Jump to content
Annons

Edit


XBERRC

Recommended Posts

Om det är tidsödande jobb som är på gång, så är det ännu viktigare med korta pauser då och då - så att man också vilar öronen mellan varven...

Rensa också öronen ibland genom att lyssna på något helt annat, så att du inte blir fartblind... 😉

Klokt. Lyssnade nyss på The Connells och märkte att deras sång var rätt lågt mixad på "The Ring".

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Rensa också öronen ibland genom att lyssna på något helt annat, så att du inte blir fartblind... 😉

Jag brukar gå ifrån ibland och sätta mig vid pianot en stund när jag känner att det blir tungt i öronen. Det tycker jag hjälper effektivare än att bara passivt lyssna på något annat, för då får man varva lite med en annan sorts musikalitet ett tag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Yoghurt med müsli har blivit sådan mat som alltid fungerar när man inte riktigt orkar göra mer än att hälla upp och äta. Det är gott, finns många smaker att välja på (du får till och med kombinera olika yoghurtar med olika müsliblandningar!) och man blir oftast "rätt" mätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Äter och äter.. Jag vet inte. Räknas kaffe och cigg?

Någon sa tidigare i tråden att denne brukar försöka hålla mat undan från grejorna och det är väl ingen helt och hållet tokig tanke. Annars rekommenderas Lingongrova med ost och paprika.

/CHAE

Link to comment
Dela på andra sajter

Yoghurt med müsli har blivit sådan mat som alltid fungerar när man inte riktigt orkar göra mer än att hälla upp och äta. Det är gott, finns många smaker att välja på (du får till och med kombinera olika yoghurtar med olika müsliblandningar!) och man blir oftast "rätt" mätt.

Müsli är det enda sanna alternativet. Jag brukar dock äta den torr. Jag häller upp i ett dricksglas, och sen häller jag in den i munnen. Att äta müsli torr kanske låter konstigt för de flesta, men i och med att ICA har släppt en müsli med 50% frukt finns där tillräckligt med fukt (som i väta :rolleyes: ) för att det ska vara möjligt att genomföra.

Annars brukar det bli någon frukt. Banan, äpple. Vatten till det. Spiller man blir det inga kletiga fläckar.

Men visst blir det en och annan måltid vid datorn också. Om man kan låta bli att äta som en grottmänniska går det bra, utan att spilla och kladda ner.

Redigerat av desvaenger
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brukar skaka ur matresterna ur mitt (hemmagjorda) puffskydd och äta dem tillsammans med vattnet som blir över när jag kokar bassträngar.

Låter sannerligen billigt och miljövänligt om inte annat.

Nu är förvisso inte min hemstudio riktigt färdig än men känner jag mig själv lär det bli grönt te. Gött och mysigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det räknas! Har själv en spärr mot att röka inomhus dock, förutom då man känner att man har en riktig hit på gång, då sitter en fet kubansk cigarr fint i munnen.

Yep'r att röka inomhus är strängt förbjudet. Jag brukar mest stå på balkongen och puffa mellan tagningarna.

/CHAE

Link to comment
Dela på andra sajter

Aha, det kanske var underförstått. Håller absolut med där, i andra länder (LÄS: Danmark) verkar det ju nästan vara kutym att röka inomhus, riktigt otrevligt..

"There's something rotten in the state of Denmark" 😉

Damn, jag går riktigt OT här...

Link to comment
Dela på andra sajter

Kaffe, koffeinpiller, kaffe, mer kaffe och sen mer kaffe. Inget socker, då åker man ner i sockerstupet när det går över. Och att "ride-the-wave" med socker fungerar bara ett tag, sen är man körd 😉 Sova kan man göra när man är död.

Ang. sockret:

Källa:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaså! Känner du av alkoholen något då eller är det mest för smaken?

Det är mest för att det är gott med öl. Blir jag berusad kan jag inte ta ett ackord på gitarren vilket inte är nån hit. Det enda störande momentet är väl att man måste springa på dass hela tiden 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Mat och godis har jag inte råd med om jag ska fortsätta köpa nya roliga grejer till studion. Så det blir kaffe och snus, sen om man känner sig nöjd efter en hel dag i studion så kan jag lyxa på med att koka makaroner när jag kommer hem 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • XBERRC ändrade titeln till Edit

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...