Jump to content
Annons

Hur känd är du?


Erik dP

Recommended Posts

Mitt namn googlas 22 ggr per månad. Lady Gaga's 13600000 ggr/mån. (En kollega på jobbet pinsamma 0 ggr/månad...Looser!):

http://googlad.nu/

Saxat från DN.se (http://www.dn.se/eko...nga-googlar-dig):

"Hur många googlar dig?

Julia Gillard googlas 201 000 gånger varje månad, Carl Bildt 22 200 och prinsessan Madeleine 14 800. Hur ofta googlar någon på ditt namn?

Via den här sajten kan du skriva in namn – eller ord – och få veta hur ofta de googlas varje månad. Det är i alla fall vad företaget självt hävdar. Men förmodligen stämmer inte siffrorna på decimalen. Exakt lika många googlar på "kronprinsessan Victoria" som "Carl Bildt" – 22 200 gånger i månaden – om man får tro sajten googlad.nu."

Redigerat av Erik dP
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Valentine Pecovnik = 0 rolleyes.gif

Hellvalla Burn = 12 grinbig.gif

Jag tänkte ge dig en googling, men fick bara upp resultat för "valentine picnic" 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Well, en sedvanlig "googling" på "Valentine Pecovnik" ger ändå 200+ träffar, med min Facebook-profil överst.

"Hellvalla Burn" ger 11 000+ ... Fan, rockgubbar kan leverera! 🙂

Så helt bortglömd är man nog inte...

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

...Hm...

Och exakt lika många googlingar på dig som på mig, om man ska tro sajten.

...Och sedan:

"Varje månad googlas det 201000 gånger på anders behring breivik!"

...vilket är lika många som Julia Gillard i DNs artikel.

Siffrorna verkar vara ngt estimat. Jag förstår att man avrundar Lady Gagas 13600000, men dom kunde skrivit ~14000000. Och mina 22? Det hade ju räckt att skriva 20 eller ~20 så man förstår att det är ett ungefär.

Redigerat av Erik dP
Link to comment
Dela på andra sajter

Förklara heller användningsområdet om du måste kommentera.

?

Det är ju tydligt att det inte rör sig om rena sökningar - snarare nån slags uppskattning.

Det var inte helt klart för mig när jag fick 22.

Link to comment
Dela på andra sajter

...Ah...Du kanske missade att jag startade tråden och då ännu inte sett alla andras siffror?

("?" var ett snabbsvar där jag undrade vad du menade.)

Redigerat av Erik dP
Link to comment
Dela på andra sajter

Det kommer med stor sannolikhet från Googles AdWords-verktyg. Förmodligen väldigt få som vet hur de tar fram statistiken exakt. Relevant i den meningen att man får ett hum om vad man konkurrerar med om man gör en annons på Google (till exempel).

alias: 390, namn: 5400, efternamn: 2,7 milj

Redigerat av cborg
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...