Jump to content
Annons

Jag fattar inte Bruce-hysterin...


Valle

Recommended Posts

Annons

Helt riktigt! Varför starta en ny tråd om en falsksjungande MEGA-stjärna när man kan spy om den i den förra.

Men å andra sidan... Om den falsksjungande, överskattade megastjärnan kan skapa gig efter gig efter gig efter gig... varför skulle inte jag kunna skapa en ny, fräsch tråd om hur jävla överskattad megastjärna han är.

Ptviih!

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Du behöver inte. Jag antar att det är en stor del nostalgi som med alla andra giganter. Man missar de när de är som bäst, men försöker återskapa det ändå. Är det något jag inte förstår så är det hysterin kring OS invigningen. Det är ju inte ens en tävling och hela OS handlar om tävling och medaljer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Bruce är den mest odynamiska artisten i världen! 200-mannaband där alla bottar mest! Finns inte en låt som är bra! Vidrig amerikansk god bless-arbetar-patriotism! Hockeylirarmusik, star'n'stripesdynga!

Så, det var MIN sågning! 😉

Nä det är klart bättre med fyra fånar i kostym från 70-talet som fan inte kunde spela bra ens. Världens mest överskattade Mega band. Gillar inte BS heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Extremt överskattad är bara förnamnet, enligt min mening.

Uppenbarligen finns det ganska många som inte håller med om det, men för mig låter det inte bättre än valfritt band som i övrigt låter helt ok, men där de andra blev tvungna att behålla sin kassa sångare för att det är han som har köpt alla prylar till PA:t, typ...

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Ja någon vidare teknisk sångröst har han inte. Men det han har är uppenbarligen röstkarisma som tilltalar folk. Det är trots allt det allra viktigaste. Man hör direkt vem det är. Finns många bra sångare men de har inget som sticker ut och känns igen. Men visst, röstkarisma tillsammans med en bra röst är oslagbart. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä det är klart bättre med fyra fånar i kostym från 70-talet som fan inte kunde spela bra ens. Världens mest överskattade Mega band. Gillar inte BS heller.

Syftar du på Kiss? Dom gjorde bara en bra platta! Och om vi ska gå in på 70-talet så lyssna på stones. Helvete vilket klapp & klang!

Men nu var ju tråden om Bruce! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Äh, stenarna är också överskattade. De borde ha krupit tillbaka under stenarna för många år sen. Men nu var ju som sagt var tråden om Brus. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skäms när jag läser denna tråd, och då har jag alltid tyckt illa om Springsteen-hysterin. Hans musik tilltalar mig rätt sällan, förutom typ Streets of Philadelphia och några till låtar. Men man kan ju aldrig någonsin bortse från att han är ruggigt duktig på det han gör. Och falskt? Va.

Det ska fan inte gå att ha det trycket i rösten när man är 62 och turnerat sedan 60-talet. Lyssna bara på hur han sjunger skjortan av Fogerty i sin vers, och då kommer man aldrig ifrån att John var en av sin generations absolut bästa rocksångare, och åldersskillnaden är knapp.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skäms när jag läser denna tråd, och då har jag alltid tyckt illa om Springsteen-hysterin. Hans musik tilltalar mig rätt sällan, förutom typ Streets of Philadelphia och några till låtar. Men man kan ju aldrig någonsin bortse från att han är ruggigt duktig på det han gör. Och falskt? Va. http://www.youtube.com/watch?v=iQqHzPzQsMg

Det ska fan inte gå att ha det trycket i rösten när man är 62 och turnerat sedan 60-talet. Lyssna bara på hur han sjunger skjortan av Fogerty i sin vers, och då kommer man aldrig ifrån att John var en av sin generations absolut bästa rocksångare, och åldersskillnaden är knapp.

Det räcker med att Dio skulle ha gått upp där så hade han brädat båda i en nysning!

Men det är egentligen bara töntigt att jämföra sångare så där. Alla har sina egenskaper! Både Bruce och Fogerty sjunger bra som satan, på sitt sätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hellre Bruce än.. oj. ska jag rada upp massa artister och band nu? orkar inte. listan blir lång.

sen är han inte min favorit, men kom igen! det finns väl bra mycket värre musik isåfall?

*host*dans*host*ba*host*nd*host*

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Det räcker med att Dio skulle ha gått upp där så hade han brädat båda i en nysning!

Gubben höll fanan högt ända in i döden. 🙂 Fy fan va bra han var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Hellre Bruce än.. oj. ska jag rada upp massa artister och band nu? orkar inte. listan blir lång.

sen är han inte min favorit, men kom igen! det finns väl bra mycket värre musik isåfall?

*host*dans*host*ba*host*nd*host*

Nä och vad är din/dina favoriter då? Alla andra har postat i trådar där de hyllat eller sågat men du, du har enbart vad jag vet postat där det handlar om att såga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Havsbrus är väl trevligt? 😄

Absolut! En brusande och porlande bäck är också trevligt - och både vitt brus och skärt brus har sina användningsområden - men Brus Vårsten har helt enkelt inga vettiga användningsområden...

