Jump to content
Annons

Omröstning Studioforums mixtävling no. 2 - Supralunar


joachime

Recommended Posts

Annons
Die Hard (oregistrerad)

Nu har jag plågat mig igenom alla bidrag och måste säga att det överlag är ingen vidare kvalitet. Tycker nog att det fanns några, minst, bättre i förra tävlingen. Finns några som jag får lyssna på flera gånger men resten behövs inte eftersom de inte har en chans i min röstningslista.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sissådär..har gjort en enklare övergripande lyssning på alla bidrag för att få ett snabbt intryck och kan ganska direkt tycka att flertalet har mixat bort det jag själv gillade med låten, d.v.s "röjigt liveband-feelingen" .. Det kändes också som de trummisar här som gett låten ett försök är ganska utmärkande bland bidragen.. Jag har en ganska solklar favorit just nu som tänkt på helheten.

Kudos till JoachimE som håller i trådarna ( igen!)

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste också hålla med om att det är lite lägre lägstanivå än förra tävlingen. Fast å andra sidan var det ingen liten uppgift heller. 54 spår, och lite sorteringsbehov ibland spåren med. Jävligt kul att det ändå är 26 pers som klivit på bussen 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Spännande.. Det finns dom som lagt ner lite mer energi på detaljer som gör att deras mixar sticker ut lite mer. Får nog lyssna igenom ett par gånger till. Finns två eller tre som förtjänar 1:a plats.

Det är väldigt stor skillnad mellan mixarna, vilket såklart är kul, men framförallt tycker jag det märks i refrängerna vilka som jobbat med dynamik, detaljer och bredd, detta är låtens starka sida, enligt mig, och här låten förtjänar en extra skjuts! Några har lyckats bra, andra mindre 🙂 Personligen fastnade jag tillslut för två bidrag.

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Ja det blir ju inte så många bidrag att välja emellan. Men å andra sidan måste man ge alla som inte är så kunniga chansen att få tid att bilda sin uppfattning. Men det känns så olidligt lång tid att vänta på resultatet. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle ju vänta med genomlyssningen till helgen men det gick "sådär" 😛

Har hittat tre stycken bidrag som jag gillar skarpt 🙂

Hittade dessutom mitt eget bidrag och I'm with Naymari; jag är också helt off 😆 Nåja, kul att vara med i alla fall. Skickar någon en tröst-tisha på posten? 😕😄

"Jag var med i SF mixtävning och vann inte"

Vänligen,

CHAE

Link to comment
Dela på andra sajter

BurninSven (oregistrerad)

Nix det verkar som att det är något strul på riktigt. Nåväl det kommer väl i morn i stället.

Yup du har rätt men det fixar sig säkert till i morn

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha, då vet vi vad dropbox går för. 😉

Jag fixar nya nedladdningslänkar under dagen.

Jag vet f ö vad jag fuckade upp 😄 Well, you live and you learn 😑

Och det är det här som är givande med tävlingen. Att inspireras av andras tillvägagångssätt och att lära sig av egna och andras misstag.

Link to comment
Dela på andra sajter

"röjigt liveband-feelingen" ..

Det var lite det jag försökte behålla/få fram. Om jag lyckades är en helt annan sak. 😛

Edit: Förlåt! Menade inte att hacka upp joachimes "online-lyssning".... :/

Redigerat av BluesBoy
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...