Jump to content
Annons

Jag fattar inte Bruce-hysterin...


Valle

Recommended Posts

Som sagt, så hamnar han ofta för högt på tonerna även på skivorna. Om du inte hör det, så är jag faktiskt avundsjuk på dig - för det hade varit väldigt skönt att slippa höra sådant. Inte för att jag har kollat så exakt hur mycket fel det är, men det rör sig nog om en kvarts ton för högt pitchat på många ställen. Med andra ord inte så fruktansvärt falskt som H.H. - men ändå tillräckligt för att vara våldsamt irriterande för mina öron.

Ok - så Britta Spjut, Justin Bieber och andra vanliga hatobjekt, är alltså skitbra? Trevligt att få en förklaring på detta, så att man vet att ett stort antal fans alltid garanterar att det är fantastiskt. Man behöver inte ens lyssna, utan man vet att det är otroligt bra oavsett vilket - och att kritisera någon som har många fans är därför alltid fel, oavsett hur det låter... 😉

en kvarts ton??? vem fan bryr sig om en kvarts ton?

låt oss se vart justin bieber står om 30 år sen kan vi disskutera mer om den saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Die Hard (oregistrerad)

där är en jävla skillnad på hudvårdprodukter och artister, och där är en jävla skillnad på varför man köper dom.

Inte då. Samma sak fast olika saker. Men då kan vi säga så här, Hjalle och Heavy sålde många plattor, ja mer än vissa internationella artister/band sålde under de månader de sålde plattor. Är det mer kvalitet då? Är E-Type, Tomas Ledin bra kvalitet för att de har sålt mycket?

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte då. Samma sak fast olika saker. Men då kan vi säga så här, Hjalle och Heavy sålde många plattor, ja mer än vissa internationella artister/band sålde under de månader de sålde plattor. Är det mer kvalitet då? Är E-Type, Tomas Ledin bra kvalitet för att de har sålt mycket?

nä det är det för fan inte samma sak, folk köper musik för att dom tycker den är bra, folk köper skönhetsprodukter för att dom vill bli snyggare.

och jag vill minnas att hjalle och heavy va rätt sköna.

E-type och ledin är väl så mycke kvalitet som som dom säljer.

Redigerat av DaCriLL
Link to comment
Dela på andra sajter

Hela grejen med Bruce är att det INTE ska vara skönsång. Det ska vara svettig rock! Bra är han!

...och enligt vissa ska rocken även inkludera

[...] blodiga kukar [...]

också. Bara så att du vet, Slej 😑

OnT: gillar Springsteen (men långt ifrån precis allting han har gjort. Konserten på Ullevi 2008 var dock någonting i hästväg).

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

en kvarts ton??? vem fan bryr sig om en kvarts ton?

Frågan är väl snarare varför du tycker det är fel av några av oss att tycka det är konstigt att Bruce lyckades bli megastjärna TROTS att han sjunger på ett vis som rimligen kan ifrågasättas. Jag menar, vi är ju musiker!

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Frågan är väl snarare varför du tycker det är fel av några av oss att tycka det är konstigt att Bruce lyckades bli megastjärna TROTS att han sjunger på ett vis som rimligen kan ifrågasättas. Jag menar, vi är ju musiker!

Kom med ett bevis på hans falsk sång? Hur är din egen sång? Du lespar något oerhört. ( det har du själv erkännt) och det är jävligt märkligt att du godkänner din egen röst, med dom extremt hårda sång egenskaper du ställer på en av världens största artister.

Link to comment
Dela på andra sajter

Frågan är väl snarare varför du tycker det är fel av några av oss att tycka det är konstigt att Bruce lyckades bli megastjärna TROTS att han sjunger på ett vis som rimligen kan ifrågasättas. Jag menar, vi är ju musiker!

jag tycker inte en artist som vatt hyllad i 30-40 år och fortfarande är älskad och aktuell ska behöva bli kritiserad.

och håkan hellström om nån borde ju vara en rätt bra indikation på att sångens tonsäkerhet inte är den enda faktorn till att bli omtyckt.

jag fattar egentligen inte varför ni gubbar har så mycke emot bruce,

i en värld fylld med perrys och biebers med låtskrivare och mer plast i produktionerna än lady gagas patt-strutar borde inte det faktum att ett gäng gubbar med egenskrivet material och mer grått hår på scen än ett ålderdomshem, fortfarande kan rocka sönder ett fullsatt ullevi vara nåt som får er att dra på smilbanden?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom med ett bevis på hans falsk sång? Hur är din egen sång? Du lespar något oerhört. ( det har du själv erkännt) och det är jävligt märkligt att du godkänner din egen röst, med dom extremt hårda sång egenskaper du ställer på en av världens största artister.

