Jump to content
Annons

Omröstning Studioforums mixtävling no. 2 - Supralunar


joachime

Recommended Posts

Kan avslöja att vi har ett bidrag i ledning. Men inte mer än att en rejäl uppslutning av röster sista dagen kan ändra på det.

Dessutom två bidrag på delad andraplats än så länge. Så det finns gott om utrymme att påverka utfalllet.

Seså, rösta nu! 🙂

Är det många bidrag som fått någon poäng?

Mitt mål är att inte få 0p, förhoppningsvis 😱

Redigerat av vmbr
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det är lite illa, att det är färre som röstat än som lämnat in bidrag. Skärpning folk! Jag tycker det borde vara tvärtom alltid, annars får man ju nästan begränsa antalet bidrag till nästa gång. Såhär kan vi inte ha det :-P

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är lite illa, att det är färre som röstat än som lämnat in bidrag. Skärpning folk! Jag tycker det borde vara tvärtom alltid, annars får man ju nästan begränsa antalet bidrag till nästa gång. Såhär kan vi inte ha det :-P

Dock är 26 imlämnade bidrag rätt mycket 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Såhär kan vi inte ha det :-P

Det hade ju varit kul om antalet röster var fler än bidragen. På det viset ligger vi i lä jämfört med melodifestivalen. 😉

Hoppas vi kan föra diskussionen framåt i eftersnackstråden.

Dock är 26 imlämnade bidrag rätt mycket 😉

Det är det och det vill jag än en gång passa på att tacka för!

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Nästa tävling borde det vara ett krav att rösta. Alla som lämnar bidrag och inte kan svara på frågan:

"Vilken av låtarna (förutom din egna) tyckte du minst sämst om?"

Har heller inget att göra i tävlingen! Svarar man inte så oavsett resultat eller antal röster man fått på sitt bidrag. Så tas ens bidrag ut ur tävlingen och resultatet aldrig offentliggörs!

Kan tyckas jävligt töntigt. Men töntiga attityder kräver töntiga åtgärder.

För man undrar egentligen då vad folk menar i demodelen, med sina kommentarer och åsikter? Bror duktig ända tills man själv blir granskad?

Redigerat av KillwithSkill
  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Låter som de flesta tycker det är kul att mixa och syssla med musik, men är mer intresserad av detaljer, intryck och diskussion runt saker, än det rena tävlingselementet.

Edit: Var jag som skrev "Tyst omröstning", och menade att röstningen inte är öppen för alla att följa.

Redigerat av Signia
Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Kan avslöja att vi har ett bidrag i ledning. Men inte mer än att en rejäl uppslutning av röster sista dagen kan ändra på det.

Dessutom två bidrag på delad andraplats än så länge. Så det finns gott om utrymme att påverka utfalllet.

Seså, rösta nu! 🙂

Lite Helge Skog...

Link to comment
Dela på andra sajter

Uppdatering. Fortfarande ett bidrag i täten och två på delad andraplats. Det innebär att du kan påverka utgången med din röst!

PM'a mig vilken mix du tycker förtjänar förstaplatsen och vilken som förtjänar andraplatsen.

You gotta keep 'em separated!

Redigerat av joachime
Link to comment
Dela på andra sajter

Tjo,

Sådär. Lyssnat noooga och har nu bestämt mig för en vinnare (ganska lätt att välja en vinnare enligt mig...). Tack Suprapappa och Joachime för ett kanonjobb!!!

Tycker att det finns många mixar spm låter sjysst, men retar mig lite på användandet av knasiga inställningar på framförallt virvlar och bastrummor...måste man verkligen slänga på tonvis av kompressorer, channel strips och eq med vintagestukfastmodernt?? Fast eftersom merparten har dessa ljudideal så är det väl mig det är fel på, antar jag.

Jag lämnar lite snabba omdömen av alla låtar, observera nu att jag mest bara noterat det som jag stör mig mest på i mixarna.

