Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej på Er!

Senaste ljudexperimentet från mej fick titeln För att det är soligt

Lite halvjazzigt med svensk text. Fortsätter att botanisera bland Universal Audios pluggbibliotek där det finns mycket kul t ex en Gallien-Krueger basförstärkare med det rätta growlet…

För att det är soligt 

 

Text & Musik Henric Svensson 202405

 

 

Försiktigt

Varsamt

Trevande

Mjukt

Omsorgsfullt

Aktsamt

 

Jag lirar jazz för att jag kan och jag vill

Melodifestivalen den struntar jag i

Jag lirar jazz för att jag kan och jag vill

 

En liten trudelutt för att det är soligt roligt

En vacker melodi vi tar det ganska varligt farligt

En rolig trudelutt för att det är soligt roligt

 

Omtänksamt

Noga

Varligt

Försynt

Avvaktande

Förutseende

 

 

Jag lirar jazz för att jag kan och jag vill

Melodifestivalen den struntar jag i

Jag lirar jazz för att jag kan och jag vill

 

En liten trudelutt för att det är soligt roligt

En vacker melodi vi tar det ganska varligt farligt

En rolig trudelutt för att det är soligt roligt

Redigerat av Henric Svensson
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Du ska fanimej lira jazz för att du kan och du vill! Lyssnade på denna i lurarna när jag gick på kvällen med hunden i sommarvärmen några gånger. Väldigt trevligt, även om det inte är något jag  lyssnar på i vanliga fall. Pianot som ligger är ju fantastiskt. Ljudbilden klockren och sammantaget det bästa jag hört från dig. Det enda jag inte riktigt gillar är ljudet efter refrängen som blir väldigt tydligt alldeles i slutet. Låter lite som ett sommarlovsprogram på 80-talet där några ufon flyger iväg, i mina öron. Men det ska du såklart skita i och göra din grej. Kul att höra dina låtar, Henric!

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan sa Richie76:

Du ska fanimej lira jazz för att du kan och du vill! Lyssnade på denna i lurarna när jag gick på kvällen med hunden i sommarvärmen några gånger. Väldigt trevligt, även om det inte är något jag  lyssnar på i vanliga fall. Pianot som ligger är ju fantastiskt. Ljudbilden klockren och sammantaget det bästa jag hört från dig. Det enda jag inte riktigt gillar är ljudet efter refrängen som blir väldigt tydligt alldeles i slutet. Låter lite som ett sommarlovsprogram på 80-talet där några ufon flyger iväg, i mina öron. Men det ska du såklart skita i och göra din grej. Kul att höra dina låtar, Henric!

-Tackar ödmjukast @Richie76

-Det är kul att experimentera! 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...