Du har helt rätt angående min eländiga sång.

Kanske är det just därför som jag inte är en överskattad megastjärna heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

jag fattar egentligen inte varför ni gubbar har så mycke emot bruce,

i en värld fylld med perrys och biebers med låtskrivare och mer plast i produktionerna än lady gagas patt-strutar borde inte det faktum att ett gäng gubbar med egenskrivet material och mer grått hår på scen än ett ålderdomshem, fortfarande kan rocka sönder ett fullsatt ullevi vara nåt som får er att dra på smilbanden?

Igen, du blandar ihop koncepten. Det handlar inte om vad man tycker om eller inte; som t.ex. ditt mogna uttalande om Lady Ga Gas "patt-strutar". Det handlar om vad det är i en artists framförande som inte lever upp till vad man rimligen kan förvänta sig av en megastjärna.

Det du nog är ute efter är en "Mina Tio I Top Favorit-artister"-tråd.

Du får skapa en.

Redigerat av Valle
Link to comment
Dela på andra sajter

Det har inget att göra med hur bra man är själv, givetvis får man tycka precis som man vill. Men om valle inte varit sångare i hvb betyder alltså hans synsätt att dom skall sågas och tex hur kunde dom komma med i studio tidningen och få så många lyssningar här. Sångaren lespar ju.

Link to comment
Dela på andra sajter

Igen, du blandar ihop koncepten. Det handlar inte om vad man tycker om eller inte; som t.ex. ditt mogna uttalande om Lady Ga Gas "patt-strutar". Det handlar om vad det är i en artists framförande som inte lever upp till vad man rimligen kan förvänta sig av en megastjärna.

Det du nog är ute efter är en "Mina Tio I Top Favorit-artister"-tråd.

Du får skapa en.

jag vet inte va du tycker, men jag tyckte min pattstruts vits va rolig.

och när det gäller framförande så är enskillda moment inte det viktiga, det är helheten i framförandet som räknas, och få artister kommer ens i närheten av det bruce bjuder sin publik på.

Men som sagt, han är ingen megastjärna heller.

inte? trodde jag nästan, har hört han hade en självbiografi på gång tillomed 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Men som sagt, han är ingen megastjärna heller.

Men det spelar ingen roll. Du har ju suttit i tråden och höjt dig själv till skyarna. Och liksom ifrågasatt hur bra dom andra är på att lyssna på musik och hur typ bra musiker dom är som inte hör det du hör med bruce sång. Du har sagt att du har sjungit i offentliga sammanhang i 35år och då har man ju trott att du vet vad du pratar om. Men så har du själv brister ii din sång ,det blir lite som luftslottet som sprängdes eller vad man säger.

Och det är ju jättebra att dina fans och hvb's fans inte är så hårda mot dig som du är mot bruce fans och alla som inte gillar dansband osv.

Ditt sätt är kanske bakgrunden till att du inte är en världskändis. För du gör bra musik och jag tycker din sång är bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

?

Ja du godkänner inte någons svar eller åsikter i trådarna om det inte stämmer överrens med din egen uppfattning i saken. Det är väll att höja sig till skyarna och tro att man är en slags övermänniska som står över alla och har patent på vad som är rätt eller fel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

E-type och ledin är väl så mycke kvalitet som som dom säljer.

Mmm och alla hollywoodfruar program och likande dokusåpor måste vara kvalitetsprogram eftersom det är så många som tittar på dem. :rolleyes: Kan man inte se skillnad mellan kvalitet och kvantitet är man hopplös.

Redigerat av Die Hard
Link to comment
Dela på andra sajter

Ni som har sett Martin Bashirs dokumentär om Michael Jackson (och kanske även den efterföljande dokumentären producerad av MJ's team) då Bashir blev medialt lynchad efter första, hörde säkert hur falskt MJ sjöng Smooth Criminal. Nu var förvisso inte detta under ett framträdande, men kul att veta likväl. Jag fick iaf inverterad ståpäls och kväljningar av hur illa det lät. Jag gillar Bruce förresten - har t o m the Lost masters 1-19 där han sitter i vardagsrummet och snackar i tfn och nynnar fram alternativa versioner av Da River.. Inte analt fixerad dock. Bara varit på en konsert med densamme 2003 och den var helt ok även om vädret kunde varit bättre. Är ju som bekant produkten, ikonen, texterna, hypade illusionen om vad BS har varit/är och annat som gör hans enorma popularitet. Sångmässigt är han väl inte sämre än Tom Waits eller annan, men att han förtjänar superstjärnestatus hänger förstås på andra parametrar. Att han personifierar den typ som tydligen väldigt många män mellan 30-60 önskar att de vore. Nå't ditåt tippar jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

jag tycker inte en artist som vatt hyllad i 30-40 år och fortfarande är älskad och aktuell ska behöva bli kritiserad.