1. Konstig baskagge. Snygga körer. Fet/bra mix totalt sett.

2. Virveln är inspelad i ett annat rum? Tunn elbas. Feta guror. Lite pappig sång. Bra nivåer annars.

3. För muddig mix. bra bett annars.

4. Fint ljud på introgura. Lite övermixad baskagge. Bra mix

5. Sången i ett annat rum. Virveln är för stark.

6. Lite jobbig ekosvans på sången i introt. Fina nivåer. Låter Rock´n roll!

7. Pappig sång. För mycket pillande med trummorna. Inget tryck i mixen.

8. Distat trumset? Igentligen en frän mix, synd bara att sången ligger lite utanpå det andra som låter så gött!

9. Sjysst introgitarr. För muddig mix. Är det någon Tapesimulator plugg som sabbat en annars bra mix kanske??

10. Trummor från ett annat rum. Spretig mix. Coola körer i början.

11. Fipplat med trummorna igen...låter lixom inte så om ett rocktrumset i min värld. lite för vass diskant överlag.

12. Lite tunn mix. Lite för yvig virvel.

13. Väl mycket bastrumma. Annars lite tunn mix, det limmar lixom inte.

14. Lite för utmejslade trummor. Bra mix annars.

15. För fet virvel. Rolig och bra mix annars!!!! Bra jobbat!! -men jag är för bitter för sånnahäringa hittepåljud. Man kan väl inte ha roligt hela tiden? Nej till bron.

16. Fippleri med trummor igen. Sjysst mix annars. Kanske lite för mycket fräs i gurorna?

17. Bakom basistens bas? i självaste basreflexens basljuds basfälla som är i basens baskaraktär?

18. Virveln liiiiite för mycket attack i, annars en mycket bra mix där allt annat limmar som en ljuv sommarnatt mot trummhinnan!! Bra jobbat!

19. Trummor lite väl långt borta.

20. Feta guror, men för muddigt.

21. Många som har trummor lång bort...så även här. Fast som sagt, det är säkert mig det är del på.

22. Synt! Bastrumma med fippel.

23. Inget tryck i mixen. Annars skön att lyssna på.

24. Lite för pappig sång, mixern limmar inte riktigt.

25. Lite fräsiga gitarrer, Lite för mycket OH på trummorna.

26. Kansle lite för torr? Körerna är på tok för höga!

Tjohopp!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet vem som får flest röster. Och jag avslöjar det när Joachim har presenterat siffrorna.

Good on ya mate!

Fast förresten. Vore det inte ball om du presenterade vinnaren/vinnarna?

Jag förser dig med siffror i morgon förmiddag och du formulerar inlägget som rundar av tävlingen. 🙂

Edit: Imorogon? Heter det så?

Redigerat av joachime
Link to comment
Dela på andra sajter

Good on ya mate!

Fast förresten. Vore det inte ball om du presenterade vinnaren/vinnarna?

Jag förser dig med siffror i morgon förmiddag och du formulerar inlägget som rundar av tävlingen. 🙂

Njae... Med mitt rykte. Det kan uppfattas som stötande... Hö hö!

(HA! Nu fick han sagt det, den jäveln!)

😉 <- Försäkerhetsskull.

Link to comment
Dela på andra sajter

Här kommer mina spekulationer gällande topp 3.

1. Tror nr 14 kniper förstaplatsen, mixen känns direkt och upplevs överlag lite starkare i volym än de övriga bidragen, vilket kan påverka utgången. Personligen finner jag mixen aningen platt och saknar tryck i refrängen. Annars bra jobb.

2. Här hamnar nr 1. En bra balanserad mix med djup och tryck. Valet av triggad baskagge och virvel var kanske inte det smartaste valet och är nog den bidragde faktorn till att denna ej hamnar överst.

3. Lite svåre att spå, men möjligen bidrag 10. En helt ok mix, men som känns aningen livlös och saknar den energi som låten kräver.

Nu får vi se!

/Jon

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...