Jump to content
Annons

Senaste prylen/prylarna till studion


Memphis

Recommended Posts

Annons
  • 3 veckor senare...
  • 1 månad senare...
  • 4 veckor senare...

Skickade nyss efter 8" JBL monitorer. Ska va djup bas o tydligt allt i dom.

Läst som fan om dom och värsta konkurrenten Yamaha, vägde mellan dom. Tror de här är bättre för mig, har redan en 30 hz sub som jag hoppas jag ska klara mig utan nu.

I september blir det nog en del recordings. 🙂 Rackenroll...

http://www.jblpro.com/www/products/recording-broadcast/3-series/lsr308#Features

lsr308_front_r.jpg

Redigerat av Guitar Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
På 4/18/2017 at 21:29 pme sa:

 

 

Saknar du bara en? Jag saknar nog 5-6 stycken minst.

En räcker gott o väl, vad i hve skall du med sex stycken till??

Link to comment
Dela på andra sajter

Neosus & Slejnard:

Så här ere; jag letade egentligen efter en ersättning till min EV ZLX12p, en PA-högtalare som jag använt med Kempern. Fattar inte att jag stått ut med den så länge som jag har, det är en OK PA-högtalare men det är inte en OK högtalare för gitarrljud... Så hittade jag en forumtråd där folk diskuterade att använda Katanan som cab för sin Kemper. Hade helt bommat Katanan men den är ju rätt billig så jag tänkte att det kan man ju testa, funkar det inte så åker den tillbax.

Dock så blev jag rätt överraskad av hur bra den lät på egen hand när jag fick den. Jag menar... det är en förstärkare för 3000 spänn så jag förväntar mig att den skall låta som en 30Kkr stärkare. Men den har ett gött sound och grymt stora möjligheter om man vill tweaka sig till döds, särskilt om man installerar Boss Tone Studio (mjukvara för PC eller Mac). Testade den på ett rep - låter bra och medan det inte är Kemperklass på den så är den ju snabb o smidig - Kempern: starta upp, koppla till någon form av cab, hitta en profil (om man inte har någon förvald såklart) osv. Katana - push on sedan är man good to go. Plus att jag gillar ljudet den leverar, den är kul att lira på helt enkelt. 

Lägger ut en recension på min Youtube-kanal nästa vecka; två versioner dessutom (engelska / svenska).

DieHard:


Det är mycket möjligt att jag kommer att testa det, aldrig gjort det! 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu var det så pass länge sedan jag bidrog till den här tråden att en lång lista blir nödvändig. De sex senaste prylarna är en samling hel- och halvvintage digitala effekter i form av AMS RMX16, AMS DMX 15-80S, Lexicon 480L, Eventide DSP 7000, Yamaha REV-1 och EMT 248.

(Lexicon 200, 224X, 300, Roland R880 har passerat genom racken sedan i våras). 

Tror jag är "klar" nu 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

På 2017-10-25 at 11:07 slejnard sa:

Tack för recension Hellpig! Verkar perfekt att ha hemma 🙂

Min recensionsvideo på svenska, om det kan vara av intresse (finns tillgänglig på engelska också...). Släpper en video till på torsdag med fler ljudexempel.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
7 timmar sedan, oioioi säger:

Vilket fynd!

 

japp. Samma glädje som för typ 25 år sedan.

5 timmar sedan, Vesuvius säger:

Bra grejer. Ser att du har en masterbandare där också.

jo. är ju "bara" 4 spår ...om man spelar in dom 4 på bandarn å sen spelar in det igen till pottan på 1 spår får man ju 3 över (: 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
28 minuter sedan, Die Hard säger:

Band-in-a-Box? Vad har man det till? Har man inte allt man behöver i sin daw?😳

Det funkar mera som ett kompband. Om du följer länken nedan kan du lyssna på ett antal stilar som följer med. Sedan kan man använda det tillsammans med sin DAW om man vill. Det följer fö med en DAW "RealBand".

http://www.pgmusic.com/bbwin.packages.mega.htm

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Om det var mig du menade så är det ett ljudkort med inbyggda (kinda sorta) gitarr-effekter och emulatorer! Ljudkortet låter verkligen skit, men gitarr-delen är en grymt skojig leksak, och i jobbet behöver jag ibland riktigt muggiga grejer för att skapa schysst film-magi :-)

Gitarren är en Star Sound strate-kopia jag köpte på Netto för några hundra. Kommer köpa en riktig gura igen nån gång i framtiden, var tvungen att göra mig av med min gamla riktiga Strata because of reasons och mina inköp till jobbet just nu skulle få Bill Gates tårögd, men tills dess så gör den här sitt jobb föredömligt efter lite lödkolv & internt våld :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Hade också en Line 6 UX för länge sen när det var något nytt. Själva ljudkortet var riktigt sunkigt och lät plastigt. Inget att ha som sitt huvudljudkort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Word. Men fick det gratis, så priset kan man inte klaga på ;-)
Vad som dock är något av en styrka är att det går att använda som realtidseffekter i VST. Att det dessutom har ett latency som inte går att uppfatta gör den dessutom skojig att spela på som en kul grej! Själva ljudkortsdelen håller jag verkligen med om - kan mycket väl vara nåt av det sämsta jag hört på den här sidan 2000-talet. En polare hittade den i sitt soprum & gav mig den. Har viss förståelse för varför den hamnade där från början. Digitalt funkar många effekter sjukt bra dock! Särskilt några delay och chorus var fins, och både reverb och flera distar/förstärkarsimmar var väldigt nice, använda till rätt saker!

Redigerat av van Caine
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...