Jump to content
Annons

Bästa gratisprogrammen / gratispluggarna


Björn Olsberg

Recommended Posts

Okej.. inte ett musikprogram men har väl i alla fall med ljud att göra:

Skype

Helt gratis, för telefoni genom nätet

Väldigt enkelt att komma igång med också 🙂

Tackar för tipset. Funkar ruskigt bra! 😎

mm, visst gör det

Bara att skriva in e-posten till den man vill prata med (förutsatt att han har programmet förstås 🙂 ) Inte en massa IP-nummer och sånt skit 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Annons
  • Svar 256
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

The Googler

Carl, gör en låt och sälj till Google :rolleyes:

ja lätt!! sån där riktigt jobbig låt me... så kan dem streama den i bakgrunden på sidan! 🙂

Carl B pres. the Googler - googling beats

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Wow! Fan va smart.. Kan man skriva in andra ord också?

Ja, det går faktiskt:

ny sökning

precis! men du måste ta hjälp av nattis varje gång du ska söka på nåt nytt serrö... han är liksom... the googler...

Ok, PMar honom innan jag söker nästa gång.. Ska man skicka sökord till Nattis och så skickar han tillbaka en länk eller hur funkar det?

(off topic, jag vet men kunde inte hålla mej)

Link to comment
Dela på andra sajter

Modplug Tracker -- används för allehanda grejor, även om jag håller på att migrera till Cubase för saker som Cubase gör bättre. Fruktansvärt bra program som jag är van vid sedan många, många år tillbaka.

FreeVerb -- Oändligt mysigt gratisreverb. Har en ganska "speciell" klang som fungerar väldigt väl ibland.

Kjaerhus Audio -- Har hela deras "Classic"-serie med gratis VST-pluggar. Är särskilt förtjust i reverbet, EQ'n och kompressorn. Tycker mycket om dem. Väl värda priset 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Nån som känner till nån gratis bra gitarramp-plug?

Det enda jag har idag är nån Tube screamer och nån som heter typ Redneck och nån som börjar på J (märks det att jag inte sitter på min studio-dator eller...? 🙂 )

Link to comment
Dela på andra sajter

Kjaerhus Audio -- Har hela deras "Classic"-serie med gratis VST-pluggar. Är särskilt förtjust i reverbet, EQ'n och kompressorn. Tycker mycket om dem. Väl värda priset

Var det inte nån som spydde galla över Classicserien i en annan tråd nyligen? Smaken är som baken... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

www.foobar2000.org

Istället för winamp. Mindre, smidigare, tar mindre minne.

Tack för att någon mer har upptäckt den. Ligger alltid med på Studios cd.

Även om gränssnittet inte tilltalar alla (det är mycket avskalat och enkelt), så är spelaren framför allt mycket kompetent!

Laddade hem för 10 minuter sen och älskar den redan. Bästa gränssnittet på länge ju!

Link to comment
Dela på andra sajter

För den ekonomiske...eller den med tunn plånbok finns ju gratisstudion från Computer Music med både sequenser, samplers och synthar...

http://www.computermusic.co.uk/about/aboutvst.asp

/Jan Olof

Men det är väl bara demoversionen som är gratis?

Nej, bättre upp!

Köper man tidningen följer hela programmet med! 🙂 Och tidningen kostar 137kr (iaf i Växjö), så det är inte allt för dyrt för en sequencer.

Inte för att det är mitt favoritprogram precis, men funkar gör det.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
nattvaktaren (oregistrerad)
"Really cool application!

We hardly use the real 909 anymore...

'Stomper' kicks bigtime!"

- Robin Söderman, Antiloop

Vem vill ha 909 år 2004?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...