EDIT:

Jo förresten. Ett användningsområde kom jag på: Varnande exempel... 😉

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

Helt riktigt! Varför starta en ny tråd om en falsksjungande MEGA-stjärna när man kan spy om den i den förra.

Men å andra sidan... Om den falsksjungande, överskattade megastjärnan kan skapa gig efter gig efter gig efter gig... varför skulle inte jag kunna skapa en ny, fräsch tråd om hur jävla överskattad megastjärna han är.

Ptviih!

Vad är det du tycker så illa om? Det politiska budskapet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Haha! 😄 Vad är detta? En tråd fullt med inlägg där man håller med Valle?

Det måste vara något fel.

Någon undrade vad det var jag tyckte så illa om med Bruce, och om det var det politiska budskapet. Well, Bruce är rätt så politisk av sig, men håller som tur är låg "sosse"-profil på scen (och kanske även på sina plattor). Däremot är hans patriotism på scen överdrivet till värsta patetiknivån. Riktigt svårsmält. Inget fel med patriotism per se, men det börjar kännas så ute...

Så nej, här är det inte det politiska som gäller. Jag tycker att Bruce Springsteen är världens, numero uno, mest överskattade megastjärna. Han sjunger sämre (som i falskt) än vad många andra artister gör, artister som inte kommer i närheten av Bruces stjärnstatus, ändå anses han vara bland de största. Jag gissar att man helt enkelt har vant sig vid eländet. För idag hade INGEN artist kommit undan med en så undermålig sångförmåga – vi hade bara lett lite medlidande och bett vederbörande att "öva lite mer".

Som sagt: Vad jag tycker om musiken, om genren, om personen är helt irellevant. En artist är endast dålig då något i hans/hennes artisteri brister på ett sådant sätt att det undviker från vad som rimligen kan anses förväntat av en som kallar sig artist. Om en dansare ideligen snubblar är det en dålig dansare; om en gitarrist inte plockar tonerna är han en dålig gitarrist; om en sångare sjunger falskt är han ingen sångare.

Så. Eftersom detta är min tråd är det det som är reglerna. Kan ni inte peka på de uppenbara bristerna i en artist ni försöker meddela inte är värd sin status, då är mitt förslag att ni inte skriver något alls. Annars blir det bara ännu en lååång tråd med mycket ogenomtänkt dynga i. Och de som bryter mot mina regler får finna sig i att bli ifrågasatta.

KAFFE!

Redigerat av Valle
Link to comment
Dela på andra sajter

Nä och vad är din/dina favoriter då? Alla andra har postat i trådar där de hyllat eller sågat men du, du har enbart vad jag vet postat där det handlar om att såga.

Meh. Det där stämmer inte. Du har nog bara lagt de som jag är tveksam till på minnet, antagligen för att jag tycker 9/10 hårdrockslåtar och rock'n'roll a.la. Stoneslåtar jag hört är patetiska; och det är tydligen som att kasta salt i dina ögon....

Favoriter till dags dato.. vet inte.

Men det jag håller varmt om hjärtat är band och artister som Depeche Mode, Kraftwerk, kent, the cure, björk, Robyn, timbuktu, moby, familjen, Andreas tilliander.. genrer som jazz, acid house, ambient, ebm, många låtar från den s.k. demoscenen, spelmusik av de olika slag (gammal och ny), chipmusik m.m. sånt som får mig att må bra. Jag gillar mycket musik.

nu hinner jag inte skriva så mycket mer.. känns inte speciellt intressant heller.

edit: la till lite fler genrer.. det är det som är grejen; måste sitta och fundera länge för att komma på vad jag egentligen gillar 🙂.

Edit 2: .. och ärligt talat, Die Hård, så har jag inte sett speciellt mycket av vad du gillar heller. Du verkar mest gnälla på andra om vad de inte gillar 😄

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

Så. Eftersom detta är min tråd är det det som är reglerna. Kan ni inte peka på de uppenbara bristerna i en artist ni försöker meddela inte är värd sin status, då är mitt förslag att ni inte skriver något alls. Annars blir det bara ännu en lååång tråd med mycket ogenomtänkt dynga i. Och de som bryter mot mina regler får finna sig i att bli ifrågasatta.

Begriper inget av detta, handlar det om din nya attidtyd? Vad tycker du om låtarna? Är det inte rentav så att några av dina älskade dansband spelar en del av dem?

Link to comment
Dela på andra sajter

Smaken är som baken han har varit med ett tag folk minns låtar som BORN IN THE USA m.m.

Tiden har en stor faktor tror jag.

Vad jag inte förstår är hur Sweden house mafia kan vara så stor brist på bra musik kan tänka mig ljudet soundet i tiden m.m spelar in här.

Tycker clubmusiken var minst 50 % bättre på 90 talet en låt som Pump Up The Jam med Technotronic svänger riktigt bra.

Men det soundet är ur tiden men smiskar dagens house musik i min smak. Men smaken är som baken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...