Jump to content
Annons

ABBA — Rock and Roll Hall of Fame


Valle

Recommended Posts

sadomachine (oregistrerad)
Läs mitt inlägg...det där är inte KISS för nån vettig rockare...med dom där låtarna ska inte dom in i hall of fame heller.

Häng med lite, du är född -83 eller nåt!?

KISS är ett 70-talsband, comprende...dom där låtarna kan du glömma!

Njä, jag är född -72...., och det finns mycket bra 70-tals rock typ Zeppelin, Hendrix och Uriah heep men Kiss hör enligt min mening inte alls dit..., men dom hade roliga kläder på scenen..., typ som ABBA. 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 116
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Njä, jag är född -72...., och det finns mycket bra 70-tals rock typ Zeppelin, Hendrix och Uriah heep men Kiss hör enligt min mening inte alls dit..., men dom hade roliga kläder på scenen..., typ som ABBA. 😑

Njä, jag är född -72...., och det finns mycket bra 70-tals rock typ Zeppelin, Hendrix och Uriah heep men Kiss hör enligt min mening inte alls dit..., men dom hade roliga kläder på scenen..., typ som ABBA.

-72, kommer man inte långt på 😛 och jag förstod att det var det där med kläder/smink som gjort att du inte har lyssnat. Zeppelin, Hendrix & Uriah funkar också men är inte samma straight on boggierock.

Alltid lite creddigt att nämna Zep och Hendrix, gillar dom precis som jag gillar ABBA...blir bara lite irriterad när folk dömer ut KISS efter förpackningen...sedan går dom igång och nämner 80-talslåtar när säger sig ha lyssnat.

KISS har varit med så länge så dom prickar in 4 tidseror...vilket är mindre kul!

Rock on!

Link to comment
Dela på andra sajter

sadomachine (oregistrerad)
Trodde att Kiss var för pojkar vad pojkbanden är för flickor. Något man växer ifrån när man går ur puberteten.

+1

Link to comment
Dela på andra sajter

Trodde att Kiss var för pojkar vad pojkbanden är för flickor. Något man växer ifrån när man går ur puberteten.

Kanske. Men faktum är att jag har lyssnat på en hel racka med musik genom åren och det är väldigt få band som klarade/klarar att leverera sådana odödliga riff/låtar som finns på deras sex första studioskivor. Kan hålla med om att det de gör nuförtiden är mest bara blaj men vad fan...KISS är KISS och...

KISS RULES!!!

...liksom 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Trodde att Kiss var för pojkar vad pojkbanden är för flickor. Något man växer ifrån när man går ur puberteten.
+1

Hmmm... Det skulle vara högst intressant om SadamJR och sadomachine kunde ge oss "omogna" ett exempel på vilken artist/artister de riktigt stora, tuffa och mogna pojkarna håller sig till.

I annat fall kan man bara utgå ifrån att uttalandena ovan (speciellt från bittergamlingen, SadamJR) endast var till för att spä på en ABBA vs KISS-debatt i en tråd som inte har något sådant att göra alls. Och om något — så är det väl sådant beteende man växer ifrån när man går ur puberteten. Eller?

grinbig.gif

(Sorry, joachime, ska ta kaffet nu)

Link to comment
Dela på andra sajter

Samlar du på figuriner från sekelskiftet, lider du av Barbara Streisand-fixering, går du på Sound of Music sing-a-longs, hejade på Peter Jöback i melodifestivalen kanske?

Någon annan förklaring kan jag inte komma på.

Hade inte väntat mig nåt vettigare svar från snubben som trodde Spotify skulle vara en dagsfluga...

Att rock'n'roll kan vara nåt djupare än en brötande gitarr är främmande för dig eller? Är det bara decibel och bpm som räknas, i standardrocksättning?

Allt är väl relativt, men för mig är det ingen tvekan om att Summer Night City är ABBA's rock'n'rollaste låt:

Redigerat av Fierze
Link to comment
Dela på andra sajter

sadomachine (oregistrerad)
Hmmm... Det skulle vara högst intressant om SadamJR och sadomachine kunde ge oss "omogna" ett exempel på vilken artist/artister de riktigt stora, tuffa och mogna pojkarna håller sig till.

I annat fall kan man bara utgå ifrån att uttalandena ovan (speciellt från bittergamlingen, SadamJR) endast var till för att spä på en ABBA vs KISS-debatt i en tråd som inte har något sådant att göra alls. Och om något — så är det väl sådant beteende man växer ifrån när man går ur puberteten. Eller?

grinbig.gif

(Sorry, joachime, ska ta kaffet nu)

Nädå Valle, lyssna du på Kiss om du vill, själv tyckte jag att dom var rätt tramsiga redan när jag var i tolvårsåldern...

Jag lyssnade på Dio, sabbath och Maiden på den tiden men idag är det hårdare prylar som gäller, eller mer deprimerande, synthigare för den delen....