Nää?! Han ska stå kvar på sin piedestal så du får dyrka han ifred utan någon kritik för han är din gud. :rolleyes: Så om Lady Gaga finns kvar om 30 år då får hon inte heller kritiseras? Men det går utmärkt för dig att kritisera henne och andra mega för att du inte gillar dem. Snacka om att hyckla till max. Dags för dig att smyga ut bakvägen från den här tråden.

Link to comment
Dela på andra sajter

nä det är det för fan inte samma sak, folk köper musik för att dom tycker den är bra, folk köper skönhetsprodukter för att dom vill bli snyggare.

och jag vill minnas att hjalle och heavy va rätt sköna.

E-type och ledin är väl så mycke kvalitet som som dom säljer.

Ok du gillar hjalle o heavy...det säger rätt mycket om dig!

Men det värsta i denna tråd och andra där saker som detta diskuteras det är att du med flera sorgligt och tragiskt nog, tycks sätta likhetstecken mellan försäljnings-siffror och kvalitét och eftersom ni bevisligen blint tror på detta finns liksom inget man kan göra för att få er att fatta liksom, ni är lönlöst förlorade i en återvändsgränd ni aldrig kommer hitta ut ur och det ÄR skrämmande och lågbegåvat!

Glamour/Dallas/Oil of Ulay och all annan hjärndödande skit som ni är matade med på reklamen etc ja det är kvalitét i eran värld eftersom miljoner andra konsumenter går på det då måste ni haka på, finns ett experiment (Milhouse?) där grupptryckseffekter studeras och går till oerhörda grymheter bara för att deltagarna ville vara konformistiska, dangerous shit man***

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok du gillar hjalle o heavy...det säger rätt mycket om dig!

Men det värsta i denna tråd och andra där saker som detta diskuteras det är att du med flera sorgligt och tragiskt nog, tycks sätta likhetstecken mellan försäljnings-siffror och kvalitét och eftersom ni bevisligen blint tror på detta finns liksom inget man kan göra för att få er att fatta liksom, ni är lönlöst förlorade i en återvändsgränd ni aldrig kommer hitta ut ur och det ÄR skrämmande och lågbegåvat!

Glamour/Dallas/Oil of Ulay och all annan hjärndödande skit som ni är matade med på reklamen etc ja det är kvalitét i eran värld eftersom miljoner andra konsumenter går på det då måste ni haka på, finns ett experiment (Milhouse?) där grupptryckseffekter studeras och går till oerhörda grymheter bara för att deltagarna ville vara konformistiska, dangerous shit man***

Kan det inte bara vara så att vi har olika musiksmak och lära sig acceptera det. Istället för att försöka överbevisa dom som har en annan smak än en själv, hur fel dom har.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men det värsta i denna tråd och andra där saker som detta diskuteras det är att du med flera sorgligt och tragiskt nog, tycks sätta likhetstecken mellan försäljnings-siffror och kvalitét och eftersom ni bevisligen blint tror på detta finns liksom inget man kan göra för att få er att fatta liksom, ni är lönlöst förlorade i en återvändsgränd ni aldrig kommer hitta ut ur och det ÄR skrämmande och lågbegåvat!

Glamour/Dallas/Oil of Ulay och all annan hjärndödande skit som ni är matade med på reklamen etc ja det är kvalitét i eran värld eftersom miljoner andra konsumenter går på det då måste ni haka på, finns ett experiment (Milhouse?) där grupptryckseffekter studeras och går till oerhörda grymheter bara för att deltagarna ville vara konformistiska, dangerous shit man***

Jag är nyfiken. Vad betyder ordet "kvalitet" i musiksammanhang enligt dig?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag får inte säga det enl. P4 programchefen Kerstin Behrendtz...det är därför musikutbudet ser ut som det gör eftersom det är "fult" att ta ordet kvalitét i sin mun när man pratar med kommersens ryttare och rättare som styr över hela folk med sin makt och dogmer vad som får komma fram i etern eller ej, sant är dock att det alltför sällan handlar om kvalitét utan vältrimmade grepp och val av låtsnickrare/producenter som lojalt och blint följer kraven på de sound som flest folk förväntas konsumera och digga, allt är toppstyrt och enl. min mening så långt ifrån kvalitét som man kan komma, till 90%...

Jag kan inte utveckla mer just nu då jag övertrött men Ledin/Gessle/Sean Banan etc etc är icke överhuvudtaget någon kvalitét för mig, de artister & grupper som betyder och ger något för mig har i princip aldrig med topplistor att göra***

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...