Jump to content
Annons

When you’re around


Recommended Posts

Annons

Låter bra gör det!

Solobreaket börjar så sjukt snyggt, men sen hade jag önskat att det vid 2:19 bytte till ett D och sen byggde upp från det till refrängen. 

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Snyyyyyyggt Slej!

Trevligt upptempo och tydlig sång (som kunde fått sig en påtitt dock; det surar lite här och där).

Bra driv i basen.

Gillar körerna starkt. Mycket bra sjunget och mixade.

Ånyo 70-talsvibbar á la Pugh och t o m lite Pink Floyd (!)

Grymt!❤️

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bra, svängig låt med grymma körer! Om jag får komma med konstruktiv kritik tänker jag att uttalet på vissa ”th” ljud, som eachother, brother låter lite väl svengelska. Kan vara nåt att tänka på innan världsturnén🤩 Snyggt jobbat, Slejnard!🤘

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

20 timmar sedan sa Richie76:

Bra, svängig låt med grymma körer! Om jag får komma med konstruktiv kritik tänker jag att uttalet på vissa ”th” ljud, som eachother, brother låter lite väl svengelska. Kan vara nåt att tänka på innan världsturnén🤩 Snyggt jobbat, Slejnard!🤘

Tack för det Richie76. Får helt klart bli bättre och slipa på engelskan. Snart kommer en singel med 2 låtar på svenska 😃

6 timmar sedan sa punkrockdude:

Detta skulle kunna tas till nästa nivå ifall en sak hade ersatts men jag vet inte hur ärlig eller rakt på sak man borde/får vara utan att anses vara elak eller skapa dålig stämning.

Tack! Antar att du menar sången. Min teori är att jag som en del gånger vid tidigare inspelningar haft lite för bråttom. Jag hör själv att det inte är perfekt nu i efterhand. Börjar förstå mer och mer varför ”kändisar” tar så lång tid på sig i studion. 

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Ja, jag tycker att sången på den senaste versionen låter mycket bättre! Mer självsäker och kaxig vilket passar låten.

Jag hör oxå att basen är högre på den senaste versionen (och mixen i övrigt låter annorlunda). Hör jag rätt? Jag tycker basen låter skitfrän.

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Jonatan! Jag skulle bara ha sjungit på det sättet från början men det är som att låtarna behöver ”vila till sig”. Och det upptäcker jag oftast inte innan det är försent och har släppt dom! 
Ja visst kom basen fram bättre i den nya mixen. Kul att du uppmärksammade den 😊👍

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...