucher på $499 + $50 för jag köpte en Apollo Quad straxt före jul med ett Thunderbolt-kort - som nu såklart bundlas med varje Apollo.. Tänkte först att vaff@n vilket flyt man har o köpa grejer i rätt tid.. Lite tur i oturen m.a.o..

Men det känns bra som f@n att bara behövt betala 318:- för dessa 3:

api_gui_hq.jpg

Det är ju det som suger med Universal Audio. Den här kanalstripen är den mest dsp-hungriga pluggen dom nånsin släppt.

Det är ju helt sjukt sätt att jobba på. Universal Audio hävdar gång på gång att Nativepluggar inte kommer i närheten av DSP-kort. Varför släpper då dom nya och kraftigare kort hela tiden? Samt ta idiotpriser.

På ett QUAD-kort så kommer man upp i 16 instanser mono. Ett Neve 88RS kommer man upp i 140 instanser mono.

Då undrar man... Är Neve då sämre skriven, lättare algorithmer än vad som är till API?

En snubbe på ett annat forum har en mac Pro 6-core 3.33 Ghz samt Pro Tools HD2 och ett UAD-2 Quad.

Han köpte pluggen BX Digital V2 från Brainworx till alla tre, UAD-2 HD2 och i Native.

Med Pro Tools HD2 kom han upp i 40 Stereo-instanser innan det strejkade.

Med UAD-2 kom han upp i 80 innan det stannade.

Och med Native i sin Mac Pro 6-core kom har upp i 1080 instanser.

Han postade det på Gearslutz forum och det blev ju ramaskri varpå dom påpekade att både UAD-2 och Pro Tools sk "paxar" sin dsp och ligger där konstant medan ett Native rullar i realtid. Så för att det mer rättvist så gjorde han extrema inställningar på alla EQ's. Både UAD-2 och HD2 gjorde det ingen skillnad. samma resultat. Men i Native så halverades det till ca 500 instanser.

Och det är med samma plugg ...

Så, ja, man undrar ju.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Det är klart som korvspad att de gör mer hungrigare pluggar för att de vill att de med de billigare(billigare, så fan heller, finns inget uad kort som är det), nåja de som kostar minst, vill att de ska köpa de dyrare för att göda deras omättnad. Tack och lov att man har lämnat det där uad träsket. Sen kan de påstå att native inte kommer i närheten av dsp. Trams! Skulle de som släpper native och nu till dsp de förra vara sämre på något sätt? 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

@Kill: Med facit i handen så lär ALLA deras pluggar "pre-64 bit" vara "sämre" skrivna med tanke på den uppsving i ljud det blivit på det tre, fyra senaste om-portade pluggarna..

Tänkte faktiskt på det igår att om dessa nya pluggar låter "större" och mer i närheten av den analoga hårdvaran bör alla de andra pluggarna också va "lika dåligt" skrivna.. Tror däremot inte att det handlar om dåligt skrivna pluggar snarare att 32 extra bitar att koda till kräver lite mer erfarenhet innan de utnyttjar kapaciteten bättre..

Pengarna är totalt oviktigt när jag köper prylar.. jag vill ha grejer jag blir inspirerad av och som låter bra så jag kan skapa musik.. Inte sitta o tänka på att man satsat 100.000 på ett system och massa pluggar så Bill Putnam JR skrattat varenda dag när han gått till banken..

Pluggarna och systemet kan ju fortfarande med lite tur, envishet och kontakter hjälpa mig att göra en hit.. utan grejer blir det betydligt svårare.

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

Nöjd med den?

Absolut - även om jag inte har hunnit spela in något på allvar med den ännu... 😉

Jag har ju testat DC-96C tidigare och den har samma ljud, men är enbart kardioid.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Skönt med tyst nätagg. Jag har en tjockdisk som låter så den tänker jag byta ut när det blir ekonomi att göra det, till en . . . . SSD! Woho!

Link to comment
Dela på andra sajter

Då har jag kopplat in nätagget..jävlar vad tyst datorn blev nu..

Nu är det mer kykskåpet i köket man stör sig som överöstar datorn 🙂

Det är ju inte igång hela tiden går igång i tid och otid..

Kan du inte köpa ett aggregat till kylskåpet oxå?

Link to comment
Dela på andra sajter

Skönt med tyst nätagg. Jag har en tjockdisk som låter så den tänker jag byta ut när det blir ekonomi att göra det, till en . . . . SSD! Woho!

Tog ett tag innan jag kom underfund med att det var nätagget som lät mest i hela datorn... ganska lågfrekvent surr dock.. Seasonics nätagg är ganska dyrt..men helt klart värt pengarna..om du frågar mig... ska köpa nya fläktar också, ska nog köpa Noiseblocker Multiframe flätkar dom är också snordyra, typ 300 kr, men är också tystas i världen typ...

Behöver inte processorn kylning, du har fläktlöst där också?

fläktarna har jag på ca 700 rpm, dom låter inte så mkt direkt.. mina mekanska hårddiskar kan jag sätta i sömnläga när dom inte används..och bara använda min 2 ssd diskar..då blir datorn riktigt tyst..

Kan du inte köpa ett aggregat till kylskåpet oxå?

Du menar kompressor ? 🙂

Jag är så less på det där kylskåpet..funderar seriöst på att köpa ett nytt.. är Ett electrolux..

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Då har jag kopplat in nätagget..jävlar vad tyst datorn blev nu..

Nu är det mer kykskåpet i köket man stör sig som överöstar datorn 🙂

Det är ju inte igång hela tiden går igång i tid och otid..

Vad gick den på?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad gick den på?

1350 typ..köpte from compless. Väldigt bra support där...och snabb leverans..

Jag vill säkerställa att jag fick ett exemplar som hade senaste och förbättrade tillverkningsprocessen som fixat problem med coil whine som vissa klaga på..

Mitt nät agg kan jag endast höst om jag sticker örat precis intill nätagget men kan ej höra det på lite avstånd...helt klart värt pengarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

20140113_192349.jpg

Köpte nya kapslar till mina NT5 från Michaeel Joly i Amerikat. Hade mer eller mindre tänkt sluta använda NT5:orna för att jag inte gillar basfattigheten och den gälla diskanten. Men när jag lyssnat på ljudexempel är det enorm skillnad med kapselbyte. Har ju inte hunnit testa själv än men de ska tydligen förbättra basupptagningen, ge en mer detaljerad mid, lite dämpad diskant och mer luft. Ska göra blindtest mellan NT5 i original och NT5 med ny kapsel i mono framöver på piano och kanske trummor (blir jag som spelar dock) om intresse finns.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...