Jump to content
Annons

Bästa gratisprogrammen / gratispluggarna


Björn Olsberg

Recommended Posts

Annons
  • Svar 256
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • 4 veckor senare...
  • 1 månad senare...
Det mesta från refx är bra(www.refx.net). Fast än att de kostar så ser jag inga begränsningar i demo dll filerna.. 😛

ScrShot_Full.jpg

Vanguarden är den absolout bästa synthen de har 😄

Mjo visst tyckte man vanguard var bra i början men den blir så tjatig sen, jag tycker den har ett mycket utmärkande sound

Link to comment
Dela på andra sajter

Mjo visst tyckte man vanguard var bra i början men den blir så tjatig sen, jag tycker den har ett mycket utmärkande sound

Mycket distinkt sound håller jag med om. Sedan så upplever jag envelopuppbyggnaden som störande samt att cutoffen på vissa filtertyper blir lite svårhanterlig.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Det mesta från refx är bra(www.refx.net). Fast än att de kostar så ser jag inga begränsningar i demo dll filerna.. 😆

ScrShot_Full.jpg

Vanguarden är den absolout bästa synthen de har 😆

Mjo visst tyckte man vanguard var bra i början men den blir så tjatig sen, jag tycker den har ett mycket utmärkande sound

Visst har den det men den är bra.. 😱

Sen Finns det refills..

Link to comment
Dela på andra sajter

Mjo visst tyckte man vanguard var bra i början men den blir så tjatig sen, jag tycker den har ett mycket utmärkande sound

Mycket distinkt sound håller jag med om. Sedan så upplever jag envelopuppbyggnaden som störande samt att cutoffen på vissa filtertyper blir lite svårhanterlig.

Det jobbiga är att man får tampas med tusentals Tiesto wannabes som väljer och vrakar bland preset-ljud man enkelt känner igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mjo visst tyckte man vanguard var bra i början men den blir så tjatig sen, jag tycker den har ett mycket utmärkande sound

Mycket distinkt sound håller jag med om. Sedan så upplever jag envelopuppbyggnaden som störande samt att cutoffen på vissa filtertyper blir lite svårhanterlig.

Det jobbiga är att man får tampas med tusentals Tiesto wannabes som väljer och vrakar bland preset-ljud man enkelt känner igen.

Hur menar du att deras musik skulle påverka det du gör?

Det är väl ändå inte så att alla gitarrister med en Fender Stratocaster måste "tampas" med det stora antalet dåliga gitarrister med Strator?

Redigerat av mornel
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Mjo visst tyckte man vanguard var bra i början men den blir så tjatig sen, jag tycker den har ett mycket utmärkande sound

Mycket distinkt sound håller jag med om. Sedan så upplever jag envelopuppbyggnaden som störande samt att cutoffen på vissa filtertyper blir lite svårhanterlig.

Har för mig att på demo-versionen, så stängs hela pluggen av i x antal hundradelar/sekund emellanåt bara för att poängtera att det är en demo. Det tycker jag bara är löjligt, det ska vara begränsningar, inte totalt stopp för att använda programvaran.

Link to comment
Dela på andra sajter

Izotope Vinyl har jag använt en del! Tipset fick jag från tidningen..

Den gör att man kan få nyproduktioner att låta som vintage vinylplattor både från stenkaks-tiden och senare... Jag gillade den effekten det gav! Kul som inlägg eller intro till låtar även sång kan vara effektfullt att använda den till.

//Patrick

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Inget program, men samplekits;

http://www.pettinhouse.com/

Riktigt trevliga och kvalitativa ljud helt gratis!

Finns just nu "Vinyl Hammond", "Jazz Guitar", "Acoustic Natural Drumkit" och "Brush Drumkits" ..

Finns även MP3-demos som ni kan lyssna på innan ni laddar ner dem.

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

normalize hemsida

och

lame hemsida

har gjort en batch-fil till båda så att jag bara behöver dragga och droppa mina .wav-filer för att omvandla till en normaliserad mp3-fil. mycket smidigare än att öppna i audition, normaliza och spara med deras mp3-encoder:

@echo off
@echo Normalizing...
@"normalize0253\normalize.exe" %1
@echo Compressing...
@"razorlame115\lame.exe" --alt-preset standard %1
@echo All done!

Redigerat av Woxxy
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Free Amp

Digital förstärkaremulering för gitarr. Låter lika bra om inte bättre än alla andra heldigitala ditos. Äter CPU som ett svin äter sulor - precis som Guitar Rig. 😳 Det är enda nackdelen som jag sett med denna trevliga plugg.

Edit:

skrivihop.nu

Redigerat av Hellpig
Link to comment
Dela på andra sajter

Free Amp

Digital förstärkaremulering för gitarr. Låter lika bra om inte bättre än alla andra heldigitala ditos. Äter CPU som ett svin äter sulor - precis som Guitar Rig. 😛 Det är enda nackdelen som jag sett med denna trevliga plugg.

Edit:

skrivihop.nu

Är det nån mer här som provat den?

Skulle vara kul att höra vad ni tycker om den i så fall (jag är för lat att testa nåt om alla ändå vet att det är skräp 🙁 ).

Link to comment
Dela på andra sajter

Free Amp

Digital förstärkaremulering för gitarr. Låter lika bra om inte bättre än alla andra heldigitala ditos. Äter CPU som ett svin äter sulor - precis som Guitar Rig. 😆 Det är enda nackdelen som jag sett med denna trevliga plugg.

Edit:

skrivihop.nu

Är det nån mer här som provat den?

Skulle vara kul att höra vad ni tycker om den i så fall (jag är för lat att testa nåt om alla ändå vet att det är skräp 😄 ).

The moore "processor" it needs the better result!!! Svarar jag på min låssas-engelska 😆 Alltså.. Ju mer realistiska programmen härmar orginalet ju mer processor vill dom ha.. Så är det bara! 😉 Mycket beräkningar= bra slutresultat!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...