Jump to content
Annons

Jag fattar inte Bruce-hysterin...


Valle

Recommended Posts

Annons

Ok, såg din lista där. Lite OT, men vilka megastjärnor/band är värda att vara just megastjärnor/band enligt dig?

Finns en handfull. Men Michael jackson var en som var värd varenda jävla sekund. han hade hellre skurit handlederna av sig än att sjunga så illa som Bruce och samtidigt ta betalt för det.

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Lemanic (oregistrerad)

Bruce patriotism är ren och skär ironi. Det har han själv sagt. Det fattade inte Reagan och inte ni heller, verkar det som.

Han verkar vara en skön snubbe, om man skalar av den americanofobi man har.

Redigerat av Lemanic
Link to comment
Dela på andra sajter

aha det handlar alltså om avundsjuka om man inte gillar något/någon???? näej Nilsson det var rätt dumt sagt av dig...

Klart man är avundsjuk på Springsteens framgångar. Han, liksom Stones, och Elvis. Jag tycker det är märkligt om de som kallar sig musiker inte fattar storheten hos de största av de stora.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Klart man är avundsjuk på Springsteens framgångar.

Vad då klart? Vad är det för skitsnack?

Han, liksom Stones, och Elvis. Jag tycker det är märkligt om de som kallar sig musiker inte fattar storheten hos de största av de stora.

För att de tillhör en svunnen tid och inte tilltalar de som är yngre idag? Varför är det alltid gubbar och tanter i din ålder och uppåt som vägrar inse att de allra flesta yngre inte delar er smak? Som vill att vi ska uppskatta er gamla pruttrock lika mycket och sen säga att det var bättre förr? Nej fuck you very much. Och Elvis, bra sångröst men sen då? Totalt överskattad han med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad då klart? Vad är det för skitsnack?

För att de tillhör en svunnen tid och inte tilltalar de som är yngre idag? Varför är det alltid gubbar och tanter i din ålder och uppåt som vägrar inse att de allra flesta yngre inte delar er smak? Som vill att vi ska uppskatta er gamla pruttrock lika mycket och sen säga att det var bättre förr? Nej fuck you very much. Och Elvis, bra sångröst men sen då? Totalt överskattad han med.

Oj, oj, oj! Det är ju de yngre som gillar det, speciellt 50-talsmusiken.

Stones hade ju samma lite halvsega driv när de var 18 år som idag, det är ingen ålderssjukdom de dragit på sig.

"Fuck you very much"... haha, sötaste jag fått höra på länge. 😆

Nilsson + Die Hard = sant. (min sötis) 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

BurninSven (oregistrerad)

Det kan ju inte vara på något annat sätt än att man helt enkelt inte fattar om man behöver ställa en fråga som den här. 68000 som kommer och kollar och det bara på ett ställe, sen att det upprepas över hela världen säger ju en del tycker man men.....

Men å andra sidan så är det ju väldigt många som gillar status oxå så.....

Men ska man välja så om det första är svårt att förstå så är det andra exemplet med Status för mig helt obegripligt. Sen att man inte gillar eller har svårt att förstå att folk gillar Bruce och i sån stor omfattning som folk faktiskt gör men att man på samma gång gillar Status då blir det så svårt att fatta så det blir löjligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är allmänt känt att man är otrevlig, precis som "Die Hard", i diskussioner om det står klart att man inte får medhåll, eller om man inte kan få "sagt" på rätt sätt vad man nu vill ha sagt.

Ett fullgott ordförråd kan man tycka alla bör ha, men så är det uppenbarligen inte. Dessa människor tar till "flyktvägar" i form av fula ord och "kastar" sitt hat på den som finns i närheten.

Arga människor skall bemötas med än mer vänlighet och korrekthet, det är det bästa vapnet, för är det något som stör otrevliga och "kaxiga" människor så är det när någon fortsätter att vara trevlig mot dom. Man kan hoppas att dom lär sig något!

Fy faan, vad äckligt!

Jag vet inte om du är medveten om det; men nyss gjorde du dig till en sorts expert över människobeteende; och du talade om för alla hur "bättre" medlem du är än flertalet medlemmar här på forumet, forummedlemmar vars person du inte har minsta kunskap om (men du tror det, förstås). Du till och med dumförklarar. Vem tror du att du är, egentligen?

Åsså det där med "arga människor". Du beklagar dig över hur (din uppfattning av "arga") medlemmar beter sig "otrevligt". I nästa vända talar du om ett "bästa vapen" som du medvetet använder trots att du vet att det "stör otrevliga och 'kaxiga' människor ", och du gör det för att du vill att de ska "lära sig något".

Med andra ord: du gillar inte att bli provocerad; men du drar dig inte för att provocera människor du bedömer som provocerande.

Jävla betterpelle!

Vad tyckte du om det ordförrådet?

  • Gilla 3
Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte påstå att Hellvalla Burn är en orgie i skönsång, så du kanske borde ta det lugnt med stenkastningen.

Du har så rätt så angående sången. Men inte är väl Hellvalla Burn megastjärnor?

Fast det kanske du tycker. Tack, i sådant fall!

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Oj, oj, oj! Det är ju de yngre som gillar det, speciellt 50-talsmusiken.

