Jump to content
Annons

Bästa gratisprogrammen / gratispluggarna


Björn Olsberg

Recommended Posts

aceton (oregistrerad)

PHOBIA

den jävlen är inte å leka me.. sök på internet eller databaseaudio.. så går den att hitta, minns inte adressen.. ELAK jävla synth.. perfekt att dubba distade gitarrer med ifall man är sugen på det..

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 256
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Den här är riktigt mumma.

SupaTrigga - Alpha

Kan fan inte förklara riktigt vad den gör, så här är ett utdrag från hemsidan:

"A new plugin which could be called AutoBreaks, AutoGLitch or whataver.

When synchronised to tempo this plugin will take the incoming audio and re-arrange it in a musicaly sensible way. Think of it as a realtime ReCyCle with fun options.

A bit hard to explain how exactly it works, just give it a spin!"

Helt fantastisk pryl liksom... :rolleyes:

Länk till den fina apparaten, och andra fina apparater med 😉

BRAM

(Bara att scrolla ner så hittar ni den)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
PHOBIA

den jävlen är inte å leka me.. sök på internet eller databaseaudio.. så går den att hitta, minns inte adressen.. ELAK jävla synth.. perfekt att dubba distade gitarrer med ifall man är sugen på det..

Phobia är enligt upphovsmakaren ersatt av den här:

http://www.noslogan.com/VST/Rogue/Rogue.html

..om jag inte tolkar mina internetsökningar helt åt pepparn... nån som tycker nåt om den?

...Elaka jävla gitarrdubbar behöver ju inte vara helt fel...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns otroligt många slätstrukna pluggar därute, som alla halvbra eller halvdåliga på mycket.

Själv tycker jag att String theory sticker ut ur mängden med sina bra stringsiga ljud.. Alltså bra mycket bättre än många kommersiella pluggar.

annars ser jag nackdelen med det enorma utbudet att man blir lite slö att programmera egna ljud, att man inte hinner lägga ner den tid som behövs...

adressen får ni förstås googla fram. jag är inte tillräckligt organiserad att jag kan hålla koll på sånt...

mvh

tomas

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Tobybear Peak Freak - triggar audio till midi. Funkar bra till att trigga trumsamples.

Smart Electronix - Nyquist EQ - En snygg, smidig, enkel, resurssnål eq av Magnus som gjort Ambience. Och den låter bra!

Synth Edit - Gör dina egna VSTs!

Technique To Target - Mycket funktionella utilities för DAWs, bl a DoubleDawg (tidigare Pcidawg) som gör att du kan justera fördröjningen för varje pci-adress.

Link to comment
Dela på andra sajter

Microsynt tycker jag är en liten enkel och trevlig synth-VSTi-plugg för Windows. Codad (nåja, gjord i SynthEdit..) av ingen mindre än den C64-legendariske musikern Chris Hülsbeck (Läs: Giana Sisters m.m.!). Går att skruva fram en del sköna enkla ljud med den. Rätt gräsligt gränssnitt iofs, men det är lätt att förstå...

Länk:

http://www.huelsbeck.com/vst.html

Alternativ länk:

http://www.kvr-vst.com/get/343.html

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

För oss som inte har råd med Steinberg The Grand så finns det kanske ett litet alternativ, som funkar rätt så hyfsat bra.. Nämligen PianoVerb av PSP Audioware... Det är helt fritt naturligtvis.

Det fungerar så att man tager ett torrt pianoljud som man sen kör genom denna reverb-effekt, så låter det genast mer levande och mer som ett äkta piano. Den här pluginen emulerar nämligen pianolådans svängningar och och lådklang. Det är värt ett test iallafall 🙂

http://www.pspaudioware.com/plugins/piano.html

Link to comment
Dela på andra sajter

För oss som inte har råd med Steinberg The Grand så finns det kanske ett litet alternativ, som funkar rätt så hyfsat bra..

Jag trodde du skulle säga mda Piano!

Fast jag ska egentligen inte klaga på det. När jag tänker efter så kan jag rekommendera det till alla som vill ha ett riktigt resurssnålt piano.

Link to comment
Dela på andra sajter

För oss som inte har råd med Steinberg The Grand så finns det kanske ett litet alternativ, som funkar rätt så hyfsat bra..

Jag trodde du skulle säga mda Piano!

Fast jag ska egentligen inte klaga på det. När jag tänker efter så kan jag rekommendera det till alla som vill ha ett riktigt resurssnålt piano.

Har faktiskt provat mda Piano med PianoVerb och det låter ganska trevligt faktiskt... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

captain nemo (oregistrerad)

Knork från Neko - världens sjukaste synt. Helt omistligt i alla låtar man skall illustrera kärlek, galenskap eller brutalt raseri.

//nemo

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Nemo för omnämnandet 😆

För de som inte har den eller inte vet var ni ska leta är jag snäll och skickar med några länkar. De är endast VST instrumment och länkarna nedan är till filer packade i rarformat.

