Jump to content
Annons

Jag fattar inte Bruce-hysterin...


Valle

Recommended Posts

Men när du har bestämt var och för vem falsk sång är OK/NOK, så är det helt i sin ordning?

Du frågade vad jag tyckte. Jag sade inte att pojkband som sjunger falsk är överskattade bara för att jag inte gillar det.

Tycker inte det är upp till mig att avgöra. Jag antar att ditt syfte med den här tråden inte var att förklara för oss att du tycker att Bruce är kass för att han sjunger falskt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Varför börjar folk alltid dra fram inbillade motsatsförhållanden i sådana här trådar? Det är verkligen något som jag aldrig har lyckats förstå mig på.

Rent=tråkigt

Falskt=uttrycksfullt

Otajt=känsla

Tajt=mekaniskt

osv...

Vem har sagt det? Ska det verkligen bli en bajskastning i smak-tråd nu igen?

Link to comment
Dela på andra sajter

På vilket sätt är svar på dessa frågor relevanta för hur jag resonerar?

Men Valle då... Inte menar du att man behöver en motivering till en fråga? 😉

Det var ju en jätte-enkel fråga. När började Bruce med sin falsksång enligt dig?

Redigerat av JJRockford
Link to comment
Dela på andra sajter

Du frågade vad jag tyckte. Jag sade inte att pojkband som sjunger falsk är överskattade bara för att jag inte gillar det.

Tycker inte det är upp till mig att avgöra. Jag antar att ditt syfte med den här tråden inte var att förklara för oss att du tycker att Bruce är kass för att han sjunger falskt?

Nej, bara att han var överskattad MEGA-stjärna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men Valle då... Inte menar du att man behöver en motivering till en fråga? 😉

Det var ju en jätte-enkel fråga. När började Bruce med sin falsksång enligt dig?

Fattar inte din "wink". Men jag svarar väl på din fråga då:

Ingen aning. I tonåren, kanske?

Och?

Link to comment
Dela på andra sajter

Den här tråden hör hemma i sandlådan!

Herregud, låt Valle tycka som han tycker, och låt alla som INTE gillar B S tycka vad dom tycker, och låt dom som GILLAR B S göra det!

(this should be) END OF DISCUSSION!!

Och dina dumförklaringar regnar på.

Att du inte skäms.

Link to comment
Dela på andra sajter

... i nästan alla fall har sånginsatsen varit klart bättre på senare år än när banden/artisterna slog igenom, medan jag upplever att Bruce har stått still på samma punkt i alla år.

I Bruce fall stämmer det inte. Han sjöng definitivt bättre i början av karriären än nu när han är 62. En sångpedagog menade att de flesta har sin peak kring fyrtioårsåldern. Paul McCartney på OS-invigningen var en eriksgata i falsksång, men det funkade ändå tycker jag.

Redigerat av Wernborg
Link to comment
Dela på andra sajter

Lille herr provokatör, du tror verkligen på allvar att du är rätt vass va???

Det märks att du m.fl. här ej kan eller vill förstå enkla innebörder tillika basala & fundamentala saker/uttryck helst när man inte skriver på ert infantila babyspråk, vad har mina ord och meningsbyggnader med saken att göra, nada så kom igen när du lärt dig skilja på mammas tutte och farsans drule...svar på tal på ett sätt som bara du bör få!!!

Episkt lågvattenmärke.

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

varför är det ett krav att behöva sjunga 100 % rent för att få vara megastjärna?

det är ju fan den inställningen att allt ska va 100% som gjort musikindustrin idag så jävla plastig.

borde inte bruce va en glimmer av hopp för oss musiker att där finns fortfarande dom som inte måste följa 3:30 radiovänlig-mallen och ända kan fylla arenor till bredden.

varför denna fientlighet?? helt ärligt? var grundar sig den i?

  • Gilla 3
Link to comment
Dela på andra sajter

Fattar inte din "wink". Men jag svarar väl på din fråga då:

Ingen aning. I tonåren, kanske?

Och?

Jo, du skriver mycket om förväntningar. Varför ska man förvänta sig att han helt plötsligt, om han sjungt falskt i hela sin 40-åriga karriär, börja förvänta sig att han helt plötsligt ska sjunga rent?

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet är ju att man inte bör ha några "förväntningar" på en artist utan att ens vilja förstå vad det är artisten vill uttrycka.

Valle gillar uppenbarligen ren sång och tycker att man kan förvänta sig att Bruce ska sjunga rent för att göra sig förtjänt av sin framgång.

Om det hade varit centralt i hans skapande, som det är i mycket populärmusik så hade det varit enklare att förstå resonemanget (även om jag inte tycker att det är upp till någon särskild att avgöra vem som förtjänar sin framgång eller ej.)

MEN, hävdar att ren sång är en relativt obetydlig del av bossens musikaliska uttryck, det är iaf så jag tolkar hans musik, men då VILL jag ju göra det också. Tror det är det som är skillnaden.

Redigerat av mietek
Link to comment
Dela på andra sajter

varför är det ett krav att behöva sjunga 100 % rent för att få vara megastjärna?

det är ju fan den inställningen att allt ska va 100% som gjort musikindustrin idag så jävla plastig.

borde inte bruce va en glimmer av hopp för oss musiker att där finns fortfarande dom som inte måste följa 3:30 radiovänlig-mallen och ända kan fylla arenor till bredden.

varför denna fientlighet?? helt ärligt? var grundar sig den i?

