Jump to content
Annons

Bästa gratisprogrammen / gratispluggarna


Björn Olsberg

Recommended Posts

Grymmast hittils:

gui-rd.jpg

RANDOMDRUM is basically a drum sample player, but with a novel feature: it randomly navigates through its patches, so that you won't know what sound will come out next. It's a really unsubtle effect that won't fit easily into any mix. RandomDrum ships with a 7-faceted kit by yours truly, but it will also load user sf2 files. As if that wasn't enough, it's currently the only VSTi to feature Conan in the GUI (click on image for life-size screenshot).

Mer här: svante 3000

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 256
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Ingen favorit, då jag inte testat än, men här:

Orcave

Pulse MP is a freeware media player, which is:

-> fast and simple to use

-> it does not require any system add-ons - works on Windows 95, 98, Millennium, NT4, 2000, XP

...and much moore!!!

If you would like to become a member of Orcave team or a beta tester for Pulse MP, check the official site for more informations

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

En hårddisk på Internet får man med hjälp avGMail Drive Shell extension

Funkar finfint.nt frö samarbeten t.ex. Hårdisken blir på hela 2,5 GB men man måste ha ett Gmail konto först förståss...

En begränsning till är att varje fil man lagrar INTE får vara större än 10 MB.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Hittade en fräck stand-alone-mjukvarusynth; den översätter bilder till ljud 😲 .. ja, vanliga bilder blir juh mest bara brus, men man kan använda dess penslar för att skapa rätt fräcka ljud 😉 .. gratis såklart!

http://hem.passagen.se/rasmuse/Coagula.htm

Samma snubbe har även gjort en gratis realtid granulärsyntes som också är stand-alone. Dock inte asio-stöd, så det är lite latency ..

http://hem.passagen.se/rasmuse/Granny.htm

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Ok.. Vill bara göra en liten push för mina "love ones".. Säkerhet och prestanda handlar det om..

Som antivirus: AVG Free edition

Som antispyware: Ad-Aware 1.06 FREE

För att rensa datorn från skrot: Crap Cleaner

Och som brandvägg så använder jag WinXP SP2 brandvägg.. Den har vuxit på sig och funkar prima numera. 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Audacity är bra för att vara gratis, kompetent osv. Lite kass lokalisering (klarar inte sökvägar med åäö t ex), och kanske inte världens mest användarvänliga men det gör jobbet liksom.

Ett av mina favoritprogram alla kategorier var tidigare SoundApp PPC. Tyvärr så funkar det ju inte i OS X utan classicläget. 😏 Men jag gillar den typen av program, det gör bara det det ska, gör det snabbt, snyggt, och stabilt. En ren och skär fröjd! Fler borde ta efter det idealet när de tillverkar program. Det blir som ett verktyg som går snabbt att plocka fram ur bakfickan när man behöver det, snarare än en stor klumpig verkstad som man ska rulla in det man jobbar med i.

Några andra program som är lika effektiva och lättanvända som jag gillar är: BitTorrent OSX, VLC, Napster på den gamla goda tiden (jämför med LimeWire nu t ex... fullkomligt värdelöst vad gäller användarvänlighet).

Stendiggar även Adium. Fattar inte att det ska krävas Open Source för att ett program verkligen ska bli bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tillverkarna av Greenmachine (gitarrförstärkarvstplugg) ger bort en del gratis små godsaker.

Bl.a den här: "Green Gate For all who use other guitar amp sims and miss the “smooth” noise gate (freeware)"

En tubebooster, ett litet reverb och lite annat smått och gott. Om du är gitarrist så kolla in demon på Greenmachine också när du ändå är där.

Edit: Glömde länken

http://www.greenmachine.pwuq.net/html/download.html

🙂

Redigerat av Egghuvud
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...