Jump to content
Annons

Edit


XBERRC

Recommended Posts

Annons

Tjena ! Kul att du tar upp det..

Man skulle nog kunna äta vad som helst som finns tillgängligt:)

Jag själv har alltid snus och kaffe med bryggare på vänster sida och sedan är nötter jävligt bra, de kladdar inte och man får inte samma sorts fett som med chips.

En grej som får mig att hålla humöret uppe är dock vi sidan av datorn men att lira en kvarts Fifa 11 på Ps3 är sjukt underskattat.!Fördelen: su får tänka på något annat och du hittar lättt nya fel efter pausen. Nackdelar: Du Kommer lätt in på att spela lite längre, så det gäller att bestämma sig att bara sitta en kvart tex.

Whiskey är också en favorit men dock bara när jag sitter och skriver text eller musik, ej vid längre tids mixning. För det har en avslappnande effekt som man inte vill ha.

Rundberg

Link to comment
Dela på andra sajter

????

Äter frukost, lunch och middag.. Är såklart vegetarian..

Har alltid en prilla när jag mixar.

:rolleyes:

Redigerat av pxm
Link to comment
Dela på andra sajter

Faktiskt nästan aldrig någonting alls. Men det kan nog ha med stämningen att göra. Sitta och knapra och sippa känns tuffast och mysigast sent på kvällen, och då kan jag inte sitta och mixa för då stör jag grannarna. De grejer jag faktiskt kan göra på kvällen (typ klippa och klistra grejer) äter jag gärna nåt till eller sitter med en Orangina eller nåt, då känner man sig häftig och underground.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Prillan är riktigt skön och det är verkligen en skön känsla att jobba med! Bryr ni er om beroendet, att ha en last, något som man kanske aldrig kommer bli av med?

Kaffe är optimalt på dagen, men sitter ofta på kvällarna och avstår då helst. Kan då lätt få en rastlös känsla då jag är van att ha en kopp bredvid mig.. PS3-pauser lät som en bra idé! Det är kanske just lite variation man är ute efter?

Efter att ha läst ett antal artiklar om kända producenter och låtskrivare som har använt tv-spel som avstickare tänkte jag att ha tv-spelet nära till hands kanske var grejen för att få den mest effektiva arbetstiden och kvalitén. Jag har nu jobbat intensivt på två låtar i en veckas tid och jag kan säga att du behöver pauser! Oavsett om det är at gå ut o gå eller om det är att bara spela Fifa på ps3:et.

Det har funkat utmärkt, köpte Ps3:et bara för att testa idéen och jag kommer att fortsätta med det 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Lysande tråd!

När jag mixar/spelar in blir det i princip ingen fast föda förutom en pizza eller liknande mitt på dagen. Kaffe däremot... Har en kaffemaskin så man behöver aldrig vänta på att det ska bli klart :rolleyes: 10+ koppar på en dag e mer regel än undantag. Sitter jag bara och skriver så är det inte ovanligt att jag även knaprar i mig lite nötter, vindruvor eller nån riktigt mörk choklad typ 90% kakaohalt.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Äter ingenting när jag jobbar med musik.

Det är väl en vana från förr, dom flesta studios gillar inte att man sitter och kletar med mat och dricka i kontrollrummet. Blir så dyrt om olyckan (Ted Åström hette han eller?) skulle vara framme. Dessutom brukar jag vara så koncentrerad att jag ofta glömmer av att ta paus och käka.

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

Sitter jag 100 % koncentrerad i en mix, inspelning eller produktion så glömmer jag lätt bort att äta.

Så vissa perioder blir det max ett mål mat om dagen oftast väldigt sent på kvällen/natten, dock skulle jag inte klara mig utan mitt kaffe.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Sitter jag 100 % koncentrerad i en mix, inspelning eller produktion så glömmer jag lätt bort att äta.

Så vissa perioder blir det max ett mål mat om dagen oftast väldigt sent på kvällen/natten, dock skulle jag inte klara mig utan mitt kaffe.

Kaffet glömde jag... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Vid prylarna så är jag inne på samma som drloop. Man är van vid att man inte fick äta i kontrollrummen eller inspelningsrummen när man jobbade i andras studior, så det har nog blivit en vana. Även om en kaffekopp kan slinka in ibland. Annars äter jag inget särskilt. Ser till att jag får en stadig frukost, lite frukt under dagen, samt ett riktigt mål mat framåt kl 17.

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Aldrig någon fast föda. I övrigt Coca-Cola eller en kopp te.

Ska man käka så är det bättre att gå ifrån helt en stund - för det är ju ganska meningslöst att lyssna kritiskt medan man tuggar på något, eller hur...? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det är tidsödande jobb som är på gång, så är det ännu viktigare med korta pauser då och då - så att man också vilar öronen mellan varven...

Rensa också öronen ibland genom att lyssna på något helt annat, så att du inte blir fartblind... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Äter inte just när jag mixar.

Annars äter jag bara vegetariskt, går åt mindre energi för kroppen att processa

maten och är ju rätt så nyttigt.

Snus och kaffe kan ju vara bra (fast inte så nyttigt! - men gött).

Ps: socker borde förbjudas.

Redigerat av Sleap
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Ni som inte äter mycket, blir det inte långrandigt och tröttsamt efter ett tag? Är det pauser som gäller?

Personligen blir jag ibland så inne i det jag gör att jag helt enkelt glömmer bort att äta + att Kaffe & Prince är mycket hungerdämpande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kommer inte ihåg var jag hörde det första gången; men beskedet var att man av någon anledning arbetade sämre på "mätt mage" än tvärtom, vilket också verkade stämma in på mig. Så det har blivit en vana att — inte bara undvika småsnaskande vid "bordet" — inte överdriva intag av fast föda under produktionsarbetet/passet.

Flytande går däremot bra, som t.ex. (mineral)vatten, drickyoghurt och alkohol.

Redigerat av Valle
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...