Jump to content
Annons

Gamla Studio Forum tillbaka


Björn Olsberg

Recommended Posts

Annons
  • Svar 271
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

En sak som jag tycker är det viktigaste, förutom all buggar: Jag vill inte ha forumet inbäddad i en jävla IDG-wrapper. Hela ytan ska ägnas åt det jag är intresserad av. Nämligen Studioforum! Lös det så löser sig allt annat! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är helt säker på att ni kommer att trivas på det nya communityt när pusselbitarna väl trillat på plats. Men under tiden måste jag ändå påpeka varför det här gamla skruttiga forumet är ganska bra:

studioforum.png

🙂

Jomen det är en viktig del...man ser ju direkt vilka som är online, och visst är det väl roligt att veta vem som läser i tråden också..😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är helt säker på att ni kommer att trivas på det nya communityt när pusselbitarna väl trillat på plats. Men under tiden måste jag ändå påpeka varför det här gamla skruttiga forumet är ganska bra:

studioforum.png

🙂

Jomen det är en viktig del...man ser ju direkt vilka som är online, och visst är det väl roligt att veta vem som läser i tråden också..😉

PSP funkar !

Tycker studio kan kika runt på massa olika PSP forum för att kolla förbättringar (om det nu krävs av IDG AB) NI KOMMER ALDRIG få ett bättre community utan PSP script !

Enkelt, beprövat, bra översikt och alla funktioner som behövs !

Men det kanske inte "storebror" accepterar utan ni måste ställa er till bolagets "principer och regler"?

Link to comment
Dela på andra sajter

En sak som jag tycker är det viktigaste, förutom all buggar: Jag vill inte ha forumet inbäddad i en jävla IDG-wrapper. Hela ytan ska ägnas åt det jag är intresserad av. Nämligen Studioforum! Lös det så löser sig allt annat! 😉

Absolut, helt klart. Ingen IDG kvävning och vem vill titta på fladdrande flippande annonser. Det är enormt störande för en senilhjärna som min. Vad är det för pengar du pratar om Olsberg. Skall det gå med stora vinstkrav eller gå runt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Aww! Man blir nästan lite tårögd.

Mycket bra beslut. Nu har ni möjlighet att utveckla den nya sidan ordentligt tills den blir sådär riktigt bra som ni och användarbasen strävar efter! 😄

Och, om jag inte är helt ute och cyklar, borde det gå att använda det nya forumet för att ladda upp låtar, och sedan länka dom härifrån under tiden? 🙂

Usch, det känns nästan lite tråkigt att komma tillbaka, allt känns så bekant och ingrott... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

kan bara instämma, skönt att kunna läsa direkt vad det står i trådarna, på nya forumet fick man ju luta sig fram, det gick inte att redigera osv.

det privata grupperna var väl en bra grej men annars var det ju en stor besvikelse, svårt att logga in inbland.

inga smiles för att förtydliga det man skrev. 😉

vilken känsla att få se det gammla forumet igen!! 🙂

nu fick man ju lust att kolla nya trådar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med i det som sagts.Detta är hemma,det är jobbigt att vara ute och resa.

Otryggt på nåt sätt,man vill ju se vilka som är var ,och på så sätt ha sina vänner omkring sig.Nu känns det som om jag är med i en STOR grupp igen.Nu måste jag bara kolla in demo sidan och BUMPA!!!

edit:Gick och satte på kaffe,och hör och häpna,jag var kvar när jag kom tillbaka.JIIIPPPIIEE!

Mvh

Micael

Redigerat av Harmonica mike
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror jag drömmer 😉 Satte på datorn och upptäckte att jag fått svar på bevakad tråd och plötsligt är jag tillbaks till det underbara forum som så brutalt frånryckts en. En eloge till dej Olsberg! Nu ska jag riva av plasten på senaste numret av Studio som legat orörd på skrivbordet i ett par dagar! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Satan vad grymt - helt rätt beslut! Jag säger som jag sagt innan; vi har redan en finfin community (hatar det ordet) här som det är. Den nya versionen var en "waste of good suffering".

Link to comment
Dela på andra sajter

Så är det, och jag vill poängtera att dessa forum till slut kommer att stängas.

Stäng community forumet då och utveckla detta istället. 😉

Det enda som saknades här var ju nedladdningsfunktionen. Allt annat är ju skitbra. 🙂

Mvh / djonas

+1!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är helt säker på att ni kommer att trivas på det nya communityt när pusselbitarna väl trillat på plats. Men under tiden måste jag ändå påpeka varför det här gamla skruttiga forumet är ganska bra:

studioforum.png

😉

Inte om ni inte lyckas ändra en del grundläggande (?) saker i mjukvaran för "communityt" (hatar det ordet!). Det är fult och det är inte vidare överskådligt och det är inte särskilt användarvänligt. Det är ju möjligt att ni lyckas fixa allt det som alla användare är missnöjda med men vet för tusan att det inte bara handlar buggar. En del självklara funktioner saknas helt enkelt. Det är ju möjligt att ni kan lägga till dessa i efterhand o då är det ju bra. Jag är bara allmänt skeptiskt, kolla in detta forums stuk, det är lättanvänt deluxe ta mig fan. Kanske inte det snyggaste och inte det nyaste men för mig är det hur ett forum skall se ut.

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag till slut efter en del bök lyckades logga in på det "nya" idg-forumet och klickade på "Vänner" så är det som ett slag i ansiktet "Du har inga vänner!"

Kände mig väldigt ledsen över att få detta serverat. Här på det gamla stället så känns det i alla fall som om jag finns!

Link to comment
Dela på andra sajter

Trevligt att se det gammla invanda forumet igen.

Är det bara jag eller är det skönare mot ögonen med ljusblå/vitt upplägg än svart/mörkblå? Kan vara en sak att tänka på. Är det skönare mot ögonen blir nog fler intresserade av långvarig vistelse.

Annars, jag kommer nog köra paralellt med båda forumen så nya går åt rätt håll. Ska eventuellt lägga upp gammla låtar jag gjort där med.

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag till slut efter en del bök lyckades logga in på det "nya" idg-forumet och klickade på "Vänner" så är det som ett slag i ansiktet "Du har inga vänner!"

Kände mig väldigt ledsen över att få detta serverat. Här på det gamla stället så känns det i alla fall som om jag finns!

Precis, det är en underbar start det där 😉 Du har inga vänner (för du är dum och dålig och kan inte spela bra).

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack himla mycket för att få tillbaka en del av själen 😉

hoppas detta kan på gå, tills allt funkar..

jättebra beslut..

Tack Tack

Redigerat av ynot
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är nog lite "du inser inte vad du har förrän du förlorar det"-fenomen över det här, och jag måste instämma i de andra att det här forumet är väldigt bra och att det kommer krävas väldigt mycket jobb för att övertyga majoriteten att det nya kommer bli bättre.

Väldigt bra beslut det här av Olsberg för övrigt, vettigt.

Redigerat av Kricke
Link to comment
Dela på andra sajter

Men vad händer när dom byter tillbaks igen. Ska alla börja tokgrina igen då?

Jag tyckte det var rätt skönt. Slapp jag sitta 3 timmar om dagen på forumet. Började spela in direkt 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste nog tillstå att man just nu känner sig lite som Ray Charles på O-ringen, man vet inte riktigt vilken bana man håller till på eller hur man håller kartan.

På samma sätt som vi tror på "Gates och Jobs" om att varje ny version är "a giant step forward" så får vi nog hafva förtröstan på Björn O and the hardworking team, tycker att dom förtjänar en hel del respekt och sympati. Ibland måste man tro....

Olle

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...