Stones hade ju samma lite halvsega driv när de var 18 år som idag, det är ingen ålderssjukdom de dragit på sig.

"Fuck you very much"... haha, sötaste jag fått höra på länge. 😆

Nilsson + Die Hard = sant. (min sötis) 🥰

☺️ Nilsson fattade galoppen, att jag inte alls var arg. Ungefär som att ta hans all mjuvara är skit-poster. 😛 Går inte reta och göra han arg som det gick förut. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Kan inte påstå att Hellvalla Burn är en orgie i skönsång, så du kanske borde ta det lugnt med stenkastningen.

Så var vi där, är man inte själv bättre så ska man inte uttala sig om megastjärnor. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Fy faan, vad äckligt!

Jag vet inte om du är medveten om det; men nyss gjorde du dig till en sorts expert över människobeteende; och du talade om för alla hur "bättre" medlem du är än flertalet medlemmar här på forumet, forummedlemmar vars person du inte har minsta kunskap om (men du tror det, förstås). Du till och med dumförklarar. Vem tror du att du är, egentligen?

Åsså det där med "arga människor". Du beklagar dig över hur (din uppfattning av "arga") medlemmar beter sig "otrevligt". I nästa vända talar du om ett "bästa vapen" som du medvetet använder trots att du vet att det "stör otrevliga och 'kaxiga' människor ", och du gör det för att du vill att de ska "lära sig något".

Med andra ord: du gillar inte att bli provocerad; men du drar dig inte för att provocera människor du bedömer som provocerande.

Jävla betterpelle!

Vad tyckte du om det ordförrådet?

+1

Link to comment
Dela på andra sajter

snacka om avundsjuka i den här tråden. bruce är en av tidernas största artister.

och han sjunger för HELVETE inte falskt. tro mig, jag hörde han JÄVLGIT bra i fredes. 1,5 meter från scenkanten.

en hel tråd fylld med hårda ord från folk som inte hade fyllt ett gathörn medans bruce precis klämde in 130 000 pers på 2 dagar.

ni e fan löjliga.

själv HATAR jag många musiker, men kan fortfarande erkänna att dom gör SIN grej bra.

och bruce gör sin grej JÄÄÄÄÄÄÄVLIGT bra.

men ni kan ju fortsätta gnälla.....så kommer han fortsätta fylla världens största arenor...

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

OK, men eftersom annat inte framgår av vad du nyss skrev så antar jag att någon annan i alla fall har bryggt kaffet åt dig.

Chauvinist!

Ouch, Valle ett D Vajb noll. 🙁

Eller vänta lite nu.... Jag trodde du hade bättre läsförståelse än så! Valle noll D Vajb ett!

Link to comment
Dela på andra sajter

och därmed riskerat att totalt fucka upp mitt anseende som trovärdig musiker och musikdebattör?

"Musikdebattör" 😄

Jag tycker du ska byta titel på din forumprofil till det!

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

Rock för mig är ngt. som upprör och provocerar. Rock är blodiga kukar å ett jävla hallå,

Inte för att jag nödvändigtvis ogillar provocerande musik, om det görs på ett intelligent sätt, men i övrigt tror jag att du just beskrev varför jag har så svårt att ta rock'n'roll på allvar.

Hej Die Hard!

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

ni e fan löjliga.

Den enda som gör sig löjlig är du som inte kan med att andra kritiserar din idol som du har placerat på en piedestal och anklagar andra för att vara avundsjuka.

Link to comment
Dela på andra sajter

snacka om avundsjuka i den här tråden. bruce är en av tidernas största artister.

...som jag var inne ¨på tidigare, med vanliga panik-argument när man inte tål att se sin idol kritiseras... Om man inte gillar en artist av olika orsaker, så är man alltså per automatik avundsjuk enligt din bedömning...?

och han sjunger för HELVETE inte falskt. tro mig, jag hörde han JÄVLGIT bra i fredes. 1,5 meter från scenkanten.

Trevligt för dig om du inte hör bristerna - men det innebär inte nödvändigtvis att de inte finns där... Han satsar ofta lite för högt även på skivorna - något jag tycker är dåligt när han har haft så många år på sig att jobba på intonationen. Det är inte falskt som H.H., men tillräckligt falskt för att bli irriterande att lyssna på.

en hel tråd fylld med hårda ord från folk som inte hade fyllt ett gathörn medans bruce precis klämde in 130 000 pers på 2 dagar.

Som jag också var inne på tidigare; Ett klassiskt panik-argument när man inte vill tillåta folk att kritisera idolen. Med detta argument kan man ju också säga att DU inte har rätt att kritisera artister som du tycker är undermåliga på ett eller annat sätt, eller hur...?

själv HATAR jag många musiker, men kan fortfarande erkänna att dom gör SIN grej bra.

Jag hatar inga artister - nej, inte ens Britta Spjut, Carola eller Håkan Helstöld - men jag skulle definitivt tåla att mina favoriter blir kritiserade, utan att försöka idiotförklara kritikerna...

men ni kan ju fortsätta gnälla.....så kommer han fortsätta fylla världens största arenor...

Som sagt, så är kvantitet inte någon garanti för kvalitet... 😉

  • Gilla 3
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...