Link to comment
Dela på andra sajter

Nädå Valle, lyssna du på Kiss om du vill, själv tyckte jag att dom var rätt tramsiga redan när jag var i tolvårsåldern...

Jag lyssnade på Dio, sabbath och Maiden på den tiden men idag är det hårdare prylar som gäller, eller mer deprimerande, synthigare för den delen....

Oops, där avslöjar du dig!

DIO/Iron Maiden...menar du att dom fanns -74 till-77 när KISS rockade som bäst och hårdast, Nix du faller in i ledet...ni har fan inte hört KISS, som dom lät, utan nån tramsig variant på 80-talet!

FINITO! 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

sadomachine (oregistrerad)
Oops, där avslöjar du dig!

DIO/Iron Maiden...menar du att dom fanns -74 till-77 när KISS rockade som bäst och hårdast, Nix du faller in i ledet...ni har fan inte hört KISS, som dom lät, utan nån tramsig variant på 80-talet!

FINITO! 😎

Eftersom att jag är född -72 så lyssnade jag inte så mycket på Kiss på den tiden, så ja...., jag är avslöjad.

Sen har jag ju hört det mesta av deras musik senare, men det blev jag inte mer imponerad av för det....

Link to comment
Dela på andra sajter

Nädå Valle, lyssna du på Kiss om du vill, själv tyckte jag att dom var rätt tramsiga redan när jag var i tolvårsåldern...

Jag lyssnade på Dio, sabbath och Maiden på den tiden men idag är det hårdare prylar som gäller, eller mer deprimerande, synthigare för den delen....

Dio!? OK, du vinner... Så stor, tuff och mogen kan jag aldrig bli.

Hårdare prylar? Typ Lordi då, eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

sadomachine (oregistrerad)

Lordi?, du menar ett band som klär ut sej i fåniga kläder och lirar fånig hårdrock,...., nej jag gillar ju inte Kiss sa jag ju....

😉

Men här har du lite riktig metal som det ska låta idag....

Här har du en kille som kan sjunga på riktigt....., sen fattar väl jag att ni åldermän inte gillar detta.

Dessutom är inte Devin Townsend direkt speciellt snygg rent visuellt (Grov Underdrift), men snälla lyssna åtminstone två och en halv minut innan ni stänger av så kanske ni uppfattar att han är en grym sångare.....

Sen att dom har världens bästa trummis (Gene Hoglan) skadar ju inte....

Sådär, varsågoda gubbar....., såga på.....

Link to comment
Dela på andra sajter

BurninSven (oregistrerad)

Hmm fanns det nåt man inte lyssnade på frivilligt då så var det just abba. Har fortfarande lite svårt att placera in dom i Rock Hall of Fame, inte mycket rock i den musiken inte. Men många gillar ju abba så på nåt sätt får man väl respektera det. Men då (iofs också idag) tyckte jag bestämt att det sög något å det grövsta åt slisk och för mycket kommersiell hållet. Många av våra bästa musiker (dåtidens) lirade både på plattorna och deras gigs men ....... nej det räckte inte för mig. Min fru gillade dom dock och även hennes väninnor men jag kan inte minnas att nån av mina manliga bekanta gjorde det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men här har du lite riktig metal som det ska låta idag....

Här har du en kille som kan sjunga på riktigt....., sen fattar väl jag att ni åldermän inte gillar detta (...)

Sådär, varsågoda gubbar....., såga på.....

Usch! Det där är inga musiker, det är våldsamma människor, direkt hot mot samhället och våra barn — de skriker och slår ju bara.

Musik ska göras utav glädje, kärlek, sex, sprit och knark. Här har du riktigt mysig hårdrock — också från Canada:

Från en gubbe till en annan 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Du fick en sån här mr aROCKER: 😮

Den absolut bästa ABBA-låten är mama mia. Ja jag vet att den är superkomersiell men fan vilken ROCK-låt det egentligen är. Riktigt skön låtuppbyggnad åxå som man inte hör var dag.

Super Trouper

VoulezVouuz

mera..

En smygare, vad tänkte du på då!?

Link to comment
Dela på andra sajter

Här har du riktigt mysig hårdrock — också från Canada:

😄

Lustigt att du valde just den låten, en av de helt okända, från första albumet.

Här är min favorit!

Kunde faktiskt spela hela denna på gitarr för några år sedan, inkl solot från 3:02.

Borde ta upp det igen.

I påbörjad skola som väldigt väldigt liten var det f.ö. en omröstning vad som var bästa bandet.

Då stod det i klassen mellan Kiss och Sweet. Och Sweet segrade. Fröken sa att, "och någon har

röstat på ett band som har ett så långt namn att jag vet inte om jag kan uttala det ens.

Baa.... Bachman-Turner Overdrive?..." Va? Vem? Va e d? Jag räckte upp handen.

Ja, jag kunde ju lika gärna ha röstat på Redbone eller Christie eller Ekseption också?

Va? Va? Va? var reaktionen. Upplägget var egentligen att man bara kunde välja Kiss eller Sweet.

😄

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...