Tycker du att det är OK att sjunga falskt?

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, du skriver mycket om förväntningar. Varför ska man förvänta sig att han helt plötsligt, om han sjungt falskt i hela sin 40-åriga karriär, börja förvänta sig att han helt plötsligt ska sjunga rent?

"Helt plötsligt"? Vaddå "helt plötsligt"?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det känns som om det haglar av missförstånd eller felaktiga tolkningar av vad man säger, när folk börjar prata om avundsjuka eller missunnsamhet...

Jag tycker personligen att jag ska kunna förvänta mig något bättre av en så stor och så van artist. Jag menar, ta exempelvis Tina Turner, Chaka Khan, Donna Summer (som tyvärr dog i fjol) och Cher (som visserligen har lagt av nu, men ändå...), som har varit i branschen lika länge som Bruce, men alltid sjunger kanonbra. Ok - det händer att Tina slirar på tonerna ibland, men inte så illa som Bruce - och generellt säger man ändå att mäns sångröst håller längre än kvinnors...

Jag är däremot inte det minsta avundsjuk och missunnar verkligen inte Bruce hans framgångar. Lyckas man så gör man ju trots allt någonting tillräckligt rätt för att det ska gå hem hos många lyssnare, även om det inte tilltalar mig personligen. Jag tycker däremot att han är överskattad, eftersom han inte sjunger så bra som jag tycker att en artist av den kalibern borde kunna göra efter alla års erfarenhet som artist. Det känns också märkligt att somliga inte ens kan erkänna att han faktiskt sjunger lite småsurt väldigt ofta. I ett musikerforum antar man ju att de flesta medlemmarna har ett någorlunda normalt gehör...

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Howdy folks och Valle i synnerhet; skulle vilja låna tråden med ett litet sidospår på samma tema som gäller en annan av giganterna i musikindustrin nämligen Frank Sinatra och istället för att dra igång ytterligare en tråd enl. detta recept så kör vi på här med din goda vilja en liten stund ok?!?

Hur fanken kan man gilla Frank Sinatra, eller snarare acceptera HANS både usla röstkvalitét och falska glidande omusikaliska non-intoneringar???

Vad jag vet är att maffian låg bakom hans intrång i musikbranschen,det finns flera skrifter och historier i oilka biografier etc som vittnar om detta vilket i sig är riktigt snuskigt och dirty på alla sätt, typ ta in den här grabben i er studio annars...så var det no kidding men ingen tyckes minnas eller känna till detta och han är såå älskad och hypad och har sålt si och så många miljoner bla bla bla, enda fördelen med honom var hans dotter Nancy som var både porrigt snygg och sjöng på ett liknande obildat fulsätt som sin farsa men i betydligt bättre produktioner och låtar framförallt tillsammans med Lee Hazlewood mmmm***

Frank Sinatra låter i mina öron som om han gick på valium och var halvpackad mest hela tiden...

"enda fördelen med honom var hans dotter Nancy som var både porrigt snygg och sjöng på ett liknande obildat fulsätt som sin farsa men i betydligt bättre produktioner och låtar framförallt tillsammans med Lee Hazlewood mmmm***"

Här måste jag applådera dit skrivande. 😆

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, Valle, du är allt en riktig sångare, och allvetare. Du tycker dig stå över många i detta forum, but I have news for ya: Din värld är din värld, och den är så liten! Smutsa inte ner andras tankar med den, för när allt kommer omkring så ger du dig på en stor skara Bruce-anhängare som betraktrar, och skulle betrakta dig som totalt dum i huvudet!

Du är en lögnare, när det gäller det där med att stå över. Men jag antar att ditt "vapen" inte fungerar som det är tänkt, därför blir du förvirrad och tar till lögner och svammel. Som t.ex. " för när allt kommer omkring så ger du dig på en stor skara Bruce-anhängare som betraktrar, och skulle betrakta dig som totalt dum i huvudet!"

Jag "ger mig på", alltså, en stor skara Bruce-anhängare som betraktrar, och skulle betrakta mig som totalt dum i huvudet – bara för att jag står fast vid att Bruce är en överskattad MEGA-stjärna?

Vad kallar du det – smart?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte du lägga upp ett klipp på Bruce när det låter så illa som du menar.

Nej! Det är inget nytt att Bruces stämma inte är ofalsk, och det finns långt fler utanför den här tråden som har samma uppfattning. Ett "bevis" är redundant.

Tycker du att Bruce sjunger falskt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Var snälla nu forumister! Att det ska kastas exkrement överallt hela tiden. Har har ni något att bli glada av. 😆

Titta på den här först

http://www.youtube.com/watch?v=sEleA-8dRR0&feature=related

Sen den här. Två fantastiska sångare 😎

http://www.youtube.com/watch?v=2bUgzGJK7Kw&feature=related

Redigerat av klasho
Link to comment
Dela på andra sajter

Nej! Det är inget nytt att Bruces stämma inte är ofalsk, och det finns långt fler utanför den här tråden som har samma uppfattning. Ett "bevis" är redundant.

Tycker du att Bruce sjunger falskt?

Jag har aldrig tänkt på det, så jag antar att svaret blir nej. Däremot har jag sett livegrejor med Madonna. HON sjunger falskt.

Redigerat av Frekvensspektrumanalysator
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...