Jump to content
Annons

Senaste prylen/prylarna till studion


Memphis

Recommended Posts

Annons
  • 2 veckor senare...

Porr! 🙂

Hur mkt kostade din SA-2A?

Har du hunnit jämföra mot något annat gällande ljudet?

Den kostade runt 8k inkl frakt. Så det är väl typ som Warm Audio's modell, men de här ser iaf mer ordentlig ut, och är handbyggda av en och samma person.

Har inte hunnit testa än, ska göra det i helgen. Tyvärr har jag ju bara plugins att jämföra med. Möjligtvis kan jag jämföra med min hemkokta la-3a också. Det är samma optoceller i vet jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Jag är förtjust i småsynthar så jag köpte Little Bits direkt från Korg...

preview.jpg

Lite random att jobba med men jag fick ihop något slags låt/ljudstycke lite likt som den första "elektroniska musiken" kunde låta på 60-talet.

https://forum.studio.se/files/file/14687-outer-and-inner-space/

Jämför med Lundstens 60-talsmusik som inspirerat mig

https://www.andromed...-tal/index.html

Redigerat av Algotezza
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är förtjust i småsynthar så jag köpte Little Bits direkt från Korg...

preview.jpg

Lite random att jobba med men jag fick ihop något slags låt/ljudstycke lite likt som den första "elektroniska musiken" kunde låta på 60-talet.

Jämför med Lundstens 60-talsmusik som inspirerat mig

https://www.andromed...-tal/index.html

Nice!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom ju på att jag köpt två nya pedaler för några veckor sedan! En Free The Tone Flight Time Delay och en Empress ParaEQ.

free_the_tone_flight_time.jpg

10031178_800.jpg

Sanslöst nöjd med båda! FTD är en lite av en TC Electronic 2290 i pedalform, och är oerhört potent. Inte alls lika många variabler som min TimeLine hade, men jag trivs bättre med den här. Man får vara kreativ själv utifrån pedalens möjligheter. Dock saknar jag dTape-algoritmen, så det kan bli en El Capistan framöver... ☺️ EQ-pedalen är vad den är, och jag använder den främst till mitt jazz-ljud. Boostar midden rejält, skär lågbasen och skär diskanten ganska högt upp. Ger en underbart klar, "levande" jazz-ton. Den separata boosten har jag använt för att driva min Spaceman Sputnik Fuzz till nästa dimension (eller solsystem). Helt underbart Fuzz-kaos!

Edit: Stavfel.

Redigerat av AnthonyS
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har haft en 2247LE i 6år. Bästa köper jag gjort. Sångljudet brister på de flesta inspelningar jag får skickat till mig och är väldigt glad att jag själv har en kvalitetsmikrofon 🙂

Härligt att höra. Stod i valet och kvalet, men det föll på SE då röret fortfarande tillverkas. Jag har dock hört LE, låter helt fantastiskt. Räknar med att micken kommer nästa vecka.

/Jon

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

En Synclavier. Ok, en Synclavier V. Förhoppningsvis inte allt besvärlig som gamla elektronik monster kan vara då den endast är en plugin från Arturia och finns med i Collection 5.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag köpte ett par Beyerdynamic DT250 i somras. Det var det senaste i musikväg laugh.gif

Beyer_dt_250.jpg

Är det tillåtet att låna tråden till en fråga? Vill inte skapa en ny tråd till det.

Någon som har erfarenhet av Alesis M1 Active Mk2? Hittade ett parbegagnade till ett väldigt bra pris. Att tillägga är att jag gör house/dance, och vill ha bra basåtergivning.

Till sist. Mycket bra tråd Memphis!

M1 active var mina första studio monitorer och var mycket nöjd med dom. För pengen är det bra liksom!

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Skaffade uppgradering:

promo.jpg

Vad tycker du om den? För min del så var allt utom Synclavier V tämligen trist.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad tycker du om den? För min del så var allt utom Synclavier V tämligen trist.

Jag har kanske inte så höga krav men jag tyckte det var rätt användbart. Farfisa som namna är ju inspirerande. Om inte annat...

Korg Legacy softsynthar har jag haft ett tag - dem kan jag rekommendera.

http://www.korg.com/...acy_collection/

Funderar på att skaffa Arturia Keystep - verkar rätt användbar. Någon som har den? Och kan ge en recension, kanske...

Redigerat av Algotezza
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
Die Hard (oregistrerad)

Diezel Herbert. 🙂 Nä inte hårdvarana den har man varken plats eller råd med. Kemperprofiler från Tonehammer. Bästa profilerna jag införskaffat. Feta och grymma. Passar allt från rock-metal. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Steinberg UR824 och ett Remo P3 frontskinn till baskaggen.

Har inte hunnit testa ljudkortet för att det blev så galet roligt att spela trummor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...