Jump to content
Annons

Omröstning Studioforums mixtävling no. 2 - Supralunar


joachime

Recommended Posts

Annons

Nyfiken fråga....hur många har röstat? Skulle ju vara kul om rösterna var fler än deltagarna den här gången. 😉

Eftersom man inte får rösta på sitt eget bidrag så avstår jag denna gång. Inte för att min mix på något sätt är felfri, men samtidigt tycker jag inte att någon annans är "bättre" 😉

/Jon

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Eftersom man inte får rösta på sitt eget bidrag så avstår jag denna gång. Inte för att min mix på något sätt är felfri, men samtidigt tycker jag inte att någon annans är "bättre" 😉

/Jon

Det är precis vad jag tänkte skriva. Jag vill rösta på något men känner inte att det finns något bidrag som jag kan säga att jag verkligen ärligt kan stå för tycker är bra. Så därför lägger jag också ned min röst, tyvärr. Nä vi får vara jävligt självkritiska och rycka upp oss ordentligt till nästa gång. Har varit en nyttig läxa för samtliga deltagare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är precis vad jag tänkte skriva. Jag vill rösta på något men känner inte att det finns något bidrag som jag kan säga att jag verkligen ärligt kan stå för tycker är bra. Så därför lägger jag också ned min röst, tyvärr. Nä vi får vara jävligt självkritiska och rycka upp oss ordentligt till nästa gång. Har varit en nyttig läxa för samtliga deltagare.

Bara för att det var dåliga mixar överlag så kan man väl ändå vara med och rösta, man får väl kora vinnaren till "minst dålig" istället för "bra" i den här omgången.

Det är ju mest på skoj det här.

  • Gilla 4
Link to comment
Dela på andra sajter

Bara för att det var dåliga mixar överlag så kan man väl ändå vara med och rösta, man får väl kora vinnaren till "minst dålig" istället för "bra" i den här omgången.

Det är ju mest på skoj det här.

Jo men om man tycker att sitt eget bidrag är bäst så finns det ju ingen anledning att rösta. Den som hamnar överst av 26 bidrag får nog ändå ses som "bra" 🙂 Man glömmer också bort vilka förutsättning man har, ingen feedback från bandet osv.

/Jon

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

Nyfiken fråga....hur många har röstat? Skulle ju vara kul om rösterna var fler än deltagarna den här gången. 😉

Än så länge fler bidrag än röster.

Det är inget tvång att rösta om man lämnat in bidrag, men jag tycker det vore kul att veta vilken/vilka mixar ni föredrar givet förutsättningarna och tävlingsreglerna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Bara för att det var dåliga mixar överlag så kan man väl ändå vara med och rösta, man får väl kora vinnaren till "minst dålig" istället för "bra" i den här omgången.

Att rösta på minst dålig, det är inget bra alternativ för min del.

Det är ju mest på skoj det här.

Jo visst, det är ju amatörtävling så klart. Men i förra tävlingen fanns det som sagt var bidrag som var värda att lägga en röst på. Finns inte det, då avstår jag jag helt enkelt. Det är mitt val.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man nu ska vara så ego och tycka sin är bäst och sen för att skita i att rösta överhuvudtaget. Hur ni än vrider o vänder på er så har ni arslet där bak.

Om man vill främja sin egna mix så rösta på den sämsta då? Fegkärringar!

Det bevisar bara att ni inte är bättre själva. Facit har ni ju framför er!

  • Gilla 3
Link to comment
Dela på andra sajter

Om man nu ska vara så ego och tycka sin är bäst och sen för att skita i att rösta överhuvudtaget. Hur ni än vrider o vänder på er så har ni arslet där bak.

Om man vill främja sin egna mix så rösta på den sämsta då? Fegkärringar!

Det bevisar bara att ni inte är bättre själva. Facit har ni ju framför er!

Men jag tycker ju verkligen att mitt bidrag är bäst, även om mixen är långt ifrån perfekt... då är det väl bättre att låta bli att rösta eller? Det är inget som "hjälper" att rösta på något annat bidrag. Förstår inte vad du menar.

/Jon

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

Men jag tycker ju verkligen att mitt bidrag är bäst, även om mixen är långt ifrån perfekt... då är det väl bättre att låta bli att rösta eller? Förstår inte vad du menar.

