Jump to content
Annons

Bästa gratisprogrammen / gratispluggarna


Björn Olsberg

Recommended Posts

Free Amp

Digital förstärkaremulering för gitarr. Låter lika bra om inte bättre än alla andra heldigitala ditos. Äter CPU som ett svin äter sulor - precis som Guitar Rig. 😆 Det är enda nackdelen som jag sett med denna trevliga plugg.

Edit:

skrivihop.nu

Är det nån mer här som provat den?

Skulle vara kul att höra vad ni tycker om den i så fall (jag är för lat att testa nåt om alla ändå vet att det är skräp 😄 ).

The moore "processor" it needs the better result!!! Svarar jag på min låssas-engelska 😆 Alltså.. Ju mer realistiska programmen härmar orginalet ju mer processor vill dom ha.. Så är det bara! 😉 Mycket beräkningar= bra slutresultat!!!

OK då får jag väl testa den då!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 256
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

The moore "processor" it needs the better result!!! Svarar jag på min låssas-engelska 😠 Alltså.. Ju mer realistiska programmen härmar orginalet ju mer processor vill dom ha.. Så är det bara! 😆 Mycket beräkningar= bra slutresultat!!!

Tja, det är väl en halvsanning. Det beror på hur optimerade och smarta algoritmer som används också.

Link to comment
Dela på andra sajter

The moore "processor" it needs the better result!!! Svarar jag på min låssas-engelska 🙂 Alltså.. Ju mer realistiska programmen härmar orginalet ju mer processor vill dom ha.. Så är det bara!  🙂 Mycket beräkningar= bra slutresultat!!!

Tja, det är väl en halvsanning. Det beror på hur optimerade och smarta algoritmer som används också.

Precis vad jag tänkte svara. Du har till viss del rätt, Hegobald, men man kan optimera koden också. Jag säger inte att de inte har gjort det här men ibland får jag en känsla av att programmerare inte orkar/kan/vet idag. Det var bättre förr, otroligt mycket bättre förr. (Skämtsamt sagt! 🙂)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har testat FreeAmp2 nu och tycker inte att det var särskilt bra.

Väldigt snyggt program och smarta och enkla funktioner men tyvärr var det viktigaste inte tillräckligt bra och det vill säga ljudet.

Helt alena så går det att få till ett hyffsat ljud men i en mix så lät det hela tiden som att det inte satt ihop med övriga instrument det lät helt enkelt syntetiskt och overkligt i en mix.

Men som allt annat så kanske det passar andra som handen i handsken men FreeAmp2 var inget för mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
den här är nämnd tidigare,men jag tycker den är kanon.gratis :rolleyes:  och på svenska 🙂

http://audacity.sourceforge.net/about.php

Bra program! Tankade också ned Lame MP3 encoder för att kunna konvertera wav till MP3. Och det funka på första försöket! Denna dag går till världshistorien 😛 // Gladys

Link to comment
Dela på andra sajter

För er som har ProTools rekommenderar jag gratissynten Xpand!

Inga ljud som jag "hoppar av stolen" för, men den har riktigt najs orglar, elpianon m.m.

En hel bunt med patches helt enkelt typ. 🙂

"Dirty 70s" Orgeln är fiin. =) Dist på vettu, lite "Jon Lord" över de hela. :rolleyes:

Digidesign Xpand! finns att få hem från digistore (du betalar endast frakten)

...finns även nånstans på studio-servern att ladda ner från... hmm nånstans.. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Söker en plugg som genererar bakgrundsljud.. Trafik, shoppingcentrum etc

😱

Field, från Tweakbench.com.

😆 Killen är ju KUNG! Klart den coolaste pluggen nånsin.

Link to comment
Dela på andra sajter

Söker en plugg som genererar bakgrundsljud.. Trafik, shoppingcentrum etc

😱

Field, från Tweakbench.com.

😆 Killen är ju KUNG! Klart den coolaste pluggen nånsin.

På samma sajt finns även en "mellotron" som heter Tapeworm. Funkar utmärkt, den enda gratis instrumentplugg jag använder regelbundet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gratis MTR: REAPER

reaper10p7-sm.gif

Nice! 🙂

Måste prova!

Det är ju tyvärr inte gratis längre... 🙂

Njae, men det finns ingen tidsbegränsning på shareware-versionen..

"REAPER is uncrippled unexpiring shareware. Be sure to purchase a license if you use it past the evaluation period. The full license agreement will be presented to you when you run the installer. "

"REAPER is available for download without technological limitations for evaluation purposes. Once you have evaluated REAPER, you should purchase a license:"

Link to comment
Dela på andra sajter

Söker en plugg som genererar bakgrundsljud.. Trafik, shoppingcentrum etc

😳

Field, från Tweakbench.com.

😲 Killen är ju KUNG! Klart den coolaste pluggen nånsin.

På samma sajt finns även en "mellotron" som heter Tapeworm. Funkar utmärkt, den enda gratis instrumentplugg jag använder regelbundet.

Hur funkar den :S jag fattar inte jag sätter på gate och så bara låter den men vart "sätter" jag in ljudet om ni förstår vad jag menar :S

Link to comment
Dela på andra sajter

Söker en plugg som genererar bakgrundsljud.. Trafik, shoppingcentrum etc

:rolleyes:

Field, från Tweakbench.com.

😮 Killen är ju KUNG! Klart den coolaste pluggen nånsin.

På samma sajt finns även en "mellotron" som heter Tapeworm. Funkar utmärkt, den enda gratis instrumentplugg jag använder regelbundet.

Jo men jag har letat som en tok efter nåt liknande Field-pluggen. Har liksom inte orkat släpa ut datorn i det fria och spela in hur det låter 🙂

Mellotron...vet inte om jag nånsin har använt en sån.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill tipsa om pluggen Clone Ensemble som kan göra en röst till en kör på 32 pers av varierande kön 🙂. Den finns i en gratis version men då kan man inte ratta fram några egna ensembler, men fullversionen går bara på 25 USD och jag är mycket nöjd med den. Ladda ner gratisversionen och ljuddemot. Tycker det låter häpnadsväckande bra för att vara en plugg.

http://www.cloneensemble.com

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
  • 3 veckor senare...
  • 1 månad senare...

Har någon nämnt Möbius? Bästa live-looping programmet som kan användas både som vst-effekt och fristående. Utvecklas dessutom kontinuerligt, och Jeff Larsson som är skaparen har aktiv kontakt med användarna via en mailinglista. Kolla in på http://www.zonemobius.com ! Finns tyvärr bara för XP, vilket gjorde att vi var tvungen att skaffa en PC till vårt kommande looping-projekt efter vi vant oss vid att köra mac...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 3 månader senare...

Utvecklarna ”Kjaerhus Audio” respektive ”digitalfishphones.com” (Sascha Eversmeier) har verkligen svårslagna gratis-pluggar när det gäller hög kvalité. Att den senare ”värvades” av Magix (Sequoia/Samplitude) är inte så svårt att förstå…

Kjaerhus Audio: www.kjaerhusaudio.com

DigitalFishphones: www.digitalfishphones.com

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...