Jump to content
Annons

Gamla Studio Forum tillbaka


Björn Olsberg

Recommended Posts

Vi backar, ber om ursäkt och öppnar åter det gamla forumet under en övergångsperiod.

Stabilitetsproblemen med den nya communityn i kombination med flera buggar och avsaknad av viktiga funktioner gör att vi låter detta gamla forum löpa parallellt under en övergångsperiod. Den nya communityn kommer på måndag få stämpeln "beta" och ligga kvar som den gör nu.

Vi tackar för alla bra och värdefulla synpunkter som har framkommit under de tre dagar som communityn har legat uppe, och vi kommer arbeta av en efter en innan vi kallar sajten skarp. Den medlem som redan har gjort sig hemmastadd på den nya sajten är varmt välkommen att stanna kvar, de nya inlägg som skrivs här och nya medlemmar som registrerar sig kommer vid den definitiva flytten att lyftas över precis som tidigare. Men inläggen kommer inte vara synkade sajterna emellan.

Alltså: Dessa gamla forum nås som tidigare på adressen forum.studio.se

Nya communityn och vår startsida finns på www.studio.se

/Studio

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 271
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Hurra! Back in the old familiar shoes 😆

Nu finns det alla möjligheter för den nya Communityn att betatestas klart. Dock ser jag en risk att det eftersom båda forumen är öppna kommer att hamna ett gäng här och ett annat där...

Link to comment
Dela på andra sajter

Fy fasen vad bra gjort Olsberg. Där vann du ett år till i prenumeration ifrån mej. Nu VET JAG att du bryr dej om oss användare. Jag är kalasimpad. Tack Redaktören. NoW! Jag lovar att ta mej tid o utvärdera det nya forumet/communityn och hjälpa till med åsikter och förslag hur att göra det världsbäst 😆 / Mikke

Link to comment
Dela på andra sajter

Så är det, och jag vill poängtera att dessa forum till slut kommer att stängas.

Stäng community forumet då och utveckla detta istället. 😆

Det enda som saknades här var ju nedladdningsfunktionen. Allt annat är ju skitbra. 😛

Mvh / djonas

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

Ärligt talat gillar jag detta gamla bättre. Ville inte gnälla innan då jag tänkte att det bara var ovana, men detta känns så otroligt mycket smidigare, snabbare, mer överskådligt.. ja, mer användarvänligt helt enkelt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så är det, och jag vill poängtera att dessa forum till slut kommer att stängas.

Stäng community forumet då och utveckla detta istället. :rolleyes:

Det enda som saknades här var ju nedladdningsfunktionen. Allt annat är ju skitbra. 🙂

WORD 😄

Nu är man "hemma"...*öppnar en källarsval*... 😛

Redigerat av slaptap
Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår inte riktigt varför man inte kan köra forumet som det är och lägga community-grejen (som säkert kan bli bra) ovanpå, utanför eller bredvid.

Svarar med några få punkter, för detta är ett jätteämne:

1. Eftersom detta forum är gammalt, lider av en del säkerhetshål, saknar support, inte går att bygga ut bra i sin nuvarande form.

2. Saknar bra medlemshantering som går att byta ut. Betyder att vi inte kan finansiera nya tjänster med medlemsavgifter (exempelvis stora fillagringar, pdf:er, adresshantering med mera). Med ett gemensamt inlogg kan varje medlem sköta sin adress, sitt alias och sin prenumeration själv.

3. Annonser, som är den krassa sanningen. Jag vet att flera reagerar mot annonser, men samtidigt måste detta forum finansieras på något sätt. Nuvarande forum är klumpigt att anpassa för annonser.

4. Utvecklingsmiljö. Detta forum körs på Linux, det är jag och endast jag som kan administrera forumet och mån av tid utveckla (vilket knappast skett de senaste åren). I den nya communityn har vi en utvecklingsmiljö där vi har ett helt team som närvarar och kan agera snabbt.

Hoppas detta är svar nog på frågan :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

MEN FÖR BÖVELEN...PLOCKA UPP LÄNGSTA TRÅDEN UR PAPPERSKORGEN.

Jag kan inte ensam göra allt på samma gång, Zyan. Håller, som översta inlägget säger, på att återställa forumet i sin ursprungliga form. Det återstår en del, bland annat längsta tråden. Var beredd på att forumet kommer gå ner under några minuter, den är för stor för forumet att flytta så jag måste göra det manuellt med lite hack :rolleyes:

...på tal om kackig mjukvara.....

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu blev kill jääääätteglad! Tårögd nästan! :rolleyes:

Tack herr olsberg för att lyssnat på oss gnällspikar, vi vrånga som gamla pensionärer som är rädda för förnyelse 😛

Just den här överblicken på forumet är jag och många andra jättenöjda med. Känns som man har koll på läget och inte missar en massa och känner sig utanför. Behåll det och lägg till det nya längst upp eller liknande så har du rott det här i hamn. 😄

Redigerat av KillwithSkill
Link to comment
Dela på andra sajter

MEN FÖR BÖVELEN...PLOCKA UPP LÄNGSTA TRÅDEN UR PAPPERSKORGEN.

Jag kan inte göra allt på samma gång, Zyan. Håller, som översta inlägget säger, på att återställa forumet i sin ursprungliga form. Det återstår en del, bland annat längsta tråden. Var beredd på att forumet kommer gå ner under några minuter, den är för stor för forumet att flytta så jag måste göra det manuellt med lite hack :rolleyes:

...på tal om kackig mjukvara.....

Trodde den låg på samma ställe i basen men var låst. Trodde man öppna med ett klick. Men varför ligger den i papperskorgen?

Ingen brådska, vill bara få igång snacktråden.

Link to comment
Dela på andra sajter

MEN FÖR BÖVELEN...PLOCKA UPP LÄNGSTA TRÅDEN UR PAPPERSKORGEN.

Jag kan inte göra allt på samma gång, Zyan. Håller, som översta inlägget säger, på att återställa forumet i sin ursprungliga form. Det återstår en del, bland annat längsta tråden. Var beredd på att forumet kommer gå ner under några minuter, den är för stor för forumet att flytta så jag måste göra det manuellt med lite hack :rolleyes:

...på tal om kackig mjukvara.....

Trodde den låg på samma ställe i basen men var låst. Trodde man öppna med ett klick. Men varför ligger den i papperskorgen?

Ingen brådska, vill bara få igång snacktråden.

Den las väl där för att underlätta övergången till nya comunityt. den var ju för stor för att flytta. och dörflr las i p-korgen 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Fullständigt underbart. Äntligen är jag bland vänner igen efter att ha suttit ensam i en eka på det villande hav.

Till och med smileys :rolleyes: och ingen storebrorIDG som tar halva bilskärmen. Wow.

Här vill jag leva!...

Link to comment
Dela på andra sajter

3. Annonser, som är den krassa sanningen. Jag vet att flera reagerar mot annonser, men samtidigt måste detta forum finansieras på något sätt. Nuvarande forum är klumpigt att anpassa för annonser.

De snor så mycket av överblicken. Den kostnaden tror jag medlemmarna skulle vara beredda att pröjsa ihop till.

edit: börjat stamma...

Redigerat av equality
Link to comment
Dela på andra sajter

3. Annonser, som är den krassa sanningen. Jag vet att flera reagerar mot annonser, men samtidigt måste detta forum finansieras på något sätt. Nuvarande forum är klumpigt att anpassa för annonser.

De snor så mycket av överblicken. Den kostnaden tror jag medlemmarna skulle skulle vara beredda att pröjsa ihop till.

Håller med. Bör gå att lösa på nåt vettigare sätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...