Jag har ingen aning om det är så KWS menar men jag tänker att om man redan har rangordnat bidragen borde det inte vara så svårt att plocka bort sitt eget bidrag ur listan och sedan dela ut poäng till dom två kvarvarande bidrag som hamnar på topp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har ingen aning om det är så KWS menar men jag tänker att om man redan har rangordnat bidragen borde det inte vara så svårt att plocka bort sitt eget bidrag ur listan och sedan dela ut poäng till dom två kvarvarande bidrag som hamnar på topp.

Det var ungefär så jag gjorde. Upplevde, mot min vilja, också mitt som det minst dåliga i högen men tog sans och slog mig själv duktigt innan jag röstade för ville inte vara en blankröstare.

Link to comment
Dela på andra sajter

???

Jag har då aldrig nånsin hört talas om en tävling där man får rösta på sig själv?

Har man gett sig in o leken så....

Alternativt så får joachime ändra reglerna helt och att ingen av bidragslämnarna har nån rösträtt?!

Då kan jag tänka mig att det blir mer "rättvist"

Men jag tror att rösterna överlag inte blir många alls. Hur många av icke bidragslämnarna kommer sätta sig och lyssna på samma låt hundra gånger, frivilligt?

Å andra sidan.... Who gives a fuck?! Rör mig inte i ryggen om jag får noll röster eller vinner.

Det här bara på kul. Och kan man inte ta för vad det är än bara ett försök till att flasha. Så kunde man gett fan i att ens vara med?!

  • Gilla 4
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)
😆 Skiter fullständigt i vad du tycker. Står för mina val och om man har problem med det så är inte det mitt problem.
Link to comment
Dela på andra sajter

Har full respekt för de som inte vill rösta, men var själv inne på joachimes spår att man kanske kan rösta på de 2 som man föredrar. (Utöver sin egna då)

Även om det inte finns några som är bra, så kanske det finns 2 som är "bättre" än övriga? 😉

Det viktigaste är som sagt att det är/var kul. 🙂

Edit: Miss....

Redigerat av BluesBoy
Link to comment
Dela på andra sajter

Men jag tycker ju verkligen att mitt bidrag är bäst, även om mixen är långt ifrån perfekt... då är det väl bättre att låta bli att rösta eller? Det är inget som "hjälper" att rösta på något annat bidrag. Förstår inte vad du menar.

/Jon

Dock skulle man även ge 1p till den man anser näst-bäst.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Jag har ingen aning om det är så KWS menar men jag tänker att om man redan har rangordnat bidragen borde det inte vara så svårt att plocka bort sitt eget bidrag ur listan och sedan dela ut poäng till dom två kvarvarande bidrag som hamnar på topp.

Aaah, du menar zååååå... då lägger jag inte heller någon röst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser fram emot att få reda på vilka bidrag som är era diehard och yllet, dom lär ju få utstå en hårdare granskning efter detta. Man har ju knappast möjlighet att objektivt bedöma sitt eget bidrag varpå detta röstningsförfarande (att inte rösta på sitt eget) torde ge tillförlitligaste resultatet...... Förutsatt att ALLA röstar.

  • Gilla 3
Link to comment
Dela på andra sajter

Ser fram emot att få reda på vilka bidrag som är era diehard och yllet, dom lär ju få utstå en hårdare granskning efter detta. Man har ju knappast möjlighet att objektivt bedöma sitt eget bidrag varpå detta röstningsförfarande (att inte rösta på sitt eget) torde ge tillförlitligaste resultatet...... Förutsatt att ALLA röstar.

Jag har som sagt aldrig påstått att mitt bidrag är felfritt, så granska på. Är för övrigt en av de få som kommenterat alla bidrag, vilket borde vara mer värt än två opersonliga röster om du frågar mig. Ska man rösta så kanske man ska ställa sig frågan varför? För att det är en tävling? För att vara snäll? Det är väl självklart att man vill vinna om man ställer upp i en tävling, det sticker jag inte under stol med. Visst skulle jag kunna rösta på de två bidrag jag tycker är näst bäst, men det missgynnar ju mig själv så att säga... och skulle dessutom inte kännas ärligt. Tro mig, hade jag gillat någon annans bidrag bättre så hade jag röstat på det. Det optimala vore naturligtvis att de som deltar inte får rösta.

/Jon

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom detta var min första mix jag gjorde så kan säga att det var kul. Ännu mer kul att hitta sin mix och läsa om dom vad andra tyckte. Det är lärorikt och kul.

Tummen upp till Joachim för denna tävlingen.

//Pelle

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...