Knork

Knork+ (Bättre, allmänt. helt ny design, nytt allt, dock ej 100% klar)

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe, knork var cool. Nu kan jag äntligen göra lite space-knorkar som a'la gamla s.p.o.c.k .. Går säkert med alla analoga synthar iofs, men den här har juh redan lite presets som man kan utgå ifrån 😄..

Schysst jobbat Neko 😄

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

basochdiskant (oregistrerad)
Jag använder följande (fin fina) vstis:

Drumatic, kompetent trum burk som kan leverera mycket djupa basar om man skruvar lite. 6 utgångar vilket är finit 😱

Synth 1 har en plats i nästan allt jag gör. Huvudsakligen är den ganska bra på att ge trevliga basgångar ala 80 tal, men kan även göra andra bra ljud. Inte helt perfekt till pads dock. Orginal presetsen är ganska dåliga, men det finns många fler här.

Sedan använder jag mig en del av mina egna syntar och tycker att det är kul att använda grejjor som man själv byggt. Neko Synthesizers

Använder även oggdrop till ljudkomprimering.

Snygga bilder. Har du lagt upp greerna själv eler såg det ut så där?

/Kalle

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe, knork var cool. Nu kan jag äntligen göra lite space-knorkar som a'la gamla s.p.o.c.k .. Går säkert med alla analoga synthar iofs, men den här har juh redan lite presets som man kan utgå ifrån 😉..

Schysst jobbat Neko 🙂

/Daniel

Tackar, det är väl det den är till för tror jag... Jag vet inte faktiskt 😉

Snygga bilder. Har du lagt upp greerna själv eler såg det ut så där?

Hur menar du nu? Bilderna på studion är tagna av mig, sidan är designad av mig och en polare, syntarna har jag gjort själv.

Min nya sida ska jag slänga in syntarna på så snart jag orkar och har tid. Tills dess hänvisar jag till den gamla och inte så vackra.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Nu kan man skaffa två (lagliga naturligtvis!) fullt fungerande gratislincenser till sequencer- och mixprogrammet Tracktion av Mackie. Två stycken för att man ska kunna använda programmet på två datorer samtidigt.

http://www.guitarplayer.com/freetracktion.htm

Första gången jag öppnade programmet idag, och jag är väl inte HELT överrens med det, men det ska bli skoj att sätta sig och leka med det lite någon dag när jag har tid och lust 😱..

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu kan man skaffa två (lagliga naturligtvis!) fullt fungerande gratislincenser till sequencer- och mixprogrammet Tracktion av Mackie. Två stycken för att man ska kunna använda programmet på två datorer samtidigt.

http://www.guitarplayer.com/freetracktion.htm

Första gången jag öppnade programmet idag, och jag är väl inte HELT överrens med det, men det ska bli skoj att sätta sig och leka med det lite någon dag när jag har tid och lust :rolleyes:..

/Daniel

Man tackar, man tackar!! 😛

Så har man en Rewirehost helt gratis! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

För den ekonomiske...eller den med tunn plånbok finns ju gratisstudion från Computer Music med både sequenser, samplers och synthar...

http://www.computermusic.co.uk/about/aboutvst.asp

/Jan Olof

låter intre sant men var får man tag i den???

/alo99

Genom att klicka på länken och sedan gå till respektive sida för de olika delarna.

Annars kan man köpa tidningen, antingen på närmaste välsorterade försäljningsställe eller från http://www.press-stop.se

/Jan Olof

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu kan man skaffa två (lagliga naturligtvis!) fullt fungerande gratislincenser till sequencer- och mixprogrammet Tracktion av Mackie. Två stycken för att man ska kunna använda programmet på två datorer samtidigt.

http://www.guitarplayer.com/freetracktion.htm

Första gången jag öppnade programmet idag, och jag är väl inte HELT överrens med det, men det ska bli skoj att sätta sig och leka med det lite någon dag när jag har tid och lust 😉..

/Daniel

😮 Det här är det bästa som har hänt mig sedan jag hittade en hundralapp på gatan när jag var 9. Om allt går vägen så betyder det här att jag ska kunna köra VST och VSTi i Pro Tools....Åh, vilken lycka 😆 :lol: 😆

Edit: Men vad nu? Var skriver man in sitt licensenummer någonstans? Jag hittar bara en elak ruta som vill ha någonting som heter keyfile.... 🙂😆😠

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jag gillar Hammerhead, en skitsunkig trummaskin med typ tre olika beats och max sju olika ljud man kan använda. men den har aldrig svikit mig hittils när jag gjort elektronisk musik eller som typ metronom eller idéskapare!

Värt att kolla för alla som inte orkar sitta med en svår trummaskin eller likande!

Kommer inte ihåg hemsidan nu, men det är väl bara att söka på google så dyker den väl upp!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...