Jump to content
Annons

Den Nya Forumgenerationen


Valle

Recommended Posts

Absolut! Hjälpe oss makter att forumet även inkluderade sådana regler att man inte kunde skriva att någon är ful. Fast å andra sidan... det är kanske dit vi är på väg?

Men vafan, du ser ju tjusig ut på din hemsa så det kan jag ju inte använda 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Men vafan, du ser ju tjusig ut på din hemsa så det kan jag ju inte använda 😄

Ja, är jag inte käck! 😄 (baaarrrf!)

Skämtar du? Jag riskerar en varning om jag går in på det.

😄

Redigerat av Valle
Link to comment
Dela på andra sajter

Chipsen har tagit slut, så nu mumsar jag på sambons nybakade läckra lussekatter och tar en Nygårda ekfatslagrad julmust - och följer det fortsatta tjafsandet med spänning... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Förlåt om jag sabbar den goda stämningen. Men det låter lite som att du drabbats av inkontinens. Det finns hjälp för sånt. Bara så att du vet. Vänner emellan.

Kör med Tena och hängslen! Tena för vattnet. Och hängslen för träck.

ålderdomshem? No Way! Jag ska skita på mig så länge hängslena håller...

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Kör med Tena och hängslen! Tena för vattnet. Och hängslen för träck.

ålderdomshem? No Way! Jag ska skita på mig så länge hängslena håller...

Har du provat pampers party?

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj, MASSOR av "brott mot Forumregel 7" på rad här... 😄 Men sådär utvecklas ofta mina trådar. Det börjar bra, men spårar ur, sedan skits det i granskning. Och sedan rinner allt ut i sanden.

En annan intressant detalj med mina trådar är att hälften av inläggen består av gnäll om hur jävla OT allting är. Det mesta från den Nya Generationern; det får mig att småle då dessa kämpande kamrater egentligen står för trådens största andel OT. Grattis till er!

Den här tråden dör nog snart (sorry, Claes! 😉) Vilket säkert också innebär att jag kan se mig i stjärnorna efter några åtaganden enligt de fem punkterna jag presenterade för Herr Moderator för trettiotretusen inlägg sedan.

Jag tror slaget är förlorat. Nya tider väntar.

Mazepa2.JPG

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Jag har förresten satt på lite kaffe, nån som är sugen? Det finns te också.

Dricker inte kaffe så tar gärna té. Efter att ha gått i regn och tung blötsnö så skulle inte det vara fel. 🙂

Redigerat av Die Hard
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Kaffe ... ? För i tiden drack man varm öl för att värma frusna gäster. Jag går o värmer en julöl nu.

Du är utvisad på livstid till England.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj, MASSOR av "brott mot Forumregel 7" på rad här... 😄 Men sådär utvecklas ofta mina trådar. Det börjar bra, men spårar ur, sedan skits det i granskning. Och sedan rinner allt ut i sanden.

En annan intressant detalj med mina trådar är att hälften av inläggen består av gnäll om hur jävla OT allting är. Det mesta från den Nya Generationern; det får mig att småle då dessa kämpande kamrater egentligen står för trådens största andel OT. Grattis till er!

Den här tråden dör nog snart (sorry, Claes! 😉) Vilket säkert också innebär att jag kan se mig i stjärnorna efter några åtaganden enligt de fem punkterna jag presenterade för Herr Moderator för trettiotretusen inlägg sedan.

Jag tror slaget är förlorat. Nya tider väntar.

Mazepa2.JPG

Inte illa Valle, först den vidrige uslingen & massmördaren/utrensaren Stalin i 1:a inlägget, och nu Karl XII fångad i Turkland, ja vi får tacka honom för att han klantade till hela skiten och var fånge hos dom i flera år och tog med sig lite nya & goda mattraditioner så Svenne lärde sig äta annat än potäter och saltad jävla sill...kanske är bilden fr Poltava men det var början till slutet, som allt annat*

Hursomhelst, grattis till vad som måste vara ett explosionsartat rekord i antal inlägg åtminstone, 8 sidor sedan den sparkade igång igår e.m. denna tråd som jag inte alls förstår innebörden av, seriöst, luktar sålunda narcissism här men whatever, alla har vi våra sidor!

Redigerat av Florian le Sage
Link to comment
Dela på andra sajter

Och så en sak till, jag vill helst undvika att göra detta till Valles Kamp Om Att Få Upprättelse. Det är inte det jag är ute efter.

Detta är vi rörande överens om!

Jag har gett några exempel ovan som kanske kan besvara dina frågor. Du får gärna återkomma om de inte är tillfredsställande nog så ska jag försöka göra bättre ifrån mig.

Ja, jag undrar fortfarande. Faktiskt. Du har nämnt inlägg som varit grövre/mer förolämpande/osv än ditt/dina, därför tycker du att varningar utdelas inkonsekvent. Låt säga att du kan peka på 3-10-40 såna inlägg och att alla är författade av "den nya generationen".

Min fråga till dig: vet du att dessa inlägg passerat modereringen obemärkt (dalt), eller tror du det?

Jag känner att jag börjar bli tjatig, eftersom det är andra gången jag ställer samma fråga.

ärligt talat, Hr Vallhagen, så är jag mer angelägen om vi fokuserar även på de andra tre punkterna (som inte blivit dementerade). Tänk vad kul om Admin/Moderatoret hade varit lika överförtjusta i mitt tjat att införa aktiveringsperiod...

Jag vill oxå gå framåt. Jag tror jag sagt det ett par gånger nu. Det är därför jag överhuvudtaget engagerar mig i den här tråden. Jag tror helt enkelt att den är vettig. Att jag inte rensar bort allt OT-tjafs i denna är bara av hänsyn till dig. Lite daltande liksom (nu vill jag lägga in en smajliii där ena ögat blinkar i en såndär spoilergrej som jag inte fattar hur man gör pga min internetanalfabetiska sida).

jag vet att jag lämnade ett par frågor obesvarade ett par sidor bak. Nånting om varför jag har mer rätt. Jag återkommer.

tjong

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv blev jag varnad för nån månad sedan och fick i min postlåda en citering av ett inlägg jag gjort som motivering samt en kommentar från Olsberg om att läsa på forumregel nr #1 och #3.

Kunde dock bara förstå kopplingen till den ena forumregeln och bad då Olsberg om ett förtydligande om den andra forumregeln, samt att jag påvisade att jag tyckte att denna varning kändes tämligen godtycklig från ledningens sida då några av mina inlägg blev raderade men däremot svaret på ett av dessa inlägg från en annan låg kvar.

Ska man rensa ett meningsutbyte så bör man rensa allt som hör det meningsutbytet till, om inte annat så för att göra tråden mer förståelig.

Fick ingen kommentar om min påstådda godtycklighet men däremot ytterligare en citering av honom själv från ett brev han skickat till någon annan som varnats och hoppades att detta skulle förtydliga. Det gjorde det tyvärr inte så jag lät det bero, han hade ju dessutom skrivit i sitt mejl att han hanterar mellan 5-10 varningar om dagen och tiden var knapp. Jaha...

Blir man varnad så tycker jag att informationen borde vara mer utförlig så att inte denna känsla av godtycklighet och inkonsekvens uppstår.

Är det Olsberg som verkställer varningar eller kan andra moderatorer göra det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...