Jump to content
Annons

Senaste prylen/prylarna till studion


Memphis

Recommended Posts

Annons

Taylor 814ce

Har funderat i ett halvår, och nu slog jag äntligen till - mycket pengar, men en fantastisk gitarr.

OT.

(Vet någon varför jag inte får fram fältet "Bifoga filer" i den här tråden i "Allmänt" men i andra trådar sys den?)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Claes. Finns mätningar på lurarna?

Inte som jag har sett.

Lite snack om dem finns här, men det mesta säger egentligen inte så mycket om dem: https://www.gearslutz.com/board/product-alerts-older-than-2-months/1079175-messe-16-avantone-headphones.html

Bor du i närheten av Malmö,så kan du gärna komma till mig och lyssna på dem själv. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

The Gentleman är en fin pryl det, Memphis! Smacka på rätt reverb så får du en riktigt unik klang. Testade demon men blev nyligen 8Dio's 1969 Steinway. Stött på många piano-VSTs men dessa två nämnda måste ändå vara av bästa klass i existensen.

Mer än det så slog jag till med en mysig i7 4,6GHz samt 32GB DDR4 nu. Äntligen får jag ta användning av mina 1 gig RAM-krävande trumpeter.  😉

Link to comment
Dela på andra sajter

The Gentleman är en fin pryl det, Memphis! Smacka på rätt reverb så får du en riktigt unik klang. Testade demon men blev nyligen 8Dio's 1969 Steinway. Stött på många piano-VSTs men dessa två nämnda måste ändå vara av bästa klass i existensen.

Mer än det så slog jag till med en mysig i7 4,6GHz samt 32GB DDR4 nu. Äntligen får jag ta användning av mina 1 gig RAM-krävande trumpeter.  😉

Haha härligt! 😄 Man kan aldrig få för mycket datorkraft, speciellt inte när kraven från pluggarna bara ökar.

Har inte hunnit leka runt så mycket me ljuden än, men verkar lovande. Och ja, ska smacka på East West QL Spaces Reverb, det låter sinnesjukt bra. 

Lite slump, jag har lyssnat på din musik på soundcloud här under kvällen. Riktigt proffsigt och inspirerande grejer du gör. Keep it up! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

En modifierad och fullt expanderad TR-8.

Modifikationen är ett litet bygge för att bättre trigga analoga synthar som jag inspirerade en circuit bendare i England att bygga.

Jag vidhåller att TR-8:an är ful som stryk men till priset och faktumet att den låter löjligt bra sett så kunde jag inte låta bli. 

Dessutom kan jag använda min Analog Rytm till annat än Rolands gamla trummor. Win!


YdrQR17.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Den har ändå en viss blingfaktor.

Öh?! Nej!

Svart sprayfärg och maskeringstejp inhandlat. Går loss sen eller imorgon. 

LEDsen ska bytas ut med men får slipa på mina lödarskills som är obefintliga. 

Sådär ja. 🙂

dBjTDK4.jpg

Redigerat av DrivKraft
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 veckor senare...

iZotope Neutron

Nice!

Om du har testat/mixat med den och har några sekunder över till utlåtande så får du gärna skriva i nån tråd. 🙂 Är lite nyfiken på om det skulle kunna vara bra hjälp för oerfarna mixare, med lite hjälp (verkar ju ha en sådan funktion). 

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Hämtade just en Yamaha RGX A2 på posten.

En gura som jag tror att jag kommer att gilla, men är inte helt säker på det. Då de slutat tillverkas nu så köpte jag en billig rackare helt ny. Intressant lösning med ett mjukare trä som kärna och ett hårdare som "skal" och med någon form av stänger i kroppen som ska ge den mera resonans. Ska bli kul att testa den. Borde dock köpt ett set strängar då fabrikssträngarna ju sällan är nå vidare bra alls. 

A0E9925FE52949458EEB10B82B382635_12076.j

Redigerat av k9
Link to comment
Dela på andra sajter

Nice!

Om du har testat/mixat med den och har några sekunder över till utlåtande så får du gärna skriva i nån tråd. 🙂 Är lite nyfiken på om det skulle kunna vara bra hjälp för oerfarna mixare, med lite hjälp (verkar ju ha en sådan funktion).

Jag har inte hunnit använda den på en mix ännu, men utforskade och fastnade direkt för den dynamiska EQ:n.

"Track Assistant" funkar förvånansvärt bra på att hitta jobbiga resonanser och lyfta kvalitet på råmaterialet till snyggt och jämnt balanserat grundljud att jobba med. Än så länge har jag inaktiverat kompressorer och exciter etc. och den där maskningsgrejen för att hjälpa mixa har jag inte provat ännu.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Beställde en ny Tascam 24-kanaler idag. Undrar hur jäkla länge jag haft den nuvarande? 10 eller 15 år? Play, Rec o Stop knapparna börjar balla ur på den gamla. Hårddisken verkar funka lika bra som när den var ny. Nya inspelaren har minneskort i stället för hårddisk, så den surrar mindre. Lite andra finesser med, den kan maximera mastern, det har varit ganska tidsödande med den jag har.

http://tascam.com/product/dp-24sd/downloads/

Undrar om AD-DA omvandlarna kan vara bättre nu när det gått ett antal år?

Redigerat av Guitar Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Skickade även efter två par HD 280 pro. För inspelning av trummor, elbas o gitarr i samma rum finns det fan bara de här som duger om tex basisten vill höra vad han gör på enbart line.

1476434836sennheiser_hd_280_pro.jpg

En aktiv box blev det med

https://www.bax-shop.se/di-box/proel-db2a-aktiv-stereo-di-box

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte hunnit använda den på en mix ännu, men utforskade och fastnade direkt för den dynamiska EQ:n.

"Track Assistant" funkar förvånansvärt bra på att hitta jobbiga resonanser och lyfta kvalitet på råmaterialet till snyggt och jämnt balanserat grundljud att jobba med. Än så länge har jag inaktiverat kompressorer och exciter etc. och den där maskningsgrejen för att hjälpa mixa har jag inte provat ännu.

Tack Linus! Jag tror minsann det blir